PART 11

146 13 0
                                    

"wahh cantik nya" Rara buka pintu bilik, dan berdiri di veranda menghadap laut.
Seminggu lepas perkhawinan, Joshua hadiah kan honeymoon pakej bernilai 2 juta di instanbul.
Itu adalah sangat VVIP. Negara yang cantik, laut yang bersih dan paling penting. ALEXA tidak ikut. Hahaha
Rara sedang menikmati angin laut. George duduk di katil. Itulah kali pertama dia bercuti dan keluar negara.
Dorang ditemani seorang agent pelancongan yang berpengalaman dari malaysia.
Nama Eliza. Wanita yang sangat anggun dan profesional.
Umur 40an dan fasih 6 bahasa utama dunia.

FLASHBACK

joshua panggil george masuk ke bilik bacaan.

"dy, ada apa? "
"oh baby G.mari sini baby G. Come to dady" debilang. Haha.
George duduk di kerusi, berhadapan dengan joshua.
"nahh ambik ni, hadiah perkhawinan kamu berdua"

Gulp!!! Bulat mata george, dia tidak tahu mau melompat happy ka atau ketakutan yang amat sangat. Melihat pakej bulan madu yang sudah berbayar penuh. Buat hati nya berdegup kencang

"ini untuk kami? " george senyum.
"yeah"
"tapi dady, ini terlalu mahal, saya tidak....."
Tidak sempat george cakap josh sudah potong.

"saya sanggup berikan apa saja, asalkan kau tidak sakiti hati Rara. Jangan tiggalkan dia. Kalau kau sudah bosan jadi suami dia. Pun kau tidak boleh ada perempuan lain, kecuali dari approval saya sendiri. " joshua bilang.

" f*cked!! This man beli saya ka apa ni? " dalam hati george
"saya boleh bagi semua milik saya kalau kau gembirakan hati rara setiap hari, setiap saat." joshua cakap lagi sambil minum ice blended.

"kalau rara menangis kecewa di sebabkan kau.saya sendiri akan bunuh kau. Dan selepas mati pun saya akan tetap bunuh kau sekali lagi" debilang lagi.

George berdiri.

"saya tidak perlukan ini" george terus keluar dari bilik.
Sakit pula hatinya dibuat begitu,Joshua masih tidak yakin dengan ketulusan hati George untuk menikahi Rara.

FLASHBACK END

"baby G. Kenapa macam tidak gembira ni" Rara duduk di paha george.
"tiada apa, cuma jet lag. Pening, ngantuk"
"baby G rehat lah ya, saya mahu jalan² dibawah"
"ok hati2 sayang"

Rara bangun dan keluar dari bilik. Tinggal lah george sendirian

*******************

Eliza di ruangan lobi, menunggu Rara untuk pergi melawat keadaan sekeliling. Sambil berjalan, dorang bercerita, sangat banyak bercakap. Welll, perempuan kan. 😝

"parents kamu mesti sangat kaya kan? Saya sendiri terkejut en. Joshua bayar 2 juta. Sedangkan company kami tidak pernah handle pakej yang sebesar ni, dan paling tepat. Kami tidak ada pakej ni. Mungkin ini pertama dan terakhir"

"oh yaka? Saya pun sebnarnya tidak tahu pun.mami tiba² suruh kami pergi. Sehelai sepinggang pulak tu. Sy pun tidak tahu apa yang diorang fikirkan"
"wah bertuah sangat awak. Saya betul2 cemburu."
"haha" Rara mati kata² dia hanya mampu ketawa.

sepanjang hari Rara di luar. George pula habis kan masa di katil.
George sangat tidak gembira dengan percutiannya. Dia langsung tiada mood untuk keluar pun.
Tinggg! Bunyi noti wassap masuk dari josh.

"kau di mana? Saya tidak nampak kau didalam gambar yg Rara upload insta"

George kasi bluethick ja. Malas mau fikir. Orang honeymoon pun mau tau. Alexa tiada. Dia pulak ganti.
George call Rara, tanya dia dimana. Rara bilang dia otw pergi bilik sudah.

"tadaa!! Rindu saya ka?? " rara tiba2 buka pintu.
Tapi George tidak sahut. Dia tutup mata, kedua tangannya di belakang kepala. Kaki terkangkang tidak berbaju baring di katil. Jeans dia belum tukar lagi. Maksudnya geroge ni belum mandi lagi.

INNOCENT SEASON 3Where stories live. Discover now