Ch15;Pengakuan

541 71 5
                                    

Taehyung menjulingkan matanya melihat aksi abangnya dan kakak iparnya yang asyik bermanja.

"Apa ni?! Tak seronok la aku macam ni"rungut Taehyung.

"Kau jeles ek? Pergi la dekat Nara"ejek Jin sambil mengetatkan lagi pelukan dia dan Jihye.

"Nara cakap dia tak balik Korea.Lagi dua minggu balik"Taehyung memuncungkan mulutnya.

"Em,malam ni kau nak balik rumah papa tak?"tanya Jin.

"Nak balik kut bang.Abang pun tahu la kan,lepas abang tak nak jaga syarikat papa tu,dia suruh Tae jaga"Taehyung mengganguk perlahan.

"Bagus la tu.Kamu dan Jiwoo jaga sama-sama"

"Ish tak nak la aku.Kak Jiwoo tu garang"Taehyung menggeletar satu badan.Jiwoo dan dia tidak rapat.

Jin hanya mengangkat bahu.

~
"Ready tak sayang?"tanya Jin.

"Saya takut"kata Jihye sambil memandang rumah agam milik ayah mertuanya.

"Jangan risau.Saya ada dengan awak"Jin tersenyum.

"Memang la awak ada dengan saya.Tapi saya tetap takut nak bagitahu papa yang saya dah mengandung"Jihye menunduk.Dua hari lepas,dia telah menelefon Encik Choi.Encik Choi hanya berharap yang dia bahagia bersama Jin.

"Mari sini"Jin menarik Jihye ke dalam dakapan dia.

Jin mengelus rambut bewarna perang isterinya lalu mencium dahinya.

"Dah rasa okay?"

Jihye tersenyum seraya menggangguk.

"Tak sangka suami saya ni tahu macam mana nak hilangkan rasa takut saya"Jihye membalas pelukan Jin.

"Jom la balik"

"Kenapa?"

"Ehem.Awak tahu-tahu je la"Jin tersenyum nakal.

"Gatal"Jihye mencubit pinggang Jin.

~
PURF!!

"Betul ke?!!"tanya Tuan Kim.Tak percaya dengan apa yang anak dia dah lakukan.

"Ya,pa"Jin menggenggam tangan Jihye.

Jin memejamkan matanya.Redha dengan apa yang mungkin akan dilakukan oleh Tuan Kim.

PAK!

"Hish gelojoh betul"Tuan Kim menampar bahu Jin.

"Jaga baik-baik isteri kamu tu.Papa tak nak cucu papa cacat bila keluar"

"Alah papa ni.Kalau Jin punya junior cacat sikit,kita usaha lagi bagi junior lain.Kan sayang?"Jin mengenyit mata.

Jihye menggelengkan kepalanya.Pening dengan perangai gatal suaminya.

~
"Sayang"Jin merebahkan badannya di tepi Jihye.

"Ya?"

"Tadi saya buat pengakuan tentang anak kita.Sekarang nak buat pengakuan tentang awak pulak"

Jihye mengerutkan dahinya."Tentang apa? Saya ada buat salah ke?"

"Tak la.Saya nak buat pengakuan bahawa,saya cintakan awak"

"Dulu saya memang ada pernah cakap dalam hati saya,tak nak jumpa awak.Sebab awak ni miang dan gatal.Tapi perempuan depan saya ni la buat saya kenal cinta buta"Jin tersenyum.

Jihye tersenyum."Tak sangka"

"So nak ciuman maha pedas tak ni? Dari bibir mengancam ni? Nak tak?"

"Gatal"Jihye tersengih lalu mengucup bibir Jin agak lama.

||TBC||

Red Lips [K.S.J]Where stories live. Discover now