⚜️Lesly⚜️
Mijn jack ritst ik dicht en mijn Katana hang ik weer aan mijn schouder en het rust op mijn rug. 'Lesly wacht'. Ik zucht en draai om. 'Wat Declan' 'Je bent pist. Dan is het niet slim om de stad in te gaan' 'Boeien'. Ik hoor zacht gegrom achter me. 'Ik ga gewoon' 'Waarheen' 'Dat ga ik niet zeggen'. Cerberus verschijnt naast me. 'Wat is er net gebeurd' 'Mijn moeder stond in mijn kamer' 'Je moeder ?' 'Niet in levend...wel levend....net een hologram, maar ze voelde en leek zo echt. Alleen dat was ze niet' 'Oh' 'En wat ze zei ....en dat verwarde me' 'Wat dan ?'.
Declan kijk ik strak aan.
'Toen ik vroeg of het gepland , dat ik hierheen kwam, was gaf ze geen antwoord. Ik herken haar blikken. Maar toen verdween ze en toen kwam Max mijn kamer in'. Declan fronst zijn wenkbrauwen. 'Weet jij daar iets van ?'. Hij zucht en draait om. 'Declan'. Binnen in een seconde sta ik voor zijn neus. 'Nou ?' 'Nee Lesly' 'Je liegt'. Ik duw hem hard en hij vliegt weer naar achteren.
'Vertel de waarheid'.
Declan komt omhoog en klopt zijn kleren af.
'Ik ken je moeder al zeker 5 jaar. 5 jaar geleden kwamen je krachten. Toen kwam ze naar mij' 'Naar jou ?' 'Ze vertrouwde mij. Als er hun wat overkwam moest ik jou hier heen brengen' 'Dus dit was allemaal gepland' 'Het was een belofte die ik aan je moeder maakte. Dat ik jou zal beschermen en trainen' 'Waarom ? Omdat mijn moeder wist dat Hilius haar zou pakken ? Hun als lokaas gebruiken zodat hij daarna mij kan pakken ? Daarom train je me. Daarom moet ik trainen omdat ik "kans" maak tegen die verdomde Hilius. Nou nee dat heb ik niet want ik wil dit niet. Het is niks voor mij. Ik wil gewoon mijn oude leven en ouders terug! Is dat te veel gevraagd !'.
Een kleine gil verlaat mijn mond als er achter me bliksem inslaat. Mijn hand druk ik op mijn mond en draai om.
'Dat deed ik niet ?' 'Nee ik'. Ik draai weer langzaam terug naar Declan. 'Jij ?' 'Ja het enige speciale wat ik kan'. Ik laat mijn handen langzaam zakken. 'Dit word nu al te veel voor me' 'Wat zei Hilius'. Declan komt naar me toelopen. 'Dat ik naar hem moet komen anders sterven mijn dierbaren' 'Hij vermoord zijn eigen zus en broer niet' 'Zo ziet hij er wel uit' 'Lesly...'.
Hij pakt mijn bovenarm vast. Ik reageer er meteen op en wring mezelf los en zet een stap achteruit.
'Dat doet hij niet. Waarschijnlijk is er iets aan jou. Iets zeldzaams wat hij wilt hebben. Iets waar wij zelf nog niet achter zijn gekomen' 'Oh ja ik ben weer het main point. Ik moet weer dat meisje zijn die gewild is en haar dierbaren sterven. Leuk. Het meisje die alleen zal sterven' 'Doe normaal. Dat gebeurd niet' 'Het gebeurd in films' 'Dit is het echte leven. Geen film, Lesly' 'Zeg is niet zo vaak mijn naam...wordt eng. Doet mijn vader ook altijd' 'Sorry'. Ik zucht diep en kijk naar Cerberus. Hij komt naar me toe en gaat voor mijn neus liggen. Ik aai over de middelste kop. Het is steeds best verwarrend. 3 koppen. Maar hij is wel een schatje. Vind ik.
'Hoe heb je mijn moeder leren kennen ?' 'Ze kwam hier vaak voor Adrian. Broer en zus tijd. Nou ja...broer en zus. Zo zagen ze elkaar maar dat maakt niet uit. Ik raakte gewend aan haar aanwezigheid en ze werd net een moeder voor me. Heel raar maar ik vertrouwde haar. 5 jaar geleden kwam ze naar me toe en vroeg of ik jou kan beschermen als hun wat zou overkomen. Een belofte maakte ik en ik breek nooit een belofte'
Ik draai met een ruk om.
'Maar ik wil dat niet. Ik wil geen bescherming als het niet nodig is. Ik kan me zelf prima beschermen en als ik je hulp nodig heb dan kom ik zelf wel naar je toe maar verwacht je nou van mij dat ik dit alles maar moet accepteren?'.
Ik sta voor Declans neus en mijn armen sla ik over elkaar.
'Nee daar ben ik achter gekomen. Ik ben er achtergekomen hoe bijdehand en sterk je kan zijn'. Mijn mond open ik maar Declan drukt zijn hand op mijn mond. 'Ik ben er achter gekomen hoe snel je leert en hoe slim je bent. Af en toe kinderachtig maar je kan je volwassen gedragen'.
Ik sla zijn hand weg. 'Okay dank je voor de lieve peptalk alleen... alsnog. Hilius wilt mij hebben, en dan zijn mijn ouders vrij'
Declan zucht en slaat zijn armen over elkaar. 'Het is iets wat je nog niet weet'
'Verrasend...' zucht ik.
JE LEEST
Different World (DUTCH)
FantasyLetterlijk heel mijn leven ligt ondersteboven. Dit had ik niet verwacht en eigenlijk had ik gehoopt dat ik er nooit in betrokken werd. VOLTOOID