Aku keluar dari bilik dan pergi melangkah ke arah dapur. Lapo la pulak. Lamek.Perut dah buat party siap nyanyi lagu Ayam me lagi.salahkan dsv ayam golek tu. Habis perut aku jadi fan dia.
Krutt~~AYAM MEE AYAM AYAM AYAM MEE LIVING LAVIDA COME—
Aku menapor perut aku supaya berhenti hasilkan bunyi bising lagu ayam jubo pebende ntah.
“alahh. Laparnyee. ”
Aku merengus sebaik sahaja kat dapur jimbit ni langsung takde makanan.harap rumah besar makanan pun takde apetah lagi maid. Sekor takde.
Seram gak duk umah ni sesorang. Hm.
Jimin pergi sekolah so aku duk mereput dalam rumah ni sesorang.tabahla yoongi.
Harini dah termasuk 2 hari aku stay umah jimin ni. Segan tu ade ah sikit tapi lelama cam hanat je perangai sekor-ii. Segan semua hilang kena tiup angin taufan.
Fuh.
Aku terus mengeledah setiap inci dapur si jimbit ni. Mana tahu an dia ada simpan makanan lepastu tak kongsi dengan aku.
An an an? 🌚
Tapi semuanya hampa. Srsly! Aku dah tak tahan! Aku lapooo.
Aku mula mengambil handphone aku yang berjenama iphone 10s .haa ni jimin kasi. Katanya senang nak berkomonikasi nanti.
Tahi tul.
BENDA ALAH NI SELALU CARI PASAL DENGAN AKU. WHILE AKU TGH MAIN GAME TAPI TETIBA NATANG NI SELAALU JATUH ATAS MUKA AKU. HAHAHAH—
“Tepon jimin ah aku. Hm”
Aku start mendail no jimin.
*JIMIN JANGAN RAGU-II DENGAN CINTA YOONGI. JANGAN KAU RAGU-II KU JADI SUAMI MU PERCAYA PADA KU AKAN JADI YANG TERBALIK UNTUKMUU—*
“Hah hello siapa disana? Chicken rice cop di sini kuek kuek kue—”
“woi chicken chicken aku chicken kepala kau an biar jadi chicken bebetul.”
“eh yoongi hyung ke ni?mian aku tak save no hyung pun tu yang saje nk kenekan orang tu HAHAHA—”
“BUDU ANDA.”
sampai hatimu jimin.padahal di yang beria-ria bagi aku phone suruh save nom dia tapi dia tak save pun no aku. Ee! Cahat!
“woi hyung kau termenung apa sampai aku panggil kau tak dengar ni? ”
Kata jimin kat dalam phone. Aku berdehem kecil.
“takde papelah. Ni aku tepom kau ni sbb aku lapar so.. ”
“so? ”
“Lambat agy ke kau balik?”
“aku baru je gi beberapa jam yang lepas. Lama lagi la kot.”
“hm. K takpelah. Bhai”
“woi hyung! So apa wehy?!WOI LAHAN—”
TUP TUP.
aku mematikan panggilan secepat, mungkin. Taknak aku dengar si jimbit ni beleber.
Aku tak nak la susahkan dia. Aku kan hyung di so aku kenalah berdikari gak takkan nak harapkan jimin je.
Dahla dia adik aku.
Aku mencapai hodie di atas sofa.jimin dah pesan jangan keluar rumah tanpa kebenaran dia tapi sekarang ni takkan aku nak mereput duk rumah tu. Mati kelaparan la jawabnya.
Baik aku gi cari makanan.
Alah lex jelah.
Aku mengunci pintu rumah dan berjalan keluar dari pagar rumah.aku tutup kepala aku dengan hodie.
Jom cari makan!
---
Tbc.
YOU ARE READING
˝ [ⓒ] Memories | YOONMIN ˝
Fanfiction[ C O M P L E T E ] [ Ff ni melalut and merepek sikit.jap bukan sikit tapi BANYAK KKK. Agagagaagga ] 🌚✨ ☁; sedih hidup bila seseorang yang kita paling sayang tak ingat siapa kita.mana perginya semua kenangan kita ? hanya pergi sepertinya ia takkan...