[-10]

133 18 0
                                    


“m-mana ada ha ha. ”jimin ketawa janggal.eleh nampak sangat tipunya.

Aku memandang jimin tak puas hati sambil mengunyah pizza yang berbaki di dalam mulut.

“asal kau panggil aku hyung eh? ”tanya aku tetiba. Musykil gak. Dia ke aku yang lebih tua? Mana tau an aku lebih muda dari si jimin ni.

“sebab muka kau macam hyung aku. ”katanya laju.

Ouh.

“umur kau bape? ”soal aku lagi. Dari senyap tak berkutip baik aku soal selidik dia ni.

“18”

Mata aku membutang. Mudanya lahaiii.

“kau tak gi sekolah ke jimin? ”

Dia menggeleng.

Tch! Pemalas.

“malas ah tu. Dasar jimbit pemalas. ”ejek aku dengan mulut penuh pizza.

Dia menjeling aku. “bukan malas tapi aku ada hal penting yang perlu diuruskan. ”

Aku ketawa perlahan.yelah tu.

Aku rasa selesa gila dengan budak jimin ni.walaupun baru kelmarin aku kenal tapi rasa cam dah bertahun lama sejak keluar dari perut, mak agi.

Lahai yoongi.

“jimin kau sudi tak jadi adik angkat aku kalau keluarga aku buang aku?”soal aku tetiba sambil memandang jimin sayu.

Bila dipikirkan balik.aku rasa aku ni macam anak terbuang. Mana keluarga aku? Hmm.

Jimin yang awalnya hanya memandang aku kosong tersenyun.

“sudi gila hyung. Sudi gila.”

Aku mengukir senyuman manis kat jimin.gembiranya aku.

“kau boleh janji dengan aku kalau aku yang kau akan selalu ada di sisi aku saat kau tahu aku ni pembawa malang? Kalau susah senang kita tanggung bersama. Saat aku sedih kau selalu happykan aku. Kau boleh janji an jimin? ”soal aku sebak.

Jimin terangguk -angguk sambil menghulur jari akhirnya ke arah aku.jari kami bertaut rapat.

“janji hyung! ”jerit jimin comel.

Aku tesenyum.

“i'm promise to jimin!makasih auww auww terharu jap titew ”aku meng acah mengelap air mata yang jatuh.

Jimin ketawa riang. Suka aku tengok senyuman serta gelak ketawa dia.

Semua tu mengingatkan aku pada seseorang yang aku sayang...



'Yoongi hyung.. Aku janji. Aku janji takkan kecewa kan kau lagi. Aku janji. '



---

Mian pendek.🌞Aku rasa citer ni merepek gila. Jalan citer tah kemana. Haihh. 😌

˝ [ⓒ] Memories | YOONMIN ˝Where stories live. Discover now