ISSD 3

12.3K 284 3
                                    




           

Tiba-tiba Hanis rasa sakit perut. Mungkin terlebih makan . Dahla kejap lagi lunch dengan kawan ayah. Hmm kene cari toilet ni, takkan hotel bertaraf tinggi ni takde toilet kan! ofcos ada," kata Hati Hanis yang sedang memusing mencari toilet. Ayah, uncle and aunty , i wanna to go to the toilet, may you excuse me for a few minutes? yes , you can Hanis," sambung kata puan Ashminda. Ketika ketiadaan Hanis di ruang makan private, En Hafidz dan en lee sibuk berborak tentang kerjaya mereka. Sampai tak ingat dah Hanis yang pergi toilet ni.

Sakit perut Hanis makin lama makin memulas. Cepat cepat Hanis tanya staff dan bertanyakn jalan ke toilet. Ya allah ya ampun , selepas sampai di toilet , Hnais terpegun dengan hiasan toiletnya bagaikan istana . Selepas 15 minit , Hanis siap membuat projek nombor 2 Hanis. Hanis membasuh tangan di singki dan telefonnya bergetar ," ring..... ring...... ring..... , En Hafidz mula risau . Assalamualaikum ayah, Hanis otw dah ni, Kejap ye , baru je keluar toilet. Lantas terus Hanis bergesa ke destinasi sebelum ayahnya naik angin macam beruang kelaparan.

En Hafidz POV

Long time no see , my bestmate. I'm so happy , akhirnya kita dapat berjumpa selepas beberapa tahun. Aku sibuk berbual dengan mereka tanpa sedar sudah 15 minit berlalu Hanis ke toilet dan masih tidak kembali. Puan Ashminda kelihatan risau dengan Hanis kerana pergi toilet terlalu lama dan keseorangan. Aku mengambil keputusan untuk menelefon Hanis. " tidak sempat aku nak memberi salam , Hanis sudah menyahut aku ,"Assalamualaikum, ayah Hanis otw dari toilet ni,Kejap yer. Lantas Hanis meletakkan telefonya. Aik budak ni,"kata alu yang terkejut . "knock knock knock" Assalamualaikum, lantas kami bertiga menyahut Walaikumussalam.

Aku rasakan seperti aku dalam syurga bersama keluargaku. Suasana yang aku rasakan sekarang ni bagaikan dimanjakan oleh isteri tersayang. Kelihatan rupa dan riak wajah anak en Lee dan puan Ashminda, Efran Hafizi sangatlah putih suci , berbada sasa, tinggi , kurus, handsome dan paling penting fashionalbe, sebab Hanis ni kalau bab fashion nombor satu. Mesti Hanis akan jatuh cinta dengan dia . Sampai jugak anak tunggal teruna mummy ni,"kata Puan Ashminda. Efran terus duduk di kerusi di sebelah aku manakala Hanis akan duduk disebelah Puan Ashminda.

Efran POV

I sampai di tempat family meeting, tapi daddy and mummy kata nanti we'll meet someone special. I tak tahulah special tu mcm mana . I can say that i'm a vip at Traders because i've shares there so the staff gave me 5 starts layanan. i felt so great.  I ikut cakap daddy pun he said he want to meet with his bestmate time zaman belajar dulu , so he want to show me at his family. so i just follow him

Hanis akhirnya sampai. Hanis masuklah , panggil ayahnya. Assalamualaikum, sorry Hanis lambat. I went to the toilet too long. It's okay Hanis sayang. Take your time,"kata Puan Ashminda.

Okay , let's we eat first then i have a topic to discuss about you ef.

En Hafidz POV

Nampaknya, semua sudah siap menjamu. okay Hanis , ayah nak cakap something ni. Hanis kene belajar terima kenyataan and jangan mengelak dari keadaan. Ayah nak Hanis hadapi sebagai cabaran. Apa ni ayah , merepek bukan bukan je semenjak ibu takda,"kata Hanis. Hanis dengar ayah nak cakap dulu sambil Efran ketawa kecil dengan peragai Hanis yang seakan akan kanak kanak kecil. Hanis, ayah dah 65, ayah kene bersara dalam masa 1 months few weeks. Sepatutnya, jawatan ayah arwah hael pegang tapi tuhan sayang dia lagi banyak. if jawatan ayah tiada siapa yang ganti dalam masa sebulan, jawatan ayah akn dipegang oleh pemegang saham syarikat. Ayah taknak that thing happen cs ayah penat lelah bangunkan syarikat Aintsoft dengan arwah ibu . Hanis tak boleh memegang syarikat sebab hanis perempuan.

Ayah, Hanis tahu. Straight to the point je lah yah oii.

Ayah , nak Hanis get married dengan Efran.

will be continue soon, nak tahu you need to wait and read my story till the end.

*

Isteri Student Suami DoktorWhere stories live. Discover now