prológ

197 52 15
                                    

Bez urážky, nie každý človek ktorého stretnete na ulici je zaujímavý, nech sa na to pozriete akokoľvek. Mám právo to povedať, tak ako vy máte právo tvrdiť, že aj vaša suseda, ktorá žije oproti a jej jediným spoločníkom je otravný jorkšír, je hodná pozornosti, pretože vo svojom živote som sa stretol s ľuďmi, ktorí sú priam definíciou zaujímavosti.

Neznamenalo to, že by sa o to nejak výrazne snažili, alebo že by to na nich bolo vidieť. Za tie roky s Mung a Holgerom som sa naučil, že tí najneuveriteľnejší ľudia sa skrývajú za košeľou po pradedovy, modrou zimnou bundou a na prvý pohľad nenápadným výzorom. To úžasné sa totižto skrývalo vo vnútri, nech už zniem ako najnovšia Disney rozprávka, ale jednoducho to je tak. Holgerova láska ku všetkému živému a Mung a jej šialené nápady, to všetko im priam písalo hlúpe slovo zaujímavý na čelo.

Preto si určite viete predstaviť aké veľké bolo moje prekvapenie, keď som stretol Violet. Bola zložitejšia ako všetky hlavolamy a šifry ktoré som dovtedy rozlúskol, ako všetky slovné hry a matematické problémy. Bola iná ako Mung a Holger, ako ja, ako vaša suseda. Bola tou najťažšou a najzaujímavejšou hádankou akú som kedy stretol. A v momente keď som ju prvýkrát oslovil som si dal predsavzatie. Raz rozlúštim a definujem Violet Jasper Davisovú.

Definícia Violet J. DavisovejTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang