Met z'n 8en lopen we het ziekenhuis in. Mady pakt mijn hand en Zayn mijn andere ben je zenuwachtig? Vraagt Zayn. Ik knik.
We lopen naar de balie en ik noem mijn naam. De vrouw kijkt me vol medeleven aan en noemt de afdeling en kamer waar ik moet zijn ook zegt ze dat ik in de kamer moet wachten en dat de dokter me zometeen uitkomt leggen hoe deze dag gaat verlopen.
We lopen naar mijn afdeling en ik loop de kamer in. Er staan 4 bedden. Op 2 bedden zitten meisjes van mijn leeftijd en op 1 bed zit een jongen. 1 van de 2 meisjes en de jongen is kaal. Ze hebben me nog niet eens op gemerkt dus stel ik mezelf maar voor.
Hallo ik ben Senna. Alle 3 draaien ze hun hoofden. De 2 meisjes stellen zich voor als Hannah ( het kale meisje ) en Nathalie. De jongen heet Sam. Hij is ook van mijn leeftijd. Nu pas zien ze one direction achter me. Ze beginnen te springen. Zelfs Sam. Waardoor we moeten lachen. Let niet op hem lacht Nathalie hij is gay. Sam grinnikt. Ik moet ook lachen. Gezellig! Sam wijst mijn bed aan ookal had ik allang door welk bed van mij was omdat daar als enige niemand op zat.
Sam, Nathalie, Hannah en ik zitten op mijn bed en de rest zit er omheen. Alle 3 zijn ze net begonnen met de chemo's. Nathalie heeft er pas 1 gehad. Ik verveel me zucht ik. Nathalie grijnst kom we geven jullie een ronijding zegt ze enthousiast.
Hier is de kamer waar de dokters en zusters vaak zitten. Legt Sam uit. Hier krijg je chemo's legt Hanmah uit. En hier krijgen de jongeren les voor als ze teveel school missen of niet weg mogen. Hier kunnen de tieners 13 tot 15 les krijgen.
En hier kunnen de ouderen studeren.
Hier is de gezamelijke ruimte de kleinere kunnen hier spelen en jongeren bijpraten enz.
En zo ging het nog even door. Toen we weer bij de kamer kwamen zat de dokter er al. Heey Senna.
Hallo dokter.
Hoe voel je je?
Moe meneer.
Dat snap ik. Noem me gerust Diederik, die of zo iets.
Is goed Diedie
Haha. Zo te zien heb je al een rondleiding gehad. Zullen we maar beginnen?
Ja is goed.
*****
Pov: Zayn
De dokter zei dat we nu weg moesten gaan. Op deze afdeling deden ze niet aan bezoekurener waren wel regels niet later dan tot 9 uur 's avonds blijven. En om 9 uur 's ochtens mocht je pas weer komen. En als het niet goed ging met de patiënt mocht je niet komen. Dat soort regels allemaal. We mochten morgen weer komen want het was ondertussen half 10.
***
Ik was zo misselijk. Sam had het bed naast me.
Het komt goed Sennie.
Zo voel ik me niet.
Ik snap hoe je je voelt.
Mmm ik ga... ik pak snel de emmer en geef over. Sam klimt zijn bed uit en maakt een knot op mijn hoofd hij weijft rustgevend over mijn rug en drukt op een knopje naast mijn bed. Er komt een zuster binnen lopen. Waar kan ik mee helpen vraagt ze vriendelijk. Een glaasje water en een nat washandje antwoord Sam. Ze knikt en loopt weer weg.
Mijn vader en moeder zijn net langs gekomen en ik heb ze rond gelijd. Ik ga mijn studie pas doen als ik weer beter was. Ik heb ze wel gezegt dat iets wou hebben in dit saaie ziekenhuis een doel. Ze knikten en zouden een soort kleine studie zoeken. Hoe meer kennis hoe beter. Er is op dit moment niemand op de kamer. Ik besluit te gaan zingen. Dat is altijd wel een hobby geweest. Niet dat ik het zo goed kan. Ik zing little me van little mix. Als ik klaar ben hoor ik geklap. Liam, Harry, Zayn, Niall en Louis staan grijnsend aan de deur te kijken Niall is aan het filmen. Die gaat op youtube zegt hij. Neee neee nee gil ik dat doe je niet! het is vals!
Nee het was echt mooi Sen. Zegt Zayn. Ik bloos.
Alle 5 zitten ze om mijn bed heen. Waar zijn Mady en Bram eigenlijk? vraag ik aan Zayn. Die hebben hun eerste dag van de studie. Ik knik. Ik voel me verdrietig. Daar had ik ook bij kunnen zijn. Zucht ik. Hij geeft me een knuffel en ik huil. Alle spanning van de afgelopem dagen komt eruit. Ik wil dit niet deze stomme ziekte waarom ik. Snik ik. Het is goed Sen het komt goed. Zegt hij. Ondertussen heeft iedereen zich bij de grouphug gemengt en zijn we met z'n 6 aan het knuffelen.
JE LEEST
Still hope
FanfictionIk ben Senna, mijn beste vrienden zijn Mady en Bram vanaf groep 1 zijn we onafscheidelijk. We zitten nu in de 6de van het gymnasium. We zijn alledrie 18 jaar. Volgend jaar als we de exames halen dan gaan we studeren in London.Maar dan krijg ik stee...