ed gein

15 1 0
                                    


edward gein [1906 - 1984]

bir seri katil, belirli bir süre içinde en az 3 kişiyi öldüren biri olarak tanımlanıyorsa, bu durumda -- tanıma tam bağlı kalacak olursak edward gein bir seri katil değildir çünkü görünüşe göre yalnızca iki kadını öldürmüştür. ancak işlediği suçlar o kadar sıra dışı ve tüyler ürperticiydi ki amerika yı neredeyse kırk yıldır etkisi altında tutmuştur.

gein, sürekli olarak kendi cinsiyetinin günah dolu doğasını anlatıp duran, aşırı mutaassıp, hükmedici bir anne tarafından yetiştirilmişti. 1945 te öldüğü zamanı ed tüm hayatını korkunç bir baskıyla yönlendiren bu kadının kala duygusal olarak esiri olan 39 yaşında bir bekardı. annesinin odasının pencerelerine tahtalar çakan gein, orayı sanki mabetmiş gibi muhafız etti. ancak evin geri kalan bölümler kısa zamanda çılgın bir adamın sapkınlıklarla dolu mezbahasına dönüştü.

gein, komşular için birkaç ufak iş yaparak geçimini sağlamadığı zamanlardaki yalnız saatlerini dergilerdeki cinsiyet değiştirme ameliyatları, güney denizlerindeki kafa avcıları ve nazi zulmünü anlatan yazıları okuyarak geçiriyordu. onun kendi canavarlığı annesinin ölümünden birkaç yıl sonra başladı. ümitsiz yalnızlığının ve ilerleyen psikozunun onu itmesiyle etrafındaki mezarlıklara giderek, oradan arta yaşlı kadınların cesetlerini çıkarıp uzaktaki çiftlik evine başladı. 1954 te mary hogan adında yerel bir bar sahibini vurup kadının 90 kiloluk vücudunu eve taşıyarak ölü sevicilik faaliyetlerini cinayetle tamamladı. 3 yıl sonra, 1957 yılı av mevsiminin başladığı ilk gün köydeki nalbur dükkanının sahibi olan 58 yaşındaki bir kadını öldürdü.

şüpheler hemen son birkaç gündür dükkanın çevresinde dolanan gain in üzerinde yoğunlaştı. mutfağına girdikleri zaman, polisler kurbanın başı kesilmiş, içi boşaltılmış bedenini aynı bir av hayvanı gibi çatı kirişine baş aşağı asılmış şekilde buldular. evin içine giren dedektifler kelimelerle anlatılamayacak korkunçlukta eşyalar buldular -- insan derisi ile kaplanmış sandalyeler, kafataslarından yapılmış çorba kaseleri, kadın cinsel organlarıyla dolu bir ayakkabı kutusu, içi gazete kağıtlarıyla doldurulmuş ve duvara av hayvanlarının başları gibi asılmış insan yüzleri ve bir kadının vücudunun üst kısmından yapılmış, göğüsleri olan bir yelek -- . gein daha sonra bu yeleği ve insan derisinden yapılmış giysileri giyerek kendini annesi yerine koyduğunu itiraf etmiştir.

bu tüyler ürpertici keşif eisenhower dönemi amerikasında şok dalgaları yarattı. wisconsin de gein hemen yerel kültürün bir parçası haline geldi. tutuklanmasından birkaç hafta sonra gein fıkraları diye adlandırılan ölümle ilgili şakalar eyalet çapında moda oldu. aralık 1957 de hem life hem de time dergileri onun “dehşet evi hakkında makaleler yayınlayınca tüm ülke gein hakkında her şeyi öğrenmiş oldu.

bir akıl hastanesinde 10 yıl yatmasının ardından gein in duruşmaya çıkabileceğine karar verildi. suçlu bulundu, ancak akli yetersizliğine kanaat getirildiğinden hayatının geri kalanını geçirmek üzere tekrar akıl hastanesine yatırıldı ve 1984 te kanserden öldü.

ancak bu zaman zarfında kökeni gein e dayanan hayali bir karakter -- dengesiz bir annenin norman bates adındaki oğlu yaratan robert bloch sayesinde gein çoktan pop kültürdeki ölümsüzlüğünü kazanmıştı bile. 1960 ta alfred hitchcock, bloch un ucuz korku romanı sapık ı bir sinema şaheserine dönüştürdü. sapık, sinemada bıçaklama modasının öncüsü olmuştur ve gein de korku filmi meraklıları tarafından korkunun babası ve son 30 yıldır amerika nın beyaz perdelerinde dolaşan her bıçak, balta ve satır kullanan manyağın prototipi olarak kabul edilmektedir

ed gein in insanın midesini kaldıran suçları, geçtiğimiz 30 yılda çevrilen en korkunç 3 film için esin kaynağı olmuştur. sapık, the texas chainsaw massacre** ve kuzuların

katiler ve korkunc hikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin