Ch6;Jumpa

608 91 3
                                    

Jihye membetulkan bajunya agar kelihatan lebih kemas dan cantik di hadapan cermin ruang tamu.

"Lawa nampak anak appa sorang ni.Nak pergi mana?"tanya Encik Choi yang sedang menikmati sarapannya.

"Nak cari menantu baru untuk appa"jawab Jihye selamba.

"Ha cari cari jugak.Jangan cari macam yang Sehun tu"kata Encik Choi lagi.

"Iya appa.Jihye akan cari yang perfect untuk appa"Jihye tertawa.

~
Jiwoo mendekati Jin yang sedang sibuk mengadun kek.

"Abang,nak Jiwoo tolong?"tanya Jiwoo sambil tersenyum.

Dia masih lagi ingat bagaimana abangnya membebel kerana ada seorang wanita curi kiss dia dan meninggalkan kesan love bite di lehernya.

Jiwoo kenal sikap abangnya.Tidak suka dekat-dekat dengan perempuan lain selain dia dan ibunya.Rimas katanya.

Jiwoo tergelak sendirian apabila teringat cerita abangnya.

"Hei,kamu dengar tak apa abang cakap?"tanya Jin seraya mematikan lamunan Jiwoo.

"Hah? Err,abang cakap apa tadi?"Jiwoo tersengih.

"Abang cakap,pergi tolong Sunmi kat luar sana.Kesian dia sorang sorang je ambik order customer"kata Jin.

Jiwoo mengangguk perlahan.Pen dan buku nota kecil dicapai.Dia segera melangkah ke arah seorang wanita yang sedang berdiri.

"Hai selamat datang.Nak makan di sini atau bungkus?"Jiwoo tersenyum.

"Er,hai.Ini kedai kek milik Kim Seokjin kan?"tanya wanita tersebut.

Jiwoo mengangguk.

"Ya ini kedai dia.Saya adik dia,Kim Jiwoo"Jiwoo menghulurkan tangannya.

Huluran tersebut bersambut.

"Saya Choi Jihye.Saya nak jumpa dia boleh tak?"kata Jihye sambil tersenyum.

"Oh boleh.Cik Jihye boleh tunggu kat situ ya.Nanti saya panggilkan abang saya"Jiwoo menunjukkan tempat duduk yang kosong kepada Jihye.

Jihye tersenyum sambil melihat Jiwoo melangkah pergi.

"Harap sangat Jin nak jumpa dengan aku"

||TBC||

Follow this acc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Follow this acc.Nak followback,minta aje.insyrhftyni

Red Lips [K.S.J]Where stories live. Discover now