Çalan alarmın sesiyle uyandığımda Aras yatagimin karşısında ki koltukta uyuyordu.
Hemen yataktan kalktım. "Aras!Arasss!" diyerek uyandirmaya çalıstim.
Uykulu bir şekilde gözlerini açtı ve kafasını kaldirmasinin ardindan yeniden kendini koltuğa bıraktı. Yeniden uyuyordu. Annem ve babam onu burada görürlerse kıyamet çıkabilirdi.
"Aras! Uyan!" diyerek kolundan tutup sallamaya başladım. En sonunda uyandı ve "Okula gelmek zorunda mıyım? " dedi. Kafamı salladim. Bunun üzerine oflayarak kalktı ve odadan çıktı.
Hemen banyoya koştum elimi yüzümü yıkayıp dolabimi açtım. Dolapta gördüğüm ilk şeyleri giyip odadan çıktım.
Masaya birkaç kahvaltilik çikarttim. Hızlı bir şekilde kahvaltimi yaparken merdivenlerde duyduğum sesle kafami kaldirdim. Sırtındaki çantasiyla Aras'ti. Yanıma geldi ve ayaküstü birkaç şey yedi. Konuşmaya niyeti yok gibiydi. "Nasılsın?" diye berbat bir soru sordum. "Sadece üzgünüm." dedi. "Başın sağolsun ben de gerçekten çok üzüldüm." dedim. Kafasını salladı ve "Gitmiyor muyuz?" dedi. "Babamı bekliyoruz o bizi bırakacak." deyince gülmeye başladı. "Sen ciddi misin? Baban evde değil de." dedi. Babamın şehir dışında olduğunu unutmuştum. Hemen saate baktım. "Kalk hadi yürüyoruz." dedim.
Sırıtarak kalkti ve ayakkabilarimizi
giyip evden ciktik.
Kulağıma kulakligimi taktım. En sevdigim sarkilardan biri olan DUMAN~Halimiz duman i dinlerken Aras beni durttu. Kulakligimin tekini çıkarıp "Efendim.dedim. "Sohbet edelim."dedi. Aslinda "Hayır."derdim ama karsimdaki mavi gözlü kumral sacli çocuk etkileyici bir biçimde gulumseyince "Tamam."dedim ve kulakligimi cantama attım.
"Nelerden hoslanirsin?" diye sorunca "Müzik dinlemekten, kitap okumaktan, uyumaktan hoslanirim." dedim."Sen nelerden hoslanirsin? "
Aras güldü ve" Senden." diye cevapladi. Gururum oksanmisti. Yine de belli etmemek için "Doğru düzgün yanitla." dedim. "Bu doğru ama." deyince ona kızgın bir bakış attim.
Adımlarimi iyice hizlandirdim. Ona aşık olmamam gerekiyordu. Bu yüzden fazla yüz vermemeliydim. Geçmişte olanlar tekrar etmemeliydi. Hem birinin beni sevmesi imkansizdi. "Beni ilk gördüğünde neden Jared dedin?" diyerek düşüncelerimi böldü Aras. "Seni birisine benzettim." meraklı bakışlarını görünce "Geçen sene rüyamda gördüğüm birisine." dedim. Bunun üzerine bir şey demedi.
Nihayet okula geldiğimizde herkesin bakışları bizim ustumuzdeydi diyecem ama o sadece filmlerde olur. Millet sabahin köründe uyanip gelince önünü goremiyordu ki öyle havalı bir giriş yapalım herkes bize baksın dimi canim.
En üst kattaki sinifimiza ciktigimizda koridorda birkaç kişi Aras 'a baktı. Aslinda ilk önce müdür yardımcısının yanina gitmesi gerekiyordu ama annem herşeyi ayarlamisti. Hatta benimle aynı sınıfa kayıt ettirmek için bayağı cabalamisti.
Sinifa ikimiz birlikte çok cool bir şekilde girdik. "Ben nerde oturacagim." diye fısildadi. Çantami koydum ve siramin önündeki boş sırayı işaret ettim.
Oturdu. Sınıftakilerin bakışlarını üzerimizde hissediyordum.
O sırada Ekin' le göz göze geldik. Bana yanima gelsene anlaminda bir bakış attı. Ayağa kalktım ve yanına gittim. Beni kolumdan çekti ve koridora cikardigi an"Kim bu yakışıklı? " diye bağırdı. "Aras." dedim. Mümkün olduğunca kısa cevap vermeye calismistim.
"Çok yakisiklii. Sevgilisi var mı acaba?" "Bilmem." diye yanıtladım. Ben de merak etmeye başlamıştım. Tam Ekin ağzını açmış bir şey soyleyecekti ki "Pardon kızlar." dedi arkamdaki ses. Sonrada yanımdan hizla gecti. Tabikide Aras'ti. Kulağında telefon birisiyle sinirle konuşuyordu. Sonra bağırarak ingilizce bir şeyler söyledi ve telefonu kapatıp duvara yumruk atti. Sinirle döndü ve o sırada göz göze geldik. Kafami çevirip sınıfa girdim. Ekin de arkamdan geldi.
Aras da kısa bir süre sonra içeriye girip yerine oturdu.
Ders zili çalıp hoca girdiğinde herkesin bakışları Aras in ustundeydi. Ilk ders ingilizceydi. Çılgın hocamizda onu farketti ve ingilizce olarak adını sordu. Aras yanıtladı ve hoca yeni sorular sordu. En sonunda hocaya cok uzun bir cevap verdi. Bütün sinifla beraber Çılgın hocamız da şaşırdı ve Türkçe olarak "Sen nerden geldin?" dedi. "Amerika." dediğinde Aras hoca şimdi anlasildi dercesine bir bakış attı ve yoklama defterini imzalamak için önüne baktı. Bu sırada sinifta " Oha Amerika'danmis" gibi fisiltilar oldu.
En sonunda zil caldi. Ben kulakligimi takarken sınıfın sevmediğim kız grubu Aras'in etrafini kuşattı. Aras ise aralarından sıyrılıp arkasinda benim yanıma geldi.
"Ne dinliyorsun?" diye sordu. "Arctic Monkeys"
Kulakligimin tekini çekti ve kulağına taktı. Aklıma sabah ki telefon konuşması geldi.
"Sabah kimle konusuyordun?" dedim. "Eski bir arkadaş." dediğinde kafami salladim. Dün hakkında hiçbir şey konusmadik.
Bütün dersler bittiğinde Aras' la eve gitmek için yola ciktigimizda Aras "Eve gitmesek mi? " dedi. Benimde hiç eve gidesim yoktu. Bu yüzden gulumsedim ve şunları söyledim. "Benimle Ankara'yı tanimaya var misin?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖLÜME UÇAN KUŞ
Storie d'amoreGeçmişteki hatalarını tekrarlamaktan korkan bir kızdı Duru. Bu yüzden yalnızlığı secmisti. Fakat Aras'in hayatına girmesiyle herşey degisecekti.