"haii." george lambai tangan.
"haii, nama kamu siapa? "
"saya george, kawan baru rara. Selamat berkenalan. " hulur tangan mau salam.
"saya Alexa. Gembira jumpa kamu." debilang.Shafiq dan Rara tengok ja George bercakap sendiri.
"dia bercakap dengan siapa aa?? " dalam hati Rara sambil jeling hantu2 lain yang berkeliaran di rumahnya.
"sayang betul lah, comel tapi gila." dalam hatinya lagi.Rara tidak nampak alexa TAPI dia nampak hantu² yang lain.
Hantu yang mati excident, mati lemas dan mati dibunuh.
Dia membesar dengan kebolehan tu, jadi dia tidak terjejas lah. Cuma dia masih dalam pemerhatian jack. Ibubapa nya risau kalau2 dia tidak dapat handle dan seterus nya jadi gila."GEORGE!!!!!!!!!!! Cepatlah bahhh!! " shafiq marah sudah tengok kawan nya macam gila.
"ok sekejapp!! " debilang dari jauh.Rara tengok kearah kerusi. Dia dgn alexa seperti bertentangan mata. Tapi Rara tetap tidak nampak.
"Jom lahh. Kita mau pigi mana sudah ni? "
"pigi mana lagi? Makan ABC lah. Rara belanja.haha" shafiq bilang.
"bikin malu, tidak gentleman langsung." si George bilang.
"guys, rasanya ni hari saya tidak dapat join. Macam tidak sihat ba" Rara bilang."aik, sakit apa?? " serentak dorang tanya.
"tidak tahu tapi sakitnya tu disini" debilang sambil tunjuk dada. Eh jantung.Terdiam dua2 budak lelaki umuran 12 tahun tu tengok dada Rara.
"kamu pergi la ya, saya mau rehat." rara terus balik masuk ke rumah.
"tu lah kauu aneh² bah!! Apakah bercakap sendiri? "
"apa pula sendiri? Tuu na baa diaaa dudu..." sambil tunjuk kerusi yg kosong.
"mana sudah dia? " sambung george lagi.
"sah kau ni gila sudah." shafiq dgn george pergi makan abc tanpa Rara.**************************
Tingggg Tongggg!!! bunyi loceng rumah Rara. Tidak lama kemudian joshua buka pintu.
"hai uncle" George menyapa.
"hai, kenapa ni? " josh tanya sambil tengok beg plastik yang si george bawa.
"aa, ni untuk Rara, tadi dia mau makan abc tapi tiba2 tidak sihat. Jadi.......... "
"mari sini, saya kasitau dia. Kau tidak mau masuk? "
"tidak apa uncle,saya mau pulang."
"eh masuk lah sekejap.mari."Josh bawa budak tu masuk dalam rumah. Terus ke dapur. Dia suruh si George duduk di meja makan.
"kau tidak mahu? Sedap ni." joshua bilang sambil tuang tu abc dalam mangkuk.
George diam ja.perati si uncle makan ABC.
"OHH, anak saya bilang tadi dia tidak lapar, jadi bagus saya yang makan. "
"ok uncle. Makan lah. " senyum kambing ja dia.
"nama kau siapa? "
"saya George"
"hampir sama nama kita ni. Sy joshua."
"ok uncle. "
"ok uncle ja? Tidak mau tanya mana Rara? " debilang.George geleng kepala,dia perati ja si uncle makan. Tiba² Rara masuk ke dapur. Tidak tengok kiri kanan, terus buka aisbox. Lepas kentut, Garuk punggung lagi. Dia ambik aiskrim terus hampas di atas meja.
Bubb!! Bunyi kontena aiskrim di hampas.. Dorang tiga2 tercenggang.
George dan rara berpandangan mata, agak lama sampai menarik perhatian joshua.
Kedengaran bunyi cengkerik krik krik krik..
Menyedari kelakuan tidak senonoh Rara terus lari masuk bilik bawa kontena aiskrim sekali. Selepas dorang dengar bunyi hentakan pintu bilik rara. Berabis dorang ketawa di dapur. Haha.
"dia dengan mak dia sebijik ja."
"ya ka uncle, lucu pulak."
"alang² sudah malam, kau tidur sini ja la, saya tiada kerja juga ni."
"ok uncle" george ok ja.
"ada no phone beliau kau? Biar saya call bagitahu yang kamu bermalam di sini."
"aaa itu?? Saya sebenarnya........... "
YOU ARE READING
INNOCENT SEASON 3
HorrorRara seorang anak kecil yang membesar dengan kebolehan melihat roh. Juga makciknya yang meninggal sebelum dia dilahirkan. 🔞🔞🔞🔞🔞🔞🔞