Masa saya balik di kampung tu,saya terkejut aki pun balik kampung dan singgah di rumah tiba-tiba.Dady nampak selesa betul dengan aki bila berbual.Sekali sekala dady jeling2 tengok saya.Aish si dady..Aki muda senyum2 saja pandang saya.Lepas saya hidang air minum dorang,saya menyubuk lah dari pintu dapur.Yalah..aki muda tiada kasitau pun mau balik kampung masa saya mau balik kampung hari tu."Kish,sini ada mumy mau tanya."panggil mumy tiba-tiba dari belakang.Keras nada suara mumy masa tu.Dup dap dup dap hati saya.Sebac itulah 1st mumy bercakap dengan saya selepas kejadian Jade hari tu.Saya tingu mumy.Mukanya serius.
"Iya mumy..."
"Kau kasitau mumy sekarang,apa hubungan kau dengan aki muda?Kenapa hari tu kau nda setuju aki kawin sama Jade?"terdiam saya disana.Tak kan saya mau kasitau yang saya dan aki muda sayang menyayangi satu sama lain?Walaupun aki muda tu aki angkat dady bilang..
"Erm..tiada apa-apa la mumy.."
"Ba,baguslah tu.Kau ingat tu,gara-gara kau Jade nda jadi kawin sama aki.Gara-gara kau Jade nyaris mati anak dia dalam perut.Jangan kasi malu mumy lagi lepas ni."
Apa maksud mumy?Sakit hati saya mumy tuduh saya begitu.Nda tau kenapa mumy macam susah mau move on.Mumy langsung nda percaya saya kah?Mumy terus masuk bilik lepas tu.Tapi sempat lagi mumy cakap sama dady sama aki muda di ruang tamu..
Nda lama dady panggil.Aki muda pandang saja saya,dady tanya kalau saya mau ikut aki muda pulang k.k hari tu juga.Jadi besoknya nda payah saya bersesak naik kereta tambang pagi-pagi mau ke pekan,lepas tu sambung lagi naik kereta tambang ke k.k.
Saya ikutlah petang tu juga aki balik k.k.Lagipun,sedih saya ingat apa yang mumy cakap.Rupanya aki pulang balik saja.Nda stay di kampung.Saya tanya aki pasal yang dady cerita aki muda tu aki angkat saja dan pasal aki muda ada confess aki sayang saya pada dady.Aki muda senyum-senyum saja
"Ooh..Akis tau suda pula."Kata aki.Saya angguk kepala.Nda lama aki muda pun cerita la semuanya.
"Jadi,Akis mau ka kahwin sama aki?"sengih2 aki muda tengok saya.Yeii..kesukaan pula sg@ aki.Hahaa.
"Nda mau la aki." sengaja saya jawab begitu mau kasi kena aki.Mau tengok ba tu reaksi aki macamana.Terus aki muda pegang tangan saya.
"Betul,Akis nda mau?"tanya aki.Kerut2 dahi dia.Saya teringat balik kata-kata mumy didapur.
"Aki..mumy macam nda suka tu.."
"Maksud?"
"Mumy cakap,jangan kasi malu dia lagi..sebab.."
"Ba..sudah.Limpas suda ba tu yang terjadi dulu.Kenapa juga mumy kau ni..eishh."
Belum habis cakap suda aki potong saya.Aki tau lah tu kalau pasal mumy.
"Kahwin lari la kita..tapuk-tapuk.Mau?"
Saya ketawa saja dengar aki muda cakap begitu.Tapi memang happy la..bila tau yang kami ni bukan ada kaitan darah pun.Dady pun sendiri sudah cakap tiada masalah.Cuma..mumy saya susah mau cakap.
Saya sambung study selama 2 tahun.Aki muda memang stay di k.k sebab kerja.Selama saya study di k.k.Aki jugalah yang tolong2 bagi saya belanja selain dady.Cuti macam biasa saya balik kampung.Tapi selalunya sama aki lah.Tapi..mumy masih macam dulu.
Lepas hari tu yang mumy cakap nda mau saya kasi malu dia lagi masa di dapur.Mumy tiada bercakap dengan saya lagi.Satu malam saya terdengar mumy dan dady bergaduh di bilik.Masa tu saya mau pigi dapur.Rasa panas ba malam tu,jadi saya limpas lah bilik dorang mumy dady yang dekat dapur.Kuat suara dorang..
YOU ARE READING
ON..AN..I & ME
RomanceTAJUK : ON..AN..I & ME GENRE : 21+,Romance,True Story WRITTER : ELLISABETH OTHELLO LANGUAGE : B.M & Sabahan SINOPSIS ON..AN..I & ME mengisahkan tentang Kish,seorang wanita yang ketagih Onani sejak kanak-kanak sehingga dewasa.Dia menghubungi saya (E...