BAB 5

18.7K 118 18
                                    

"Mari ikut bibik . bibik tunjukin bilik non Zahra yaa"
Zahra langsung tidak berkata sepatah pun dia hanya mendiamkan diri.

"Eh perempuan yang kau tercegat dekat situ apahal pergilah ikut bibik" tegur Aryan Marquez. bibik hanya tersenyum manis kepada Zahra . Bibik sudah cukup kenal dengan perangai kasar Aryan.

Zahra dah masuk dalam bilik. Bilik ini jauh lebih luas dan selesa dari bilik aku di rumah kampung. Yang menarik perhatian aku adalah balkoni yang menampakkan suasana yang indah .

"Bik terima kasih. susah-susah je bibik angkatkan beg Zahra. ujar Zahra sambil tersenyum manis kepada bibik .

"Sama- sama non Zahra, itu memang sudah tugas bibik lo . Permisi dulu ya non " sambil memegang tombol pintu bilik itu dan menutupnya dengan perlahan.

Aku membersihkan diri dan mengenakan tshirt besar berwarna kuning telur dan sweatpant berwarna nude . 

Air didalam gelasnya di kacau. Jemarinya diketuk-ketukan di atas meja. Jam ditangannya dipandang sekilas. Dengan itu Zahra muncul dari belakang.

"Ehemm" Zahra membuat nada sakit tekak .

Tidak membuang masa Aryan terus menoleh kebelakang tanpa berkelip mata. Terdetik didalam hati. "Fuhh , cantik giler Zahra walaupun memakai pakaian yang simple macam ni". Aryan berkata dalam hati.

Takut pula dia melihat pandangan lelaki itu. Ada yang tak kena ke dengan pakaian yang dia pakai tu? Rasa macam okey jer. Zahra cuba mengabaikan pandangan Aryan. Tiba- tiba Aryan bangkit dari tempat duduknya dan pergi menghampiri Zahra. "Aduh.. dia ni kenapa? nak cari pasal lagi ke dengan aku?". desis dihatinya.

Sejak tadi lagi Aryan tidak mengalihkan pandangannya daripada gadis yang berhampiran dengannya. Matanya liar memerhatikan setiap inci gadis itu.

Zahra tidak senang dengan cara pandangan Aryan. "eh you ni dah kenapa? kena rasuk hantu ke? helooooo.. ". bengang Zahra. Tiba-tiba Aryan memegang lembut tangannya. Dia terkejut dengan tindakan lelaki itu lalu segera menarik tangannya. "Wahh.. jual mahal. Takpe.. itu yang I suka". Ujar Aryan sambil senyum sinis melihat Zahra.

"You datang dari kampung kan? Datang nak cari kerja kan? Mana mak ayah kau? . berdesing telinga Zahra ketika Aryan Marquez menyebut mak ayah. "eh You ni kenapa tanya-tanya I soalan ni?". Sahut Zahra dengan nada bengang .

"Atau you ni saja berlakon dengan I masa malam tu kononnya ada orang nak rogol you. sebab you tengok I bergaya so you nak perangkap I. Eh Mana bapa ayam you?". tanpa segan silu Aryan berkata sedemikian. Berdesing telinga Zahra kenapa muka dia ni ada iras- iras pelacur ke? "Aryan boleh tak awak jaga sikit mulut awak tu. Boleh tak jangan kurang ajar sangat . Awak ni kenapa ? tiba-tiba jer cakap saya macam tu. Awak ingat saya ni apa?!" soalnya geram. Aryan hanya tersenyum sinis.

"Eleh macamlah I tak tau perempuan kampung datang KL ni kerja apa. Awal-awal jer nampak baik, tapi last-last jadi pelacur jual maruah untuk sara diri. Alah Zahra janganlah malu dengan I . Hari ni I nak jadi your first customer? Kalau you layan I . I bayar berapa jer you minta. You jangan risau I ada pengalaman If you lupa I boleh ajarkan. wow!! balasnya sambil tersenyum sinis memandang wajah manis Zahra.

"You dah melampau ni Aryan. mulut kurang ajar sangat! you ingat I semurah tu ke? Hello ! yes memang I orang kampung tapi tak semua perempuan kampung datang KL mahu kerja sekotor tu lah Aryan. You nak hina I , nak tuduh-tuduh I macam- macam itu terserah you lah Encik Aryan Marquez! yang jelas I bukan perempuan macam you cakapkan tadi tu. Eh Aryan mentang-mentang you kaya , you banyak duit ada pangkat senang je you nak hina maruah I. You sebagai Boss tolong bercakap pakai otakkk.. please pakai otak! ". Marah Nur Azzahra setelah Aryan menghina maruah dirinya. Zahra pergi meninggalkan Aryan dan berlalu naik bilik atas.

Bibik ternampak Zahra berlari menuju ke bilik. "lo kok non Zahra nangis. Ini pasti ada masalah sama Tuan Aryan". bibik hanya berteka teki.

Aryan hanya terdiam dan tersenyum sinis setelah perempuan yang baru dia kenal berani memarahi dia . Berani dia mengajar  kepada CEO di company besar. Dia betul-betul membuat hati Aryan terasa tercabar dengan perangai Zahra.

"You tunggu Zahra. lepasni I akan buat you melutut dengan I". You tak kenal lagi siapa Aryan Marquez". sambil tergelak-gelak.

Zahra merebahkan tubuhnya di atas katil yang luas itu. dia menangis semahu-mahunya. "Makk .. Ayah .. Zahra perlukan korang. Makkk.. Ayah.. kalau mak ayah adakan best . Zahra tak sorang-sorang tak sedih macam sekarang ni. Zahra tak kuat sendiri. Rinduuuu sangat dengan Mak dan Ayah.. " suara tangisan sayu Zahra menyebut arwah mak dan ayahnya. Zahra menangis sehingga dia tertidur lena.

Suasana yang sepi Aryan datang dan membuka pintu tombol bilik Zahra. Sayu hati ketika dia melihat wajah ayu Zahra. "Aku takkan biarkan kau terlepas dalam genggaman aku Zahra". Desis hati Aryan.





Tunggu tauu bab seterusnya saya akan update! maaf kerana tlalu lama uolls menungguu . Maaf ok!!! jgn lupa komen and vote bebanyak tau. lpastu baru saya updated.

Kasih Nur AzzahraWhere stories live. Discover now