Proloog

90 5 1
                                    

"He Emily!" Hoor ik achter me. Ik draai me om, en zie Hanna staan, met een grote lading bladeren in haar handen. Nog voordat ik iets kan zeggen, gooit ze ze in mijn gezicht. Ik lach. "Wacht maar, ik krijg jou nog wel!" Ik begin ook bladeren te verzamelen. De rest van de middag brengen we door met een bladerengevecht. Als we beide moe zijn, trekt Hanna me mee naar binnen. "Tijd voor thee." Besluit ze. Wat dat betreft is ze net haar moeder, die grijpt ook elke kans aan om thee te zetten. Ik glimlach. Dat is één van de dingen die ik zo leuk aan haar vind.
We kruipen met een kop thee en een dekentje op de bank. "Ik heb een verrassingsfilm," zegt Hanna geheimzinnig. "zullen we 'm kijken?" Ik grijns, en knik. Ik ken Hanna al langer dan vandaag, en ik kan al bijna raden welke film het is. Vast iets van Winnie the Poeh. Ik zie "Knorretje's Grote Film" op het beeldscherm verschijnen, en glimlach. "Goeie keus, Poeh." Plaag ik haar. "Dankjewel, Iejoor." Zegt ze, met een grijns.
Als de film afgelopen is, geef ik haar een kus op haar voorhoofd en sta ik op. "Ik heb ook nog een verrassing voor jou!" Ze houdt haar hoofd schuin. "Wat dan?" Ik haal een doosje uit mijn zak, en ga op één knie zitten...

Herfststormen en KaarslichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu