Kap 15
Sopies pov:
Jag skjutsade Erik till hotellet han bodde på innan jag satte fart hemåt.
Hela bilresan tog nog hela pinsamma 3 timmar, eftersom jag hela tiden åkte vilse.
Innan jag gick in i huset kom jag på en sak. Snabbt drog jag fram mobilen oh ställde mig på trottoaren. Jag satt på kamran och tog ett kort på den fascinerande perfekta gräsmattan.
Jag skickade leendes bilden till Luke med två *Oo* eftersom han vad mig skicka en bild på den efter vi pratade igår eftersom så som jag förklarade..lät den nig helt magisk.
Hahahh.... och jag är hel konstig, varför är jag så fascinerad över min gräsmatta?''My lawn is much greener'' sa en mörk röst bakom mig. Jag hoppade till med ett litet skrik och vände mig om.
Det var killen från senare idag....som jag har glömt namnet på.''Wtf are you stalking me or something?'' sa jag spydigt. Han som legat dubbelvikt av min reaktion slutar genast.
''Sorry, but I'm not, I live in the hose next to you'' sa han lika spydigt tillbaka.
''Oh, just a question, what are you doing in front of my house?''
Han kliar sig nervöst i nacken och ser på mig.''My mom kinda asked me to welcome you guys to the neighbor''
''Well, that's nice, thank you'' sa jag och sen lägger jag till, ''proof it'' han kollar konstigt på mig.
''Do you really want me to proof that my mom asked me to welcome you'' säger han förnedrande.
''Hahahahaha no!, I want you to proof that you have a greener lawn.'' säger jag roat.
Han flinar åt mig och börjar gå mot sitt hus, jag står kvar och undrar om han vill att jag skulle följa med, eller om han bara gick för att jag är så konstigt.
Men plötsligt vänder han sig om och sträcker ut armarna i en gest.
''Do you want proof or not?''
Jag skrattar till och springer ikapp han.Yes, han var helt ärlig, den är på något magiskt sätt ännu grönare....Okeeej jag måste sluta vara så fascinerad av gräsmattorna...verkligen. Jag märker att jag står med öppen mun och stänger den direkt.
''Well I was wrong, yours much greener''
Han ler roat mot mig.Sedan säger han.
''About the party tonight, are you coming?'' jag funderar en stund.
''Can I bring a friend''
''Yes, of course''
''Witch time?'' frågar jag.
''8pm'' svar han med ett flin.
''Okey, see'ya later then'' säger jag och ger han ett leende.
''See'ya'' säger han och försvinner in i sitt hus.
Jag smsar Erik att vi ska på fest och att han ska vara här kl 20:00.
Just nu är klockan 16:27 så jag har gott om tid.
Jag hoppar in i duschen. nynnandes på en av min favorit låt masserar jag in det jordgubbs-luktande schampo, jag sköljer ur det upprepar samma metod fast med balsamet.
Motvilligt skruvar jag av vattnet och hoppar ur duschen. Jag virar en handduk runt kroppen och tar en lite mindre som jag virar in mitt hår i, till en turban.
Jag kliver ut ur mitt ångande varma badrum.
När jag väl är inne i min WIC (walk in closet) börjar jag rota runt på jakt efter en passande klänning 'helst en svart'. ''ÄNTLIGEN'' tjuter jag när jag hittar en svart glittrig klänning. Jag drar ut den och håller den framför mig 'perfekt!'.
Klänningen sitter tajt på min kropp och slutar strax nedanför rumpan, den visar ryggen lite och den är verkligen SNYGG. Jag snurrar nöjt runt framför helfigurs spegeln.
Efter att fönat och plattat mitt hår börjar jag sminka mig.
Jag applicerar foundation, ögonskugga, eyeliner, blush och mascara. Mycket mer än vad jag någonsin har haft på mig. Men mamma har köpt så mycket smink att det inte bara finns....det är väll hennes sätt att försöka få mig glad....ett hav med nya saker, och med tanken på bilen jag bara fick sådär...så antar jag att jag har rätt.
Tillsist drar jag på ett röt läppstick som får mina läppar att se större ut. Jag slänger en blick på klockan 19:49-vilket betyder att Erik är här när som helst.
Jag sätter på mig ett par svarta matchande klack skor....som är som gjorda till min look.
Jag ställer mig framför helfigurs spegeln. Häpet drar jag efter andan, jag känner knappt igen mig själv, inte visste jag att det skulle bli så här bra.
Men snabbt blir jag lite illa till mods, det ser väldigt vågat ut...och jag har ju Luke, och jag älskar han, dessutom om man ska på fest måste det se ut som det också...eller kanske ska jag leta upp en lite längre klänning?
Jag står och funderar länge men innan jag hunnit bestämma mig ringer det på dörren. Jag suckar och slänger en blick i spegeln och puffar till håret lite....det blir jätte bra, intalar jag mig själv.
Jag öppnar dörren till Erik, han har på sig ett par slappa jeans, en vit t-shirt och håret är i den vanliga vaxade ruffsen---inget speciellt, enligt mig.
Han står och kollar gapandes på mig
''Wow, du se fantastiskt ut'' säger han.
Jag blir genast generad över kommentaren men ger han ett liten tack. Sedan tjuter jag ut.
''NU SKA DET FESTAS!''
*************************************
Well, well här är kapitlet som jag lovade:)
Förlåt om stav fel och så....men hinner inte rätta....hehe
Men hoppas det var okej ändå!
Lämna gärna en kommentar och vote skulle betyda otroligt mycket!!
Tack så mycket för att ni läser!
ÄLSKAR ER ALLA!
Puss & kram/ Vanessa<3
YOU ARE READING
Just a kiss?
Teen FictionDet börjar på en fest, hennes "kompisar" utmanar hemma att gå fram och kyssa Luke. Men Luke nöjer sig inte med bara en kyss, han vill ha mer...