Adik2 yang baru graduate dan baru bekerja, atau pasangan yang baru berkahwin atau pasangan yang masih dipertengahan alam rumahtangga, MRJ nak nasihatkan kalian sebagai satu wasiat TIPS yang amat bermakna untuk kalian. Kalian buatlah sungguh2 dan kalian akan PASTI! akan lihat hasilnya yang Masyaa Allah.
Setiap kali apabila kalian dapat gaji (setiap bulan, dapat bonus (setiap tahun), USAHAKAN untuk kalian cari orang2 yang susah , utamakan di kalangan saudara mara terdekat dahulu, jika tidak ada maka carilah jiran2, dan jika tidak ada cari orang lain yang susah , JUMPA MEREKA FACE TO FACE belikan mereka makanan samada beras @ barang keperluan makanan asas @ kalian berikan sedikit wang kepada mereka.
KENAPA?
Ketahuilah bahawa setiap kali apabila kalian berbuat demikian, mereka2 yang susah ini tidak membiarkan kalian pulang for nothing, walaupun kalian kelihatan tidak dapat apa2 dari mereka, tetapi kalian akan dapat sesuatau yang lebih bermakna dan lebih dari apa yang kalian kasi iaitu DOA MEREKA YANG IKHLAS. Tidaklah orang2 yang kalian sedekah kepada mereka itu meletakkan kekosongan perasaan pada kalian, melainkan akan ada detik pada hati mereka atau mungkin doa yang mereka ucapkan kepada kalian dgn dengan linangan air mata "Ya Allah kau murahkan rezeki dia, ko berikanlah kebaikan untuknya"Sahabat2 sekalian, KETAHUILAH doa mereka SANGAT tajam, doa mereka SANGAT IKHLAS, mereka adalah dikalangan orang yang rapat dengan Tuhan kerana tidak ada apa yang mereka harapkan untuk dunia, mereka terpelihara dari nodaan kemewahan lalu menyebabkan doa2 mereka mustajab untuk kita.
Kita mungkin orang yang tidak mampu berdoa seikhlas mereka, kita mungkin orang yang tidak mampu istiqomah untuk berdoa, lalu gunakan ruang yg dahsyat ini. Istiqomahlah kalian melakukannya , maka tunggulah resultnya yg Masyaa Allah pada masa hadapan.Inilah rahsia kunci pintu rezeki yang akan sangat2 possible untuk menjadikan kalian SENANG/KAYA/MURAH REZEKI/BAHAGIA suatu hari nanti, mungkin 5 tahun, 10 tahun atau 20 tahun atau 25 tahun akan datang.
Sahabat yg dirahmati, sekiranya saat itu sahabat mengecapi seperti apa yang saya khabarkan ini, lalu pada ketika itu sahabat ingat dengan pesanan ini dan saat itu mungkin saya dah tak der lagi, maka ucapkan untuk saya "Allahummaghfirlahu warhamhu wa'afihi wa'fuanhu"
YOU ARE READING
Kenangan Ini
SpiritualCerita yang dikongsikan oleh grup wassap. Mana tau ada kebaikan yang diperoleh. (Kesahihan saya tak pasti) Salah dan silap boleh ditegur. InsyaAllah.^^