Yoongi'sSSUP!
aku buka mata, aku perlahan-lahan. Satu sinaran cahaya mula masuk ke dalam mata aku. Naseb mata aku tak terbakar. Yelah, an sinaran ni buat aku silau then nak nangis.
Huhu.
Dipadang sekeliling aku hanya bertemakan putih. Putih putih putih. Tiada meja, kerusi, mahupun jamban tempat poop dilepaskan.
Nak kata ni hospital memang tak lah en. Jadi, aku kat mana? Gulp. Aku dah mati ke?
NONONO.
aku yakin aku masih hidup. Kalau aku mati en mesti lah jumpa malaikat an. Ni takde pun pape pun. Ke dia tengah on the way datang si--
“erk. Dimanakah beta? Tidakkk. Beta tidak mangkat lagi. Huhu. ”aku bangun dan menangis ketakutan. Gila kau tak takut .dah la aku sorang je sini.
HIHI NANTI POLA DATANG CAMNE? HAA HUWAA--
“N-nanak balikkk. Tsk tsk oongi nak balik—slurp! HAHAHGAGA BODOH HINGUS TERBANG HIKS. tsk.. ”
Semakin kuat raugan aku di tempat kosong tu. Sunyi jeee. Menakutkan. Mana jimin?
JIMINNN-- OONGI NAK BALIK! HYONG INDU KAMOO WAHAI JIMINKU SAYONGG—
aku mula menggelepar dan bergolek ke kanan ke kiri sambil meraung kuat.
“Hey anak muda.”
Hik. Aku dengar—
Aku mencari arah suara tersebut datang dari mana. Tapi hanya kosong.
“erm eee syeram sia! ”aku peluk tubuh aku kuat.
Tiba-ii satu bola cahaya yang berwarna biru datang merapati aku. Aku terkejut lalu terjerit--
“AH IH UH --TCH EHEM —ARHGGGGGGGG BABI BSAKKKAOLAOWOWOSHH”
LEPAP!
Satu tamparan kuat aku terima dari tangan ntah sape punya membuatkan aku berhenti dari menjerit dan terkesima. The hell siapa yg berani tampor muka aku yang—omgieee ultraman sia ada depan mata aku agagag. *fanboy on. *
“u-ultraman? Hiks—”tersedu aku. Ultraman omgiee aku fans tomen sia. Cam tak caye shkakakak-
Ultraman tersebut memandang aku dengan senyuman. Mata aku membolat seakan tak percaya.
Mimpi indah apa ni sia? Ouhh jangan kejutkan beta kehy.
( ̄∀ ̄)
“sentuhlah bebola tu wahai anak muda. ”kata tomen dengan penuh karisma dan bergaya. Aku memandang bebola biru tersebut.
“jangan bimbang, bola tu tak makan kau pun. Lex lah bro. ”ultromen tersebut mula menari gaya gila-gila. Kaki ke atas bontot ke bawah. Dengan seluar ketatnya yang mengancam. Fuhh memang reciks.
Aku dengan teragak-agak ingin menyentuh bebola tetsebut. Takut dia bakor tangan aku camne? Haa engko jangan memain.
Aku mula hendak memyentuh bola biru tersebut.tapi terhenti. Aku nampk seorang budak lelaki dan seorang lagi budak sedang bergembira.
Keluarga dia pun ada. Cam.. Happy family.
Tapi budak tu aku rasa macam aku kenal. Mereka ketawa, bermain, berseronok macam yiada pemghujungnya.
Lam kelamaan satu-satu gambaran dalam bola tersebut bertukar. Dari budak kecil tu kecil hingga besar.
Satu kejadian menimpa mereka. Ayah dan ibu mereka ditimpa kemalangan kapal terbang. Mereka berpelukkan. Menangis.
Sekarang tinggal mereka berdua.
Aku tersentak. Macam aku pernah alami semua ni.
Gambaranya bertukar lagi ,budak tadi semakin membesar. Dua orang budak lelaki tu nampak gembira. Sangat.
Tiba-ii aku nampak diorang bergaduh.aku jadi resah. Entah kenapa tapi aku jadi tak senang dengan apa yang aku nampak.
Pergaduhan tu berlaku dgn teruk. Aku rasa seperti pernah aku alami saat semua ni berlaku. Punggung aku mula panas tak senang duduk walaupun aku tgh berdiri tapi aku rasa kepanasan punggung aku.
PIN PIN
Sebuah kenderaan tiba-tiba menbunyikan hon kereta. Dua lelaki tadi masih lagi bergelut. Aku semakin resah. Dahi aku tiba-tiba berpeluh. Suara atomen tadi aku hiraukan.
Boom!
Terus aku pejamkan mata. Rapat.
----
Sorry ngarut lebih. Agagaga. 🌚😂😂😂
YOU ARE READING
˝ [ⓒ] Memories | YOONMIN ˝
Fanfiction[ C O M P L E T E ] [ Ff ni melalut and merepek sikit.jap bukan sikit tapi BANYAK KKK. Agagagaagga ] 🌚✨ ☁; sedih hidup bila seseorang yang kita paling sayang tak ingat siapa kita.mana perginya semua kenangan kita ? hanya pergi sepertinya ia takkan...