Ѽ6Ѽ

1.4K 112 3
                                    

ѼѼѼ

Jungkook pov

Sedang aku duduk dengan Jhope hyung dan Yuju, pintu kelas terbuka dan aku nampak y/n bersama Taehyung hyung.

Lega sedikit hati aku apabila nampak y/n bersama Taehyung hyung. Tetapi tu sementara bila aku nampak Taehyung hyung mencium pipi y/n dengan mesra. Hati aku terasa sakit. Sebelum ni tiada seorang lelaki yang buat begitu pada y/n.

Aku bangun dan pergi ke arah y/n dan Taehyung hyung. Aku menarik tangan y/n dengan kuat ingin membawa y/n keluar dari kelas. Tetapi Taehyung hyung menghalang aku.

"Kau lepaskan y/n sekarang Jungkook!" Suara Taehyung hyung bergema seluruh kelas. "Kau dah sakit kan hati dia, now kau nak sakit kan dia lagi." Aku hiraukan apa yang Taehyung hyung cakap dan membawa y/n ke bilik persalinan.

Y/n pov

"Jungkook sakit lah. Lepaskan tangan aku. Jungkook!" Aku meronta kesakitan tapi Jungkook terus genggam tangan aku dan membawa aku ke bilik persalinan.

Jungkook melepaskan tangan aku dan dia mengunci pintu bilik persalinan lalu menolak aku ke dinding.

"Jungkook kau kenapa ni?! Sakit kau tahu tak?! Ni bukan diri kau Jungkook. Jangan buat aku macam ni. Aku takut." Aku memukul dada Jungkook beberapa kali.

"Y/n, aku minta maaf. Aku terpaksa buat macam ni. Hati aku sakit bila Taehyung hyung kiss pipi kau. Aku minta maaf y/n." Jungkook memeluk aku dengan erat sambil menangis.

"Kau tak fikir perasaan aku bila kau kiss Nayeon tadi? Kalau kau suka aku, kau takkan buat macam ni kat aku. Kau tahu aku tipu kau, tapi kenapa kau tak paksa aku tuk cakap perkara yang betul? Kau ingat aku boleh lupa perkara tadi? Kalau kau sayang aku, bagi aku ruang Jungkook. Kalau aku dah okay, kau boleh borak balik dengan aku. Okay Jungkook."

Aku bercakap seperti berbisik. Jungkook still memeluk aku. Aku cuba meleraikan. Aku memegang muka Jungkook. Air matanya berjatuhan di pipinya. Aku mengelap air matanya dengan ibu jari aku.

"Jungkook, aku just minta ruang. That's all. Kalau kau yakin dengan perasaan aku, kau kene bagi aku ruang. Please Jungkook."

Jungkook mengelap air matanya, dan dia meletakkan tangannya di pipi aku. Tanpa membuang masa dia terus mengucup dahi aku.
"Aku percaya kau y/n. Aku akan bagi kau ruang. But please maafkan aku. Apa yang aku buat tadi just nak kepastian. Now aku dah dapat jawapan aku. Aku harap kau dapat maafkan aku y/n."

Aku hanya mengangguk kan kepala aku dan terus keluar dari bilik persalinan. Semasa aku ingin keluar dari bilik persalinan aku ternampak susuk tubuh lelaki yang aku kenal sedang menurun tangga dengan laju. Dengan pantas aku mengejar lelaki tersebut.

Aku mengejar lelaki itu sehingga aku terjatuh dan lutut aku berdarah. Aku berdesah kesakitan.

"Kenapa aku macam kenal lelaki tadi? Kenapa aku macam yakin dia lelaki yang aku nampak hari tu? Kau siapa sebenarnya?! Tunjuk kan muka kau depan aku?! Tunjuk kan!"

Aku menjerit di lorang kecil setelah aku nampak lelaki itu masuk ke lorang tu sebelum aku jatuh. Aku menangis kerana kesakitan. Darah dilulut aku mula keluar dengan banyak. Aku cuba bangun tetapi kepala aku tetiba pening dan aku rebah.

◆◆◆

Aku tersedar dan terasa sakit di kepala. Aku mula melihat sekeliling. Bilik ini bukan bilik aku. Aku melihat tangan aku dicucuk dengan jarum air. Tiba tiba ada seorang nurse masuk ke bilik aku.

"Oh kamu dah sedar? Macam mana keadaan kamu?" Nurse itu berkata.

"Uhm, nurse saya kat mana ni? And kenapa tangan saya ni kene cucuk dengan jarum?" Tanya aku dalam kebingungan.

"Oh kaki kamu luka dengan teruk. Ada kaca yang masuk dalam lutut kamu. Mujur ada seorang lelaki yang membawa kamu ke sini dengan cepat. Kamu hilang banyak sangat darah." Balas nurse yang sedang membelek buku record di depan aku.

"Nurse, lelaki yang membawa saya ke sini masih berada di sini?"

"Dia sudah pergi. Tapi dia ada sampai kan sesuatu untuk kamu. Sekejap yer saya ambilkan surat tu." Nurse itu keluar sekejap dan kembali kepada aku sambil menghulurkan sepucuk surat.
Aku mula membaca.

"Aku tak tahu macam mana nak cakap. Yang kau bodoh pergi kejar aku siapa suruh. Now menyusahkan aku tuk bawa kau ke sini. Pasal bayaran hospital ni kau jangan risau. Aku dah settle kan. Tapi...

Aku takkan berhenti untuk perhatikan kau. Kau sentiasa dalam perhatian aku. And lagi satu please jangan bagi tahu sesiapa pasal hal ni. Kau jangan sesekali cerita kat kawan kawan kau pasal aku. Kalau aku dapat tahu, siap kau aku kerja kan."

Tangan aku menggeletar dan aku menjadi takut. Aku tidak tahu siapa dia dan kenapa dia buat begini kepada aku. Pintu bilik terbuka dan aku menyuruk surat itu dibawah selimut. Aku mula tersenyum apabila melihat Yuju dengan Woozi oppa masuk. Aku mula menangis bila nampak Woozi oppa. Aku rindu sangat kat dia.

"Oppa kenapa datang tak bagi tahu? Oppa tahu y/n rindu sangat kat oppa. Oppa suka tengok y/n menangis macam ni." Suara aku hilang timbul sambil memeluk Woozi oppa.

"Oppa minta maaf y/n. Oppa takde masa nak call or message y/n. Oppa kerja pagi balik malam sampai lupa makan semua just kerana nak bagi kemewahan kat y/n. Oppa minta maaf eh?" Balas Woozi dengan lembut sambil bermain dengan rambut aku.

Woozi bertanyakan perkara yang berlaku. Aku tak tahu nak cerita perkara yang sebenar atau pun tidak. Tanpa fikir panjang, aku menipu Woozi oppa. Aku cerita yang aku cuai sampai tak nampak batu lalu terjatuh di atas kaca. Woozi oppa menggelengkan kepalanya dan memegang tangan aku.

Aku hanya mampu senyum dan aku pandang ke arah Yuju yang berada dia sebelah kiri aku.
"Yuju macam mana kau tahu aku kat sini? Siapa yang bagi tahu kau?"

"Eh kau yang message aku, pastu tanya pulak. Apalah kau ni y/n." Kata Yuju sambil ketawa. Dahi aku berkerut dan aku teringat kat surat tadi. "Maybe lelaki tu yang message Yuju." Hati aku berdetik.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

☆☆☆

Btw hope korang suka dengan chapter ni.. Jgn lupa vote and comment tau.. Bagi feedback agar unnie dapat perbaiki cerita unnie..
Love you gwigwi✌♥

I HATE YOU, BUT I LOVE YOU (JIMIN MALAY FANFIC) [COMPLETED]Where stories live. Discover now