Het nieuwe Royal

78 5 11
                                    

'Joe?' 'Hm?' 'Hoe gaat het nu met iedereen?' 'Beter. Zelfs met Jude, al heeft hij nog wel een groot schuldgevoel. Niets wat we zeggen kan er iets tegen doen.' 'Misschien kan ik het eens proberen. We hebben nu toch tijdelijk vrij, al sinds jullie hier liggen. Dark is weg, geen idee waarheen.' 'Net zoals op de dag dat wij tegen Zeus moesten spelen, weet je nog?' Ik knikte. 'Maar waarom zou de coach van het beste team van het land, op de dag dat zijn team tegen een nieuw team moet spelen, weggaan?' 'Ik zou het niet weten. Misschien moest hij iets doen?' 'Je kan het altijd nog aan Jude vragen. Hij weet het denk ik bijna.' 'Dat is waar, Dave. Maar toch... Ik heb hem al een paar dagen niet gezien, er is iets aan de hand, maar wat?' 'Geen flauw benul.' 'Nou, ik ga maar eens op stap en naar Jude zoeken. Weet iemand zijn adres?' David pakte een pen en zijn notitieboekje. Hij schreef het adres op, en gaf het aan mij mij. Wat een mooi handschrift... 'Bedankt David.' Ik liep naar de gang, schoof de deur achter me dicht en liep het ziekenhuis uit. Toen ik een paar straten verder was, ging mijn telefoon en gaf een onbekend nummer aan. Wie kan dat nou zijn?

Lyria: 'Met Lyria Queen.'

?: 'Ken je Royal Academy?'

Lyria: 'Ja, en, het spijt me, maar wat was uw naam ook alweer?'

?: 'Alsof ik dat aan jou ga vertellen. Hoe dan ook, als je weer wil voetballen, kom dan eens naar de haven. Het liefst morgen.'

Lyria: 'En mag ik ook weten waarom?'

?: 'Je ziet het wel als je er komt. Dag, Lyria.'

Hij had opgehangen. Dat was ehm... bijzonder. 'De haven dus, hm? Interessant, maar ik ga toch even langs het politiebureau voordat ik daarheen ga.'

De volgende dag:

'Oké, en wat nu? Er is hier alleen maar water.' 'Dus je bent echt gekomen? Wauw. Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat je zou komen.' Ik draaide me razendsnel om, en zag een jongen met een pluk bruin haar en een rode, soort van  tattoo op zijn hoofd. Wat ziet hij eruit, zeg! 'Mag ik nu weten hoe je heet?' 'Maar natuurlijk. De naam is Caleb Stonewall.'

My sweet football boy [Voltooid ✅]Where stories live. Discover now