[-20]

128 19 0
                                    



“aku minta maaf jimin. Betul, aku tak sengaja. Aku just nak masuk kemas bilik kau je tapi dah alang-alang nampak frame gambar banyak ni apa lagi, aku tengok lah. Mian. Mianhaee. ”

Aku cuba memujuk jimin yang bermasam muka dengan aku sejak dia tahu frame gambar dia dengan sape ntah pecah.

Penting sangat ke frame gambar tu sampai satu malam tak nak bertegur denga aku. Sedihyy auw.

“jimin. ”

Aku cuba memeluknya tapi dia lari ke arh sofa satu lagi. Harini cuti sekolah dan dia masuk kerja pukul 3 nanti. Lambat lagi.

“huwaa chimmm i'm sorry woi. Aku tak senga—”

“hyung panggil aku apa? ”soal jimin tiba-ii membuatkan aku terhenti dari bercakap.

Wait. Apa?

Aku panggil dia apa?

“apa? Aku panggil apa? Hah? ”k. Yoongi blur sekarang ni.otak aku tak berfungsi uhuk.

“hyung panggil aku apa tadi? You said chim right? ”riak wajah jimin yang asalnya masam sekarang dah bertukar jadi happy nak matey.

Aku masih lagi loading.

Ouh ya. Ada aku tersasul panggil dia chim ke? Chim? Hmm.

“hyung dah ingat ke?! ”soal jimin teruja sambil menggoyangkan bahu aku.

Ingat apa pulak lamekkk.

“ingat apa? ”aku garu kepala aku yang tak gatal.

“ingat chim lahhh. Chimm. ”muka jimin nampak redup sikit bila aku jadi bongok tengah loading. Banyak tanya.

“erk. Tak ingat pape pun. ”

Jimin mengeluh kasar.riak mukanya kembali muram. Dia ni period ke kejap okey kejao down. Tapi jantan. Nak keluar ikut mana kalau period AAHAHAHAHAGAGAG.

Nama Chim tu macam aku pernah dengar OUHH YAAA AKU PERNAH TANYA JIMIN CHIM TU SAPE YAH YAH.

SO CHIM TU —aku pandang arah jimin dengan lebih dekat.—JIMIN KE?!

so chim yang dalam mimpi tu jimin ke? Eh takkan la. Takkan dia ni jahat. Tak tak mungkin lah. Haha.

“kau ke chim tu jimin? ”soal aku ingin tahu selepas beberapa minit memikirkannya.

Jimin diam.

“woi”

“mungkin. Kalau hyung ingat hyung tahulah sape chim tu. Dan chim tu nak minta maaf sangat dengan hyung. ”kata jimin selamba tanpa memandang aku.

K. Aku pening. Ingat apa? Aku sakit apa? Apa dan apa?

Eeghh kepala aku sakit pikir benda ni.

Aku memicit kepala aku yang muka pening dan perit. Aku genggam penjuru sofa kuat. Aku cuba tafsir apa yang berlaku.

“ya hyung. Yoongi hyung. Gwenchana? Yaaa yoongi hyung—”jimin mendekati aku .dia mula cemas .

Sakit kepala semakin menjadi-jadi selepas nama Chim berkeliaran dalam otak pikiran aku. Aku lemah.

Pandangan aku mula kabur. Akhirnya gelap.


:)

---

Typo's abai. Hehehegagggaga. Banyak sia yoongi pengsan dlm ff ni. Sokay, naseb tk mati .pemgsan je erk. ( ̄∀ ̄)

K bhai bhai.

˝ [ⓒ] Memories | YOONMIN ˝Where stories live. Discover now