ѼѼѼ
Jimin pov
"Wait y/n wait! Aku terangkan satu persatu. Y/n wait! Y/n enough!"
Aku pegang pergelangan tangan y/n dan membawa dia rapat ke dada ku.
"Y/n dengar dulu apa aku nak cakap. First aku bawa kau ke sini semalam sebab kau pengsan nampak darah kat tangan kau. Second pasal kau dengan Jungkook tu pada awalnya aku tak tahu. Tapi dari apa yg dia cerita kan, aku tahu kenapa kau lari semalam. Then yang ketiga, aku takde rumah sebab tu aku sewa hotel ni. And yang terakhir.. Aku takde niat nak buat macam tu kat kau. Aku masih tahu nak jaga batas kita berdua."
Aku lepaskan perlahan tangan y/n dan aku melihat reaksi mukanya. Aku tahu dia rasa bersalah sebab fikir macam tu. Kalau aku pun sama. Yelah hotel kot takkan orang bawa perempuan ke hotel kalau bukan sebab tu. Kan?
"Aku minta maaf Jimin. Aku fikir bukan bukan pasal kau." Y/n menunduk malu dan aku meletakkan jariku ke dagu y/n dan mengangkat mukanya menghadap aku.
"It's okay y/n. Kau tak salah nak fikir macam tu. Kau perempuan, kau berhak untuk ada perasaan tu." Aku senyum kepadanya dan y/n pun... senyum kepada aku?
Hati aku laju berdegup. Ni kali pertama y/n senyum yg begitu ikhlas kepada aku. Selama ni aku hanya melihat dia dengan muka masam sebab aku selalu mengganggu dia menari. Tapi kali ni dia senyum.
Jimin! Enough! Y/n akan benci kau kalau dia tahu siapa kau sebenarnya. So stop berangan!
"Oh ya aku lupa nak call Jungkook. Mesti dia risau pasal kau." Aku mencapai phone aku dan secara tiba tiba y/n menghalang aku.
"Tak yah call dia. Dia sakitkan hati aku malam tadi." Aku berkerut dahi. Walaupun aku dah tahu cerita yang sebenar tapi aku tetap nak dengar dari mulut y/n.
"Dia buat apa?" Tanyaku.
"Dia kata aku lesbian." Balas y/n sambil duduk dan mukanya menghadap tingkap.
"Serious dia panggil kau macam tu? Sebab?" Tanyaku balik lalu aku pun duduk di sebelah dia.
"Malam tadi selepas dia sah jadi boyfriend aku terus dia sakitkan hati aku. Ada ke dia kata aku ni lesbian hanya sebab aku rasa Nayeon tu cantik and kalau aku jadi Jungkook aku akan terpikat sebab kecantikkan dia tu. Just tu sahaja. Aku takde niat pun. Aku just bg pandangan aku sahaja. Tapi Jungkook fikir yang aku ni memang betul betul ada taste kat Nayeon tu. Ni bukan pertama kali dia buat mcm ni. Kau ingat aku takde perasaan ke? Ingat aku happy bila dia cakap aku macam tu? Baru tak sampai berapa saat jadi boyfriend aku dah mula sakitkan hati aku."
Y/n menerangkan apa yang terjadi malam tadi. No wonder lah y/n berlari sekuat hati malam tadi sampai dia tak nampak aku. So y/n dengan Jungkook dah couple. Aku tersenyum dalam waktu yang sama aku rasa sakit di dada. Kenapa ni? Kenapa hati aku sakit?
End flashback
Y/n POV
Aku mendapat panggilan dari Woozi oppa. Dia kata dia nak datang ke Seoul. Aku gembira sangat akhirnya Woozi oppa akan duduk dengan aku walaupun untuk sebulan.
Aku kemas rumah, bilik Woozi oppa, masak untuk dia. Sambil aku memasak, aku terdengar hon kereta. Aku bergegas keluar dengan gembira kerana aku tahu itu pasti Woozi oppa.
And DANG!
Aku nampak... Jimin?! Kenapa Jimin keluar dari kereta Woozi oppa? Mereka kenal antara satu sama lain ke? Aku melangkah keluar dari pintu untuk membantu Woozi oppa mengambil barangnya.
"Oppa! Rindunya y/n kat oppa. Dah lama tak jumpa oppa." Aku pergi ke arah Woozi oppa dan memeluknya dengan erat. Aku tak cakap banyak. Aku akan tunggu apa yang Woozi oppa bakal cakap tentang Jimin.
YOU ARE READING
I HATE YOU, BUT I LOVE YOU (JIMIN MALAY FANFIC) [COMPLETED]
Fanfiction🌹Apabila benci mula menguasai dirinya, adakah cinta akan wujud di dalam hatinya?🌹 🍁Dan apabila rasa bersalah yang selalu menghantui diri, adakah dia layak untuk dicintai?🍁 +++ Watak Utama:- JIMIN Y/N AS READER JUNGKOOK YUJU WOOZI Watak Sampinga...