Kto z nás by aspoň raz za život nechcel navštíviť Disneyland? To kúzelné miesto, kde naše obľúbené príbehy ožívajú, kde na nás čaká zábava?
Disneyland, ktorý má dnes celkom 6 parkov na celom svete (dva v Amerike, a po jednom v Paríži, Šanghaji, Tokiu a Hong Kongu) a ročne ich navštívi niekoľko miliónov návštevníkov, zároveň ukrýva aj zopár tajomstiev, o ktorých vie len málokto.
Tu je pár vecí, ktoré ste o najznámejšom parku v dejinách možno netušili:
#1 Lístok do prvého Disneylandu stál neuveriteľných 3,50 dolárov. Dnes sa cena jedného lístka pohybuje v rozmedzí od 59 do 97 dolárov na jeden deň.
#2 Ten hlavný a prvý Disneyland na svete je v Orlande v Spojených štátoch amerických a počas jeho veľkého otváracieho dňa mal park len 18 atrakcií.
#3 Pracovný kódex niekoľko desiatok rokov nedovoľoval svojim zamestnancom nosiť akékoľvek viditeľné ochlpenie. Zmena prišla až v roku 2000 odkedy môžu muži nosiť bradu.
#4 Farebný park bol počas svojej existencie zatvorený len trikrát: Deň po atentáte na Johna F. Kennedyho, po masívnom zemetrasení v roku 1994 a počas teroristických útokov 11. septembra 2001.
#5 Máloktorý návštevník tiež vie o tom, že na samotnom vrchole Matterhorn je skryté basketbalové ihrisko.
#6 V parku je okrem atrakcií a zamestnancov v kostýmoch aj viac ako 200 živých mačiek. Tie v Disneylande zaobstarali, aby sa v areáloch nemnožili hlodavce. Mačacích „zamestnancov" však v parku nestretnete, pretože manažment ich drží mimo dohľadu návštevníkov.
#7 Disneyland predá ročne takmer 3 milióny obľúbenej sladkej pochúťky churros.
#8 K dispozícii je však aj množstvo rastlín v časti Tomorrowland, z ktorých sú všetky druhy jedlé.
#9 V atrakcii, ktorá je venovaná obľúbenej filmovej sérii Piráti z Karibiku, je jedna z lebiek skutočná. Nájsť ju môžete nad posteľou, v ktorej „spí" fejková kostra.
#10 Je pre teba odhalenie tajomstva o Pirátoch Karibiku málo desivé? Potom si možno netušil, že za atrakciou Strašidelný dom je skrytý aj tajný cintorín domácich zvieratiek.
#11 Najpopulárnejšími suvenírmi, ktoré si návštevníci zaobstarávajú najčastejšie, sú klobúky v tvare hlavy Mickey Mouse a Minnie.
#12 V budove hasičského zboru Disneylandu je tajný apartmán, ktorý je možné si prenajať pri špeciálnych udalostiach.
#13 Samotný Walt Disney park zbožňoval natoľko, že ho občas bolo možné vidieť postávať s návštevníkmi čakajúcimi v rade.
Zdroj: https://noizz.sk/zaujimavosti/veci-ktore-si-o-disneylande-nevedel/gwhnzhz---
Ďakujem za všetky voty, komentáre a za to neuveriteľné číslo prečítaní (že vraj 1,36K). Hreje ma to pri srdiečku❤.
YOU ARE READING
Disney fakty a Teórie
RandomKto by nepoznal Disney? Všetky filmy animáky a hlavne človeka ktorý to všetko začal? Možno budete prekvapený koľko zaujímavostí a prepojení sa skrýva v Disney filmoch. All rights reserved.