Ѽ 22 THE ENDѼ

1.3K 100 2
                                    

Episode akhir dah gwigwi ㅠㅠㅠ btw baca sampai habis eh nnt kat bawah tu unnie ada bg kata kata sikit.. hehehe..

ѼѼѼ

Seminggu berlalu, Jimin sudah sedarkan diri dan dia dipindahkan di wad bilik. Tetapi aku masih tidak pergi menjenguk dia. Kerana rasa bersalah masih terasa di hati.

"Y/n sampai bila kau nak macama ni? Jimin dah banyak kali tanya pasal kau. Pergi lah jenguk dia kat sana. Dia rindukan kau." Kata Yuju sambil

"Aku tak boleh Yuju. Aku rasa bersalah pada dia. Mesti dia bencikan aku Yuju? Sebab aku buat hidup dia jadi macam ni. Aku tak layak ada dalam hidup dia. Aku hampai buat dia mati Yuju. MATI!" Jerit aku sambil menangis di ruang tamu.

Yuju memeluk aku dan memujuk aku supaya tenang dan membawa aku ke bilik tidurku. "Dah sekarang ni kau rehat okay. Kejap lagi Woozi oppa sampai dia bawa makanan tuk kau." Yuju beransur keluar dari bilik. Aku hanya baring mengadap tingkap melihat awan yang cerah dan melihat sekeliling bilik aku lalu mata aku tertumpu pada gambar Jungkook.

Aku mengambil gambar itu lalu aku memeluknya dengan erat. "Jungkook aku dah buat kesilapan yang besar. Aku hampir membunuh jimin. Aku jahat Jungkook." Aku menangis lalu terlelap.

"Y/n bangun sayang, hey bangun eh." Aku bangun walaupun masih mamai. "Jungkook?" "Yer ni aku, y/n please jangan macam ni. Kau kene lupa kan aku dan terima Jimin as your husband now. Tak lama lagi kau dengan Jimin akan dapat anak kan. So aku nak kau happy dengan dia. Aku tak tenang selagi kau asyik meratap gambar aku macam ni. Kau jangan risau, Jimin bukan pendendam. Dia baik orangnya sangat baik. Kau beruntung sebab dapat kahwin dengan dia. And lagi satu, please cintakan Jimin macam mana kau cintakan aku. Okay y/n aku sayang kau." Bayangan Jungkook mula hilang dari pandangan aku.

Aku mula sedar dari tidur aku dan rupanya itu adalah sekadar mimpi. Aku rindu dia, aku ingin memeluknya. Jungkook kalau lah kau masih ada aku tahu kau akan tetap mengalah dan berundur untuk Jimin. Aku janji Jungkook aku akan sayang Jimin seperti aku sayangkan kau. Aku turun dari katil dan terus bersiap untuk ke hospital.

Sampai di hospital, aku masih ragu ragu ingin masuk ke biliknya. Aku berdiri di hadapan bilik Jimin lalu seorang nurse menegur aku. "Eh ni isteri Mr. Park kan? Kenapa tak masuk? Mr. Park selalu tanya pasal puan. Sampai saya tak tahu nak cakap apa lagi. Puan jenguk lah dia, dia rindukan puan tu." Nurse itu senyum pada aku sebelum dia beredar meninggalkan aku.

Aku tarik nafas yang panjang lalu aku hembus secara perlahan lahan. Aku membuka pintu bilik Jimin dan melihat dia sedang tidur di atas katil dan kepalanya masih berbalut. Aku cuba menahan sebak dan air mata aku keluar tetapi gagal. Aku duduk di kerusi dan memegang tangannya.

"Aku minta maaf atas apa yang berlaku. Aku tak sengaja Jimin. Maafkan aku. Kau nak hukum aku hukum lah aku tak kisah. Aku dah tahu semuanya. Pasal parents aku, Jungkook dan eomma dia. Semua aku dah tahu. Aku selfish Jimin aku tak bagi kau terangkan semuanya. Yang aku tahu aku terlalu ikutkan perasaan aku sampai keadaan jadi macam ni. Aku minta maaf Jimin." Aku menangis sambil memeluk tangannya.

"Y/n." Aku terdengar suara Jimin. "Jimin please jangan banyak cakap. Kau kene rehat okay." Aku melarang Jimin dari bercakap tapi Jimin masih ingin bercakap sesuatu.

"Jangan salahkan diri kau. Kalau aku berada di tempat kau, aku mesti buat perkara yang sama bahkan lagi teruk dari tu. Semua yang terjadi ni ada hikmahnya. Aku minta maaf sebab tak jujur dengan kau sampai kita kahwin. Aku takut aku akan kehilangan kau. Aku cintakan kau sejak aku melihat gambar kau di rumah Woozi. Mula dari situ aku asyik mimpi pasal kau. Sebab itulah aku buat keputusan nak cari kau. Kalau aku tahu kau dengan Jungkook awal awal aku dari larikan diri. Tapi aku jumpa kau pun dalam keadaan mengejut sebab kau dengan Jungkook waktu itu. Dan aku nak minta maaf disebabkan aku kau kehilangan Jungkook. Aku minta maaf y/n."

Memang betul kata Yuju. Dia akan terus meminta maaf dari aku walaupun itu bukan kesalahan dia. Aku melihat Jimin menangis depan aku buatkan aku rasa bersalah. Aku bangun lalu memeluknya dengan erat.

"Kau tak salah Jimin, kau tak bersalah. Please jangan hukum aku dengan kata kata kau yang macam ni. Aku maafkan kau and aku nak minta maaf juga atas semua yang berlaku. Kita sama sama harungi benda ni okay." Aku memandang wajah Jimin yang polos itu lalu aku mencium bibirnya dan memeluknya kembali.

End flashback

Akhirnya aku dan Jimin hidup bahagia. Setelah 5 tahun ini, kehidupan aku semakin ceria. Dengan adanya Jimin suami aku dan Sooyeon anak perempuan aku, aku rasa akulah perempuan yang paling bertuah dalam dunia ini.

Jimin banyak mengajar aku erti kehidupan. Dia memberi aku semangat dan tunjuk ajar agar aku teruskan hidup tanpa kesedihan.

Dan Jungkook.. dia mengajar aku erti percintaan. Dia banyak memberi aku apa itu erti cinta, rindu, kasih sayang yang sempurna. Walaupun cinta aku buat dia masih ada tapi cinta aku buat Jimin lagi kuat sebab Jimin juga banyak mengajar aku tentang ini.

Siang melabuhkan tirainya, aku dan Jimin sedang baring di atas katil sambil berpelukan menonton tv.

"Jimin, kau nak tahu sesuatu?" Tanya aku padanya.
"Apa dia?" Jimin membalas sambil melihat tv.
"I hate you Jimin." Aku memandang wajah Jimin dan menarik mukanya ke arah aku secara perlahan lahan.
"But I love you Lee Y/n." Jimin memandang wajah aku lalu dia mencium bibir aku lalu aku membalasnya dan memeluknya lalu menutup semua lampu dan tv..

¡THE END¿

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

HI GWIGWI SEMUA!!! MESTI KORANG TERTUNGGU TUNGGU SAMBUNGAN CERITA INIKAN. BTW UNNIE NAK MINTA MAAF SEBAB DAH LAMA TAK UPDATE UNTUK KORANG. UNNIE BUSY DENGAN LIFE UNNIE SAMPAI TAKDE MASA NAK UPDATE.  I'M SORRY GWIGIW. OKAY MEMANDANGKAN NI EPISODE AKHIR SO GWIGWI MACAM MANA DENGAN EPISODE NI?? I'M SORRY KALAU ENDING DIA MCM TAK KENE DENGAN SELERA GWIGWI BUT UNNIE DAH CUBA SEBAIK YANG MUNGKIN..

OH YER!! BESOK KITA AKAN SAMBUT TAHUN BARU KAN.. NAPPY NEW YEAR TO ALL GWIGWI YG BACA CERITA NI. HOPE TAHUN 2020 ADALAH TAHUN DI MANA SEMUA IMPIAN GWIGWI SEMUA TERCAPAI.. AAMIIN!! UNNIE DOAKAN YG MANA AMBIK UPSR, PT3, DAN SPM SEMOGA DAPAT KEPUTUSAN YANG CEMERLANG AND BANGGAKAN YOUR FAMILY.. OKAY!!

I LOVE YOU GWIGWI AND HAPPY NEW YEAR!!!!!

I HATE YOU, BUT I LOVE YOU (JIMIN MALAY FANFIC) [COMPLETED]Where stories live. Discover now