Aka Manto

630 49 4
                                    

Aka manto egy japán városi legenda egy rosszindulatú szellemről, aki valaha ember volt. A köz- és iskolai WC-kben bukkan fel, és megkérdezi az arra járóktól: piros papír vagy kék papír? Általában úgy írják le, hogy vörös köpenyt és fehér maszkot visel, de gyakran csak egy karmos kéz ábrázolja. Életében egy gyönyörű férfi lehetett, akit a csodálói állandóan üldöztek, ezért rejtette maszk mögé az arcát.


Hogyan született a legenda?

A történet 1940 januárjában keletkezhetett, Tokyo környékén. Ebben az időben egy népszerű kamishibai egy szexuális zaklatást ábrázolt egy fiatal lány és egy úriember közt, aki piros köpenyt viselt. Ez az eset széles körben ismertté vált, és a populáris kultúrába keveredett. A kamishibai készítőjét az osakai rendőrök őrizetbe vették, a papírképeket pedig elkobozták. Ekkoriban Aka mantot úgy írták le, mint aki elrabolja és megöli a gyermekeket, egyes történetek szerint csak a lányokat. Azonban már 1935-ben az a hír járta, hogy az osakai általános iskola alagsorában egy vörös köpenyes férfi rejtőzködik egy sötét cipősszekrényben. Ōkuboban (Tokyo egy része) az emberek egy "Vörös Köpenyes" vámpírról beszéltek. Alternatíva, hogy az egész történetet egy szocialista bankár találta ki, hogy a nyilvánosságot riogassa a hazai fronton a háború alatt. Hamarost a bankárt letartóztatták. Az 1970-es és '80-as években Kobéban is keringett egy mese, miszerint egy férfi piros takaróba csomagol gyermekeket, és elrabolja őket egy misztikus szigetre. Az 1980-as években került át a legenda színhelye a mosdókba, és a Vörös Köpenyes alakja ekkor kezdett el összemosódni a piros papír, kék papír históriával.


A történet szerint, ha az iskolai mosdó legutolsó fülkéjében ülsz, egy titokzatos hang egyszer csak azt kérdezi: szeretnél piros vagy kék papírt? Ha a pirosat választod, Aka manto addig kaszabol, míg a ruháidat vörösre nem festi a vér, ha pedig a kéket, akkor addig fojtogat, míg az arcod kék színű nem lesz. Ha megpróbálsz túljárni az eszén, és bármilyen másik színt választasz, akkor egyenesen az alvilágba ránt. Az egyetlen kiút, ha azt mondod, nem kérsz papírt. Egyes feldolgozásokban Aoi mantonak, azaz Kék köpenynek nevezik, és áldozataitól azt kérdezi: piros köpeny vagy kék köpeny? Piros esetén letépi az ember bőrét, a kék pedig a vér teljes lecsapolásával jár. Egyes alternatív verziók szerint, ha sárga köpenyt kérsz, a fejed abba a WC-be nyomja, amit használtál. Az egyik legnépszerűbb változata a legendának: egy férfi és egy női rendőrt kihívtak egy iskolához, miután egy diák jelentette, hogy férfi hangot hallott a női mosdóban. A rendőrnő bement a mosdóba, miközben a férfi kollégája odakint várta. Az egyik fülkében egy mély hang megkérdezte: Szeretnéd felölteni a vörös mellényt? A férfi odakint hallotta, hogy a társa igennel felel, amit hirtelen egy sikoly majd egy hangos puffanás követett. Amikor a rendőr berontott, társát lefejezve találta a padlón; vére eláztatta és vörösre festette a mellényét.

Természetfeletti Lények, Állatok (BEFEJEZETT)Where stories live. Discover now