bab 8

10.9K 155 18
                                    

Sehabis saja Zahra dan bibik mengemas didapur, kawan-kawan Aryan pun dah balik . Pasha sempat lagi berkata dari jauh "Bye,Zahra nanti I lamar you so bolehlah hari-hari makan masakan you?" sambil melambai Zahra.

Zahra hanya tersenyum dengan pujian manis Pasha. Aryan sakit hati pula dengar perkataan yang keluar dari mulut Pasha.

***

Zahra mengatur langkahnya ke bilik tidur. Aryan terus menarik tangan Zahra dan menyandarkan badan Zahra di dinding seolah-olah mereka nak berciuman. Mereka bertatapan mata. Terkejut Zahra dibuatnya. "Eh apa ni? awak nak apa dari saya, tak cukup lagi ke Girlfriend awak tu hina saya, sekarang awak nak apa pula lagi ni?"

"Zahra boleh tak awak relaks, I datang nak minta maaf atas perbuatan Angel . I'm sorry. Ya I tahu perbuatan Angel tadi tu sakitkan hati awak, I datang ni sebab nak wakilkan atas dia minta maaf dengan you, I tahu you perempuan yang baik dan memaafkan. I'm sorry .". kata-kata Aryan membuatkan Zahra terpanah seketika.

Zahra hanya berkata "So mentang-mentang dia girlfriend you teruslah you yang wakilkan minta maaf, Hmm tak apalah Aryan its okey. Lain kali jangan melebih-lebih pula hina orang". Sehabis saja berkata Zahra terus melangkah masuk dalam bilik . Aryan tak sempat nak sambung kata-katanya, Zahra terus masuk bilik menghindar darinya.

Setelah masuk bilik , Zahra terus terdiam dan duduk di atas katil dan bertanya-tanya apa kena mengena dengan semua ni. kenapa Aryan sanggup wakil minta maaf , padahal bukan Angel pun yang suruh dia buat tu semua. Jauh beza masa first kenal Aryan yang dulunya ego, garang dan menyakitkan hati.  "Hmm tak pelah fikir yang positif Zahra, Mungkin dia pelan-pelan nak berubah atau pun dia rasa serba salah sebab si Angel tu dah melampau". Tanpa melengahkan masa Zahra terus merebahkan tubuhnya di tilam yang empuk tu untuk rehatkan diri.

***

Aryan yang sudah berada di office sedang memikirkan apa Zahra tengah buat sekarang ni? " Ya Allah apasal dengan aku ni asyik fikirkan dia aje. Takkan aku ada perasaan dengan dia kut. Oh tidak-tidak . Aku berbuat baik bukan bermaksud aku sukakan dia, aku buat semua tadi sebab aku tak nak dia bermusuh dengan Angel tu je . Yaa, cuma tu je niat aku". Aryan cuba menenangkan dirinya yang masih ragu-ragu dengan tingkahnya tadi pagi dengan Zahra.

Tiba- Tiba.....

"Aryan? Aryan ? Aryan Marquez! " Jerit seseorang memanggil namanya yang tak dihiraukan. Aryan terkejut melihat Ayahnya yang sudah berada didepannya. "Eh Ayah! bila sampai, Sorry busy sikit tadi." Tipu Aryan dengan muka yang tak bersalah.

"Awak busy ke awak mengelamun? Apa yang kamu fikirkan sekarang ni Aryan. Fikir pasal perempuan lagi ke? Ish! Ayah dah banyak kali cakap kamu ni perlukan peneman yang setia bukannya peneman perempuan singgah sini sana" Ujar Tan Sri Steven kepada anaknya.

"Ayah boleh tak jangan...."

"Tengok rumah banglo kamu tu, kamu dan bibik saja tinggal berdua. Terkadang disitulah tempat kamu dan kawan-kawan kamh besuka ria sampai tengah malam yang tidak mendatangkan faedah pun. Ayah nak kamu ubah sikap kamu Aryan. Jangan terlalu enjoy! Ayah nak kamu ada pendamping sehidup semati". Tegas Tan Sri Steven.

"Maksud Ayah? Ayah nak Aryan kahwin secepat mungkin ke? macam tu?" ujar Aryan.

Tan Sri Steven hanya senyum mengganguk tanda iya.

"What!? Ayah ni nak saya kahwin dengan siapa? saya belum siap sedia lagi lah nak pikul tanggungjawab tu semua". Balas Aryan yang masih terkejut dengan kata-kata Ayahnya.

"Aryan, aryan .. kalau tunggu kamu bersedia baru nak kahwin, Ayah pun tak tahu bila agaknya benda tu terjadi. Ni tiba-tiba pula kamu tanya dengan Ayah kamu nak kahwin dengan siapa ? Ish ish apa hal ? Girlfriend kamu mana?? tersengih Tan Sri Steven dengan soalan anaknya itu.

"Maksud Ayah Angel??!!!!" ujar Aryan.

"Yes why not?! Siapa lagi bukan Angel? tu kan pilihan Aryan. Setahu Ayah dia perempuan yang Aryan selalu bersama kan? Kamu dah lama bercinta. Kamu berdua saling mengenal antara satu sama lain. So tak baik tunggu lama-lama. Baik halalkan cepat. Anak-anak kawan Ayah semua dan kahwin dengan pilihan masing-masing. sekarang mereka dah jadi Atuk. Alangkah baiknya kalau arwah mama kamu masih hidup. Dia pun nak tengok kamu bahagia" . Ujar Tan Sri Steven sambil tepuk-tepuk bahu anaknya.

"Masalahnya Ayah jodoh kawan-kawan anak Ayah tu dah sampai". Ujar Aryan yang tak puas hati.

"Selagi tak usaha mendapatkan selagi tu tak tercapai". Balas ayahnya dengan penuh tenang.

Aryan hanya mengeluh panjang ..

***

Aryan berjalan-jalan dipusat beli belah
bagi menenangkan fikirannya. Langkahnya terhenti apabila dia melihat Angel sedang menunggu sendirian di sebuah Cafe. Aryan mengatur langkahnya menuju ke Cafe itu. Alangkah terkejutnya dia bila melihat Anget berpelukan dengan seorang lelaki dan memberikan ciuman di pipi . Aryan tidak dapat melihat wajah lelaki tu. Aryan terus mengeluarkan hp Iphone 12 pro Max untuk tangkap gambar mereka sebagai bukti.











Agak-agak siapa lelaki tu yee?? Mesti korang tak sabar nak tahukan hehe. Jangan lupa sambungan bab seterusnya.

Dapat je 100 vote saya akan terus update bab 9 dan 10 😍




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 17, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kasih Nur AzzahraWhere stories live. Discover now