Bab 4

23.9K 143 14
                                    

"Zahra aku nak minta maaf , pasal tadi". ujar Aryan sambil memandang Zahra yang memegang lehernya .

"You tau tak you hampir bunuh I . Kenapalah kawan you si Ramon tu halang perbuatan kau. kenapa aku tak mati je terus !" marah Zahra sambil menitiskan air mata .

"Zahra .."

"Stoplah Aryan . jangan nak berdrama lagi . kalau You tak suka I sekalipun baik you tolak tawaran I je masa nak kutip I ". ujar Zahra lagi .

Aryan terus memberhentikan keretanya . Suasana dalam kereta yang ditemani lagu "A Thousand years - Christina Perri" . Mereka saling berpandangan antara satu dengan yang lain.

"Zahra! boleh tak You jangan cakap hal bodoh macam tu. I tak kisahlah, baru je berjumpa dengan you ni rasa nak tampar muka you !" bengang Aryan .

"haa tamparlah . tamparr ! you ni kuat bila dengan perempuan je kan . kenapa diam ? cakap nak tampar . ni I bagi muka I untuk You tampar Aryan Marquez ! " teriak Zahra dalam kereta Aryan.

Aryan mengeluh panjang.

"Dah, I tak nak bertekak dengan you Zahra . memang sampai esok pagi pun takkan habis. sekarang I nak bawa you balik rumah." jawap Aryan sambil menhidupkan enjin keretanya dan berlalu dari tempat tu. Zahra hanya berdiam diri . Dia penat nak bertikam lidah dengan Aryan Marquez lelaki yang panas baran itu.

"Turunlah dah sampai" seru Aryan . Dia terus menatap muka Zahra . Dia lihat Zahra ketiduran . Aryan tersenyum , budak membebel ni comel je bila tidur . Aryan memberanikan diri kejutkan Zahra .

"Zahra .. zahra bangun
. kita dah sampai ni " lembut suara Aryan .

"Hmmm" sahut Zahra yang mamai .

"Kita dah sampai , bangunlah " balas Aryan.

Zahra terus keluar dari kereta mewah itu dan masuk kedalam rumah mewah milik Aryan .

"Kenapa sunyi je dalam rumah ni" tanya Zahra .

"Dah namanya bujang memang duduk sorang2 je la dalam rumah ni" balas Aryan sambil dudul di sofa yang empuk bewarna gold .

"you nak I tinggal bedua dengan you dalam rumah ni ke?! Eii I taknak . I tak ingin Aryan . You memang nak ambil kesempatan dengan I kan . You memang jantan tak gu.."

"Eh , Tuan Aryan dah sampe . Maaf ya bibik tadi solat Isyak ngak perasan ada Tuan Aryan dateng" suara nenek tua yang berusia 50-an . Zahra terus terdiam . Aryan tersenyum sinis melihat Zahra yang baru saja memarahinya .

"Waduh² cantik sekali pacarnya Tuan Aryan . Bak bidadari gitu . Cocok sekali ! Pasti ibunya Aryan dan Papanya Aryan senang deh punya menantu secantik bidadari" puji Bibik melihat wajah Zahra yang begitu berseri-seri. Zahra hanya tersenyum malu .

"Bik , perkenalkan. Ni Zahra , kawan Aryan . Mulai hari ni , Zahra tinggal dalam rumah ni ya bik . Bibik tidak kesepian lagi sebab sudah mempunyai kawan dalam rumah ni . Aryan ajak Zahra tinggal bersama kita sebab Zahra tiada ahli keluarga yang tinggal dekat KL ni. Bibik jaga Zahra ye" lembut suara Aryan bercakap dengan bibik .

Sayu hati Zahra melihat kelakuan Aryan bila bercakap dengan orang yang tua dari dia .

"Maaf ya non Zahra . Bibik sudah salah anggap . Bibik kirain kamu pacarnya Tuan Aryan , eh ternyata cuma teman doang " balas bibik sambil mengusap-usap lengan lembut Zahra .










Haii guys msih lagi ke story ni dlm library kamu ni 😭😭😭😭 maaf sangat2 sebab lama tak update . maklumlah sis busy bru je habis bljr , konvo and pling pntg busy kerjaa 😆 Lepasni rajin2 lah sis update utk readers sis yg setia ni 💞❤

Kasih Nur AzzahraWhere stories live. Discover now