PART 14

110 12 0
                                    

Video george dan Edith di selamatkan menjadi viral di seluruh dunia.

12 Jam sudah berlalu,pesawat yang joshua naik telah mendarat di Turki. 

Ratusan wasap masuk bertanyakan perihal George dan di mana Rara??siapa duyung tu?? Joshua hairan. Apa lagi sekarang? Duyung?? Apa duyung? Sakit sudah kepalanya. Bertambah² sakit hati bila dia nampak video George.
"the f*ck is this??!!! " dia memaki sudah.

Joshua bergegas pergi ke hospital tempat George dirawat. Dan tidak sampai 1 jam dia jumpa katil,George sedang baring tidur.

"bangun kau b*ngsat!!!!!!! Di mana anak saya!!!! " joshua menarik leher baju george. George terduduk dan terkejut kenapa joshua boleh sampai di situ.
Nurse dan doktor terkejut dengan tindakan Joshua menjerit didalam ward pesakit. Pengawal cuba menangkap Joshua tapi Joshua sangat susah untuk dihandle. Dia tumbuk ja muka George.. Poor george.
Baru dapat lepaskan diri, sudah kena tumbuk lagi.

Si George pun binggung,dia rasa dirinya seperti kambing hitam. Lebih baik dia stay di makmal kan? Selepas nampak George tidak mampu untuk bangun. Joshua serah diri ke pengawal keselamatan dan seterusnya polis.
Selepas 1jam George ok, dia pergi ke balai polis untuk keluarkan Joshua.
Atas alasan salah faham.

"mana Rara? " george tanya.
"saya yang sepatutnya tanya, dimana anak saya?"

Gulp!!  Telan liur si george. Takan dia mau cakap dia diculik duyung time dorang naik boat. lepas tu duyung tolong dia lepaskan diri. Kena kejar jerung di lautan. Kerja gila. George betul2 buntu. Haha.
"dia mungkin ada di hotel"
"apa yang buat kau fikir Anak saya ada di hotel??? Hah!!!!! "
"ituuu....... " george teragak²

Tiba² panggilan masuk ke phone joshua.
Phewwww!!!punya lega si george.
Terlalu banyak yang dia lalui, untuk dibelasah joshua lagi? No way lahh dalam fikirannya.
Tiba2 dia pun berfikir, kenapa joshua sampai ke sini. Takanlah sebab saya tidak temankan rara jalan2 hari tu.  😨
Banyak benda bermain di fikiran george. Sementara joshua serius semasa on call
"Joshua, Rara muncul lagi.kali ni saya rasa dia akan... "
"f*ckkkk!!! NO!!!" mengalir air matanya.  Dia off panggilan.

"di mana anak saya!!!!!!" dia tarik lagi leher baju si george,betul² marah sudah dia.
"saya tidak tahu!!!! Sumpah saya tidak tahu!!!"
George pun pegang juga leher baju mertua nya. Fikirannya celaru juga. Apa yang terjadi?? Di mana rara??
Fikiran Joshua jadi hilang mendengar tengkingan dari menantunya.
Dia melepaskan genggaman dan keluarkan phone untuk tunjuk video Rara diatas meja.

Bergegar tangan George,
"i was there!!! Saya berada di sana!!!! " dia melutut menangis. Dari dalam video kelihatan bilik tu similar dengan bilik² yang dia nampak.
"Adakah edward dalang disebalik semua ni??" Fikirannya sakit. Celaru.

"EDITH!!!" George berdiri dan tidak pedulikan joshua yang kehairanan. Dia berjalan mearah hospital.

*******************

"boleh saya jumpa dengan Edith, duyung yang bersama dengan saya semalam." George tanya di kaunter.
Nurse bawa george pwrgi ke bilik khas.
Seperti kuarantin.
[Nampak edith seperti nazak. Ekornya mencair. Banyak cecair mengalir ke lantai. George masuk ke dalam dan tunjuk video.

"ini isteri saya, dia sekarang di tempat edward"

Mereka bertentangan mata. Tanpa kata. Mata edith berlinangan air mata. Mana mungkin dia mau kasitau. Itu adik dia. Apa akan terjadi dengan edward kalau dia dedahkan lokasi mereka.

"georgie, tolong saya."

George mendekatkan telinganya.
Edith berbisik, meminta george membunuhnya selepas memberitahu lokasi. George kuatkan hati dan bersetuju dengan syarat edith.
Bagi edith, dia lebih rela mati, daripada diburu adiknya sendiri.
"mata edward ada dimana²,saat ini juga dia mungkin sedang perhatikan kita, saya harap kamu boleh tolong sa ya georgie." debilang.
Edith beri kerjasama penuh, dia memberitahu dimana terletaknya pulau tempat edward dan rara berada.

Dan diorang tinggalkan Edith disitu.

"tidak!! Jangan tinggalkan saya di sini" Edith nangis sudah. Tidak lama kemudian dia dibawa ke bilik pembedahan.
Doktor putuskan untuk membuang ekor Edith.
***********************

"sekarang kita mau buat apa? "
"cari bot yang boleh bawa kita pergi ke lokasi ni." josh bilang.

Diorang naik di setiap boat yang ada di jeti. Tapi tiada satu pun mahu membawa mereka. Dorang temui jalan buntu.
Sementara itu Rara, duduk di kerusi dalam bilik penyembelihan. Jeritan dan tangisan manusia kedengaran bingit di telinga.

mesin pemotong kayu di gunakan untuk memotong leher mangsa. Kepala sudah terguling jatuh. Tapi roh masih duduk melutut.  Sambil melihat rara.

"saya sudah mati? " debilang.
Rara hanya angguk dan senyum.
Roh orang yang putus kepala tu bersyukur penderitaan nya tamat.

Hampir 50 orang manusia yang putus² angota badan dan mayat dibiarkan diatas lantai. Keadaan sangat kotor dan jijik.
Banyak roh yang lalu lalang dan tersenyum riang, tapi lebih banyak roh yang marah. Penuh dendam.

Pakkkkkk!!!!  Tratak tak tak takkk!!!!  Bunyi setiap lensa camera pecah. Machine gun berfungsi sendiri, memembak bahagian penjuru. 
Tapi Rara tetap bertenang.macam tiada benda berlaku.

INNOCENT SEASON 3Where stories live. Discover now