Yoongi 'sAku pandang jimin yang hanya diam bila di meja makan. Bukan aku tak nak tegur tapi ntahlah. Hm hm.
Kejadian aku tepis tangan dia semalam buat aku berasa bersalah. Bukan apa, masa tu aku terlampau emo hiks hiks.
Mana tak emonya bila aku dah dapat ingat sedikit pasal diri aku dan kejadian yang buat aku jadi macam ni. Tak sangka jimin yang tolak aku. Tak sangka.
Tapi kami bergaduh mungkin bersebab. Takkan nak bergaduh tanpa sebab an. Orang mental oun gaduh bersebab.
“yoongi hyung. ”tersentak aku bila jimin tetiba panggil nama aku. Aku hanya diam.
Ego.
Jimin mengeluh berat.makanan di atas meja dia tolak ke tepi. Tak selera kut. Aku hanya abaikan dia.
Lantaklah.
“hyung dah ingat sepenuhnya ke hyung? ”sekali lagi jimin menyoal.
Hanya bunyi garfu dan sudu berlaga je kedengaran. Aku diam. Jimin pulak tenung aku denga mata sayu dia.
Sesungguhnya aku rasa bersalah jugak sebab buat macam ni kat dia. Aku akuu akuu arhggg beta tak tahan tengok muka jimin yang cumil tu.
“kalau hyung ingat semua mesti hyung ingat sebab apa kita gaduh kan?”jimin memandang aku lama. Aku mendogak.
Untuk soalan ni memang buat aku tertanya-tanya. Sebab apa aku gaduh dgn dia sampai bertumbuk?
“hyung jangan la pulau jimin. Hiks.. Tsk tsk.. ”terkedip-kedip mata aku bila nampak jimin tersedu-sedu menangis.
Yatohann.
“hyung.. Kalau hyung nak tahu kita gaduh ada sebab tau. Jadii janganlah pulau jimin camni. Mesti hyung pikir chim tumbuk hyung sebab saja-ii kan.manaada! ”
K. Izinkan aku ketawa. Wae dia merapu sampai situ. Tolonglah budak, aku masih waras untuk pikir benda yang tak logik bergaduh tanpa sebab macam tu.
Walaupum tadi ada terpikir sikit. _.
Aku tolak pinggang aku dan bangun. Jimin aku pandang kosong.
“walaupun apa sebabnya aku taknak tahu langsung. ”
YOU ARE READING
˝ [ⓒ] Memories | YOONMIN ˝
Fanfic[ C O M P L E T E ] [ Ff ni melalut and merepek sikit.jap bukan sikit tapi BANYAK KKK. Agagagaagga ] 🌚✨ ☁; sedih hidup bila seseorang yang kita paling sayang tak ingat siapa kita.mana perginya semua kenangan kita ? hanya pergi sepertinya ia takkan...