[-08]

166 22 0
                                    


"jimin nak cokelet!"kata aku riang sambil melompat-lompat.

Jimin mengangguk tanda okey. Aku duduk di bangku taman hospital tersebut. Doktor lee cakap aku boleh keluar hospital dalam minggu ni tapi tak tahu hari apa.

Tak sabarnya nak balik rumah jumpa pameli. Aku tersenyum manis membayangkan suasan keluarga aku yang dah tiga tahun aku tinggalkan.

Mesti best dapat jumpa omma appa. Senyuman aku mati saat hati aku berkata.

'Kalau kau ada keluarga kenapa diorang tak pernah lawat kau kat hospital? Kenapa tak ada kat sisi kau saat kau buka mata.'

Muka aku berubah.jimin datang mendekati aku sambil membawa aiskrim cokelet yang aku pinta.

Dia menghulur aiskrim tersebut sambil tersenyum comel. Aku memandang dia dengan senyuman palsu.

"kenapa ni hyung? "soal jimin sambil melabuhkan punggungnya di sebalah aku.

Aku mengesot ke tepu sedikit. Aiskrim yang dia hulur aku amik lalu menjilatnya.

"takde pape."kata aku lemah.

"ouh"

Jimin dan aku mula senyap. Keadaan kami hanya ditemankan bunyi angin dan riuh orang yang ada di taman.

"kau.. Ade keluarga? "

Soalan aku buatkan jimin menoleh ke arah aku. Dia tersenyum tapi senyumannya mula pudar.

"ada. Tapi omma dan appa aku dah takde. "

"so siapa yang kau maksudkan ada tu? "soal aku hairan.

Dia tersenyum gembira. Dari riak wajahnya dia suka dengan topik pasal si dia yang dia kata ada tu.

"aku ada sorang hyung.hyung aku ni selalu bersikap dingin tapi tu luaran dia. Bila kita kenal betul-ii dengan dia sikap sebenar dia bukan yang macam kita lihat dari luaran. Dia baik. Dia selalu ambil berat pasal orang.dia comel. Senyuman dia indah. Dia selalu buli aku dan kami selalu ketawa.selepas omma dan appa pergi hyung akulah yang selalu amik berat pasal aku, selalu bagi semangat, selalu ceriakan aku.aku gembira ada dia.kami selalu bina memori indah bersama. Pahit manis masam aku selalu kongsi dengan dia. Dia hyung dan orang yang paling aku sayang dalam dunia ni-hisk.. Hik. Tskk.-a-aku sayang d-dia s-sangat. S-sayang s-sangat. Tapi d-disebabkan a-aku-hiks-"

Jimin mula menangis teresak-esak. Aku memandang jimin simpati. Kesian dia.

Aku memeluk dia erat supaya kesedihan yang dia tanggung selama ni hilang. Aku akan tenangkan dia. Tak kiralah aku bukan hyung dia tapi aku kena kuatkan semangat dia.

'Yoongi.. Kau lupa ke yang kau pun perlukan seseorang untuk kuatkan semangat kau? Kau pum dah lemah buat apa nak kuatkan orang lain? '

Suara hati aku berkata. Aku hanya tersenyum.

Tak kira aku lemah atau kuat aku akan tetap kuatkan jimin. Hati aku mula terdetik. Kenapa dengan aku?

Aku pun tak tahu.

Aku menggosok belakang badan jimin perlahan.esakkannya mula reda.

"dah takmo nangis-ii. Hyung kan ada haha boleh jaga jimin auw. "

Kata aku semangat. Dia tersenyum manis. Air matanya yang jatuh mula dilap kasar pakai lengan baju panjangnya.


"dah ah."aku mula bangun dari duduk.

"kalau kau lambat kejar aku, kau kena belanja aku pizza. Aku craving sial. Dah 3 tahun tak merasa BHAII HAHAGAGA KEJARLAH HAHAGAG-"

aku mula buka langkah seribu.HAGAHAHAH. aku lari selaju yang mungkin.

Jimin bangun dari duduknya. Dia senyum comel dan ketawa kiyut.

"YAH BABI KAU YOONGI HYUNG! BELI SENDIRI LA! ALAMEK! "jimin mula mengejar aku dari belakang.







'Hyung... Gomawo hyung. Gomawo sebab masih anggap chim adik hyung lagi. Walaupun hyung tak ingat chim tapi chim gembira.mekasih hyung. Aku tau kau tak kuat. Kau lemah. Tapi kau tetap nak gembirakan aku. Mianhae hyung. Kalau aku tak wjud kat dunia ni pasti kau takkan lalui semua ni. Mianhae hyung. Maafkan chim. Chim sayang hyung. '


----

Hye! Lol merapu bengap. 🌞💦

˝ [ⓒ] Memories | YOONMIN ˝Where stories live. Discover now