Sok évvel ezelőtt egy városi legenda miatt, mely szerint egy emberi áldozat segíti az építkezést, embereket égettek el nagyobb építmények alatt, hidaknál, kastélyoknál, a ceremóniát pedig az isteneknek ajánlották. A kifejezést a munkálatok során életüket vesztő munkásokra is értik. A legenda szerint 323-ban Nintoku császár álmot látott, melyben két embert áldoztak fel a túláradó folyóknak, s áldozatuknak köszönhetően sikerült felépíteniük a védőgátat. Az emberi áldozatok építkezéseknél igen népszerűek voltak a 16. századig, ma már természetesen nem használják ezt a fajta módszert. A Maruoka Kastély Japán egyik legöregebb kastélya, és a legenda szerint alapja emberi áldozat. A történet szerint a kőfal folyamatosan összeomlott az építkezés során, mire az egyik hűbéres azt javasolta, hogy emberi áldozatot mutassanak be. A választás egy kétgyermekes, félszemű asszonyra esett, aki kikötötte, hogy az építész egyik gyermekéből csináljon szamurájt. A nőt elégették a tartóoszlop alatt, de gyermekéből nem lett szamuráj, ezért az anya szelleme minden év áprilisában visszatér a kastélyhoz, melynek sáncárkából kiönt a víz. A valóságban a kastély instabilitását tervezési hibák okozták. Mint a bevezetőben írtam, rendkívül sok változata lehet egy-egy legendának, s akik az emberi pillér olvasása közben a Kőműves Kelemen történetére gondoltak, nem tévedtek az összehasonlítással.
YOU ARE READING
Természetfeletti Lények, Állatok (BEFEJEZETT)
ParanormalEbben a könyvben leírást találsz Természetfeletti Lényekről, Állatokról.Ha érdekel gyere és néz be!