Ch1;Dompet

1K 138 7
                                    

Jihye mencapai bunga yang telah digubah untuk ditunjukkan kepada Sehun.

"Yang ni okay?"tanya Jihye sambil memandang tunangnya.

"Hm"

"Cepatla.Aku lenguh ni.Kalau lambat pergi ke event tu,kita akan dikecam"kata Jihye sambil bercekak pinggang.

Bengang dengan sikap tunangnya yang tidak mahu memberi kerjasama.

"Suka hati kau la"kata Sehun lalu keluar dari kedai yang menjual gubahan bunga.

"Aigu this man.Buat aku sakit hati jela"omel Jihye lalu membawa  gubahan bunga lavendar untuk dibayar.

Dia tak faham.Apa yang hebat pada Sehun itu sehinggakan mak ayahnya nak jodohkan dia dengan lelaki itu.

Jihye mengeluarkan beg duitnya lalu membayar harga bunga tersebut.Cadangnya nak tinggalkan Sehun sendirian.

Biar padan muka!

~
Jin Pov

Haish.Dekat mana pulak dompet aku jatuh ni?

"Jumpa tak?"tanya adikku,Jiwoo.

"Adik nampak muka abang ni macam dah jumpa ke dompet tu?"

"Orang tanya je"Jiwoo mencebik.

Aku menjeling Jiwoo.Malas betul aku nak bawak dia ni pergi ke majlis makan malam KK Group Holding.

"Abang,kita buat report polis jela.Kita pergi event tu sekarang eh?"kata Jiwoo.

"Tapi.."aku mengeluh.

Tiba-tiba aku terpandang dompet aku yang berada di tepi seorang perempuan.

"Ha tu dia Jiwoo!"aku tersengih.

"Hah cepat pergi ambik.Nanti ada orang lain ambik pula"

Saat aku mencapai dompet tersebut,aku tersentuh tangan seseorang.

Perempuan yang ada di tepi dompet aku tadi.

"Im sorry.Dompet encik ke?"tanya perempuan tersebut sambil menghulurkan dompet tersebut.

"Ah,ya.Terima kasih ya Cik--"kata-kataku terhenti kerana aku tidak mengetahui namanya.

"Jihye.Saya Jihye"

"Terima kasih Cik Jihye"kataku sambil tersenyum.

Aku segera pergi dekat Jiwoo yang sedang tersengih.

"Aip abang,dah tangkap cintan dengan akak tu eh?"usik dia.

Aku meluku kepala Jiwoo.

"Takdenya.Abang takde masa nak tangkap cintan ni"

"Eii.Akak tadi lawa kot takkan tak berkenan.Hati batu betul ah abang ni"Jiwoo menjuihkan mulutnya.

||TBC||

Red Lips [K.S.J]Where stories live. Discover now