ISSD 19

10.4K 232 21
                                    

Tibalah hari yang dinanti-nantikan .

Hanis POV

"eh semua barang dah prepare ke? dulang? eh ape ni? ya allah serabutnya!!," desis hati Hanis yang risau dengan segala hantarannya. Maklumlah yang tolong buat hantaran hanya kawan kawan Hanis .

Mira : Nis, relax . semua dah settle dari A sampai Z . Kite orang kan details, buat kerja tak pernah tangguh and cacat. Believe us Nis.

Selepas mereka gelabah sesama mereka, akhirnya sampai juga MUA untuk menghias muka Hanis dengan make-up yang natural sahaja kerana Hanis sudah mempunyai kulit yang cantik dan halus.

Hanis POV

" kejap lagi nak jadi isteri Doktor Efran ,"

" haih jadi bini doktor ni , takda masa nak holiday hm,"

" laki aku hm,"

Kerisauan Hanis kini mula berlegar legar di kepalanya.

MUA: cik adik, usah dirisau. ni ha tengok pakaian nikah cik adik ni. cantek tau. warna putih memang sesuai dengan cik adik. Dah jangan gelabah lagi. Kakak , make-up cik adik natural je . Simple but elegant sampai cik abang gelabah😱

Pernikahan mereka akan berlangsung di hotel termuka di Ibu kota. Mandarin Oriental pilihan Efran untuk melangsungkan Majlis Pernikahan dan Walimatulurus Efran .

Mereka sekeluarga bersetuju untuk melangsungkan majlis dalam satu masa sahaja. Semua tetamu jemputan pada pagi ini , semuanya jemputan Sedara-mara, kawan kawan En Lee, Puan Ash , Efran dan Hanis.

Disebabkan Majlis ini dibuat secara tertutup, tetamu hanya akan dibenarkan masuk selepas mendaftar nama di kaunter.

2,500 Tetamu sudah membanjiri seluruh dewan agung.

Efran POV

" allahuakbr , weh ketor aku,"

Armad: Relax ef , relax. Bawa memgucap banyak banyak.

Fazzriq : Eff, kau ni dah lupa cara pakai sampin elok elok ke? haa ni kes dah nak ada bini lah ni?

Efran : weh aku tak tahu nak buat apa. Nervous tahap gaban ni

Le'Boys : meh sini , kite orang tolong.

Tolong-menolong lah mereka menyiapkan Efran dalam masa yang suntuk. Betulkan rambut, cari songkok, sampin, butang baju melayu. Haih patutlah ayahnya nak sangat kahwinkan anak teruna dia ni.

Efran: kau senyap ah , aku yang nak kahwin bukan kau. Bebel je.

Selesai sudah persiapan kedua-dua mempelai di suite khas yang ditempah untuk mereka bersiap .

20 minit sebelum Majlis berlangsung, kedua-dua mempelai bersiap sedia di hadapan pintu masuk dan bergambar bersama sama . Kata orang muda " OOTD WED "

Masa yang ditunggu-tunggu akhirnya sudah tiba.

Pintu utama dibuka , alunan selawat bergema , Efran menjejak lantai dewan agung tersebut dengan yakin dan senyuman yang manisnya. Selangkah demi selangkah Efran berjalan diiringi bersama kedua dua ibu bapa nya serta bestman sehingga ke meja nikah di tengah tengah dewan.

Kemudian, selawat diteruskan tanpa berhenti , giliran Hanis pula masuk ke dalam dewan agung diiringi dengan ayahnda tercinta sehingga ke pelamin mempelai yang bertemakan royal banquet.

Ribuan jemputan berselawat bersama sama dengan ustaz yang bertugas pada waktu ketika itu. Wajah Hanis kian terlihat kerisaun akan tetapi kegembiraannya tidak dapat disorokkan.

Isteri Student Suami DoktorWhere stories live. Discover now