Cuti sekolah sudah bermula. Hanis amat gembira. Akhirnya, Hanis dapat rehat dan bercuti. Hanis memujuk ayahnya untuk bercuti ke Langkawi. Hanis sudah lama mahu pergi ke Langkawi tapi tiada masa .En Hafidz POV
Cuti sekolah sudah bermula. Aku kene luangkan jadual kerja selama seminggu. Hanis akan mula mengeluarkan ragam bercuti dia.Sebelum aku dalam kesusahan, lebih baik aku bertindak . Mujur kerja-kerja tender projek baru dah siap.Cuma kene submit. Tu kerja PA aku , Amir. Hmmm, termenung panjang aku berfikir , kemana Hanis mahu bercuti. Aku membuka telefon dan menghantar persanan WhatsApp dekat Hanis.
Hanis, nak holiday tak?
Nak , ayah! macam tahu je Hanis nak jalan jalan.
Ofcos la, anak ayah kan........ W R U W Too go?
Langkawi yah,
Ayahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh , Langkawi please!!!!!! Ayah
Okay baby,i'll think about that.
Dah boleh agak, ke langkawi jugak Hanis mahu bercuti. Ingatkan macam tahun lepas. Aku ambik cuti 2 minggu bawak Hanis jalan dekat Spain dengan Protugal. Ha , mujurlah aku kaya . Ceo syarikat. nak tanggung perbelanjaan anak aku yang boros ni. Takpalh harta aku harta dia juga.
Hmmmm, idea yang baik jugak. Aku akan invite Bakal tunang Hanis. Efran. Aku menghantar pesanan dan memohon agar Efran untuk kosongkan jadual selama seminggu untuk melayan karenah anak aku ini. Maksud aku , bukan sebilik ke apa, tapi bila beriadah, makan , jln jlan tu berdua. Tak salah , cuma jgn terlalu agressif.
Hanis POV
UUU , pergi langkawi esok uhuks uhuks!!!! Aku dan ayah sahaja. Akumula membuat pencarian hotel dan tempat rekreasi untuk membuat aktiviti. Aku suka outdoor activities yang advanture pastu malam sebelum tidur keluar dinner candle light . As always, aku nak hotel yang suasana nampak cantik. Sesuai dengan feed instagram aku untuk post ootd dan video. Aku memlilih The Danna Langkawi........
Whatsapp POV
Ayahhh, Hanis dah booking hotel. The Danna Langkawi. I already sent the details to your PA. Check it and pay. Or ayah will be alone. i really want that suite room since the scenery looks so beautiful.
k,hanis.
Efran POV
hai, musim cuti sekolah dah start. Aku kerja bila orang oncall saja dkt Hospital. Dua tiga hari ni aku busy ikut mummy je , buat persiapan. Kalau bantah cakap dia nanti ade pulak yg merajuk lari sampai luar negara. hmmmm. Takde life aku ni . Patutlah kwn aku cam krik krik krik jer.
Ha, haraplah Uncle Hafidz tak cadangkan idea yg pelikpelik sepanjang cuti sekolah ni. aku nak rehatkan minda.... As usual , kalau aku rasa kurang senang dengan fikiran aku, aku akan pergi bercuti. Dah banyak tempat aku pergi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hanis berasa sangat gembira manakla Efran berasa sangat risau. Akhirnya, percutian Hanis menjadi satu kenangan manis dan pahit bersama Efran.
En Hafidz POV
Hello, Lee! Eh ni, i nak bagithu satu masalah ni. Hanis nak bercuti di langkawi and i rasa lagi seronok kalau Hanis berseronok dengan Efran disana. Lagipun, Efran kerja oncall sahaja kan. Nothing emergency berlaku. If ada, doktor lain boleh ganti kan?
En Lee POV
itu , soal nak ke tak nak , i boleh ugut Efran,. Jangan risau . Idea yg sangat bagus untuk mereka berkenalan dengan lagi dekat. Saya setuju. InsyaAllah .
Waktu malam di Vilaa Family En LEE
Efraaaaan, please stop playing the games and turun bawah now! Efran now! before i cut your games bills ..
Efran please, turun now. Daddy n mummy want to talk something to you. It's for your benefit too.
Puan Ash POV
Efran , my baby. come and sit here. Okay. Since it's school holiday, Hanis wants to go Langkawi. So we want you to go there too with here. All costs daddy will give. Go enjoy yourself there. Make her happy. She only had one months before SPM. Go there for a week. Daddy already arranged your hospital schedule. No emergency calls will be for you. okay. Jangan bantah Ef.
En Lee POV
Go there Efran.
Efran POV
aku berlari la turun tangga ingatkan ada fire ke apa ke? last last suruh duduk ats sofa and cakap something. Kacau aku nak main game je. Nak pergi kerja , kerja takde. haihss
Haih, tak senang jiwa aku turun bawah. Mesti ade something mustahak ni. Aku dah agak. Pergi bercuti dengan si hanis. Aku tgk istagram Hanis pun dah boleh agak . duk post gambar langkawi jer . ni mesti nak gi langkawi. Aduhhh, hancur jadual game aku dengan kawan aku. ishh . tak guna punya budak. dahtahu nak exam SPM duduk rumah study jelah,. Aku taknak isteri aku high class tapi otak duduk dekat lutut.
Pastu mummy said, efran, we want you pergi langkawi dgn Hanis seminggu. Make her happy! haduishhhhhh luruh hati aku .... Aku sampauk , i'm not going therel. Efran dah ada jadual sendiri dengan kawan. Ican't cancel it. Never. Never. Ever. Efran takkan pergi. and i just bangun and blah...
tiba2, aku rasa kesian dgn mummy n daddy. mereka cuba sedaya upaya nak kawinkan aku dgn anak bestfriend daddy. semata-mata nak selamatkan syarikat daripada jatuh dekta org saham lain. warisan keluarga katanya, terhutang budi dulu masa belajar. Aku tefikir. Klau uncle Hafidz tak tlg daddy , maybe sekarang aku tak hidup mewah sekarang dengan kerjaya Doktor and Ceo.
Aku buat keputusan untuk pergi tapi bukan a week only 4 days. Aku per lambat skit since 2 hari tu aku ade game comp dgn kawan2.
aku turn bawah and said , dad, mum , i'll go there but ada syarat. Efran pergi sana lambat 3 hari since i want to join my friend game comp party. then after the event finish, i take the flight to langkawi. oaky deal. ok i'm going to bed now. bye love both of you..
En Hafidz POV
Hanis, pergi langkawi nanti ayah ikut untuk 3 days je tau. selebihnya nanti Efran datang teman. Okay , Dengar cakap Efran jangan nakal nakal. Jaga penampilan. Make your moments there dgn Efran . Berkenalang dgn lebih rapat. Study jgn study gila2 . Rehatkan minda oakyyy. \
Hanis POV
aku lepas dengar berita tu , ya allah , lumpuh diriku . Tapi nak buat macam mana , aku nak sgt pergi langkawi. Impian aku. tapi arwah ibu dh takde. takpelah . Aku pergi dgn ayah. Dah si mamat over tu plak nak join. Kcau betul . si penyibuk. Aku pun whatsapp dia since kiteorg bagi nombor fone utk contact bila parents suruh keluar together.
hanis: Woi, kau jgn berani dtg langkawi atau aku sepak kau .
efran: eleh, kau igt aku nak pergi. tak heran langsung. dah parents duk buat muka 10 sen . aku terpaksa pergi
efran : dah la tak bagi salam. main terjah org jer. kau tu bijak .
hanis: k bye
Keesokan harinya ..............................................................................................................
sambung kemudian heheheeh
YOU ARE READING
Isteri Student Suami Doktor
Fiksi RemajaHanis merupakan anak yatim yang kematian ibu. Selepas kematian ibunya , Hanis dibesarkan oleh Bapanya En Hafidz. Hanis merupakan pelajar SMK Cempaka Indah dan berumur 17 tahun. Hanis akan menduduki peperiksaan SPM tak lama lagi. Ketika Hanis dibesar...