Sudah seminggu peperiksaan SPM telah berlangsung . Hanis sudah sihat, Efran mula busy dengan pesakit di emergency , En Hafidz akhirnya sudah pulang dari China.Hanis lalui harinya seperti biasa . Setiap pagi , pemandunya menghantar ke sekolah. Waktu pulang, pemandu juga mengambilnya.
Hubungan Hanis dan Efran semakin renggang akibat kesibukkan masing masing . Tetapi Efran berjaya mencuri masa untuk membawa Hanis keluar berjalan jalan di shopping mall sambil mencari barang hantaran yang masih belum siap.
SPM hampir habis. Tinggal beberapa hari saja lagi. Kata semangat , dorongan dan doa tidak pernah lupa Efran buat untuk Hanis. Mereka berdua makin lama makin rapat. Perasaan cinta makin lama makin berputik.
Benarlah bicara bijak pandai berkata tak kenal makan tak cinta.Hari terakhir SPM.
" Nis, harini last exam ke?," tanya En Hafidz
" ye ayah,"
"Ayah percaya Nis boleh berjaya ok syg, Yakin,"
" Ayah , paper exam Hanis petang pukul 2. Hanis pergi sekolah 1.30ptg lah,"
" ok,"
Perbualan mereka habis begitu sahaja.
En Hafidz POV
"Hanis, terimalah lamaran efran ye,"
Hatiku aku berdebar dari pagi sampai sekarang. Plan untuk surprise Hanis sempena habis SPM telah dirancang.
Efran betul betul sukakan hanis.
Harini, Efran akan lamar Hanis tau
Beberapa jam kemudian, Hanis sudah bersiap siap untuk pergi ke sekolah. Seperti biasa, pemandunya akan menghantar Hanis ke sekolah .
Hanis masuk ke dalam dewan peperiksaan tanpa melengahkan masa dan tidak berdebar langsung. Riak wajahnya kelihatan sangat gembira.
Efran POV
"Dah lama aku tak pergi jengah budak tu dekat sekolah,"
" Weh, kata aku off work awal harini. Aku ada hal dekat luar," kata Efran kepada rakan sekerjanya
Hm. buat surprise?
Whatsapp: Le' Boys
Efran: need your help boys
Le'Boys: apa?
Efran: weh aku nak buat surprise dekat Hanis. Harini last day SPM.
Le'Boys: surprise utk budak sekolah menengah ni kena perfect especially girl. Aku prefer kau pergi floria.kl tempah bunga dekat situ plus ballon glitter pink macam tu ha.
Efran: aku nak propose dia . Aku bawak cincin sekali
Le'Boys: katalah awal awal . haip Jumpa aku dekat bangsar! Kita meet up.
Efran: oraite👌
Whatsapp: Lee's Family
Efran : Mumy n Dady I'm gonna ferch Hanis today at her school. Please dont tell anyone about this. It's a secret and surprise.
Mumy: My son what are gonna do ?
Dady: 👌
Efran: I want to propose her. I love her. My mouth can lie but my heart cant lie.
Dady: go get her Efran😎 Make her happy
Mumy: anak mumy dah pandai bercinta dah haaa 😂 okay i'm promise. so, should us be there too?
YOU ARE READING
Isteri Student Suami Doktor
Novela JuvenilHanis merupakan anak yatim yang kematian ibu. Selepas kematian ibunya , Hanis dibesarkan oleh Bapanya En Hafidz. Hanis merupakan pelajar SMK Cempaka Indah dan berumur 17 tahun. Hanis akan menduduki peperiksaan SPM tak lama lagi. Ketika Hanis dibesar...