Ch4;Sedih

713 108 10
                                    

Jin Pov

Aku menghantar Jihye hingga keluar rumah.

"Menyusahkan orang je"aku mengeluh.

Aku segera menuju ke bilik air.Di depan cermin,aku boleh lihat ada banyak kesan love bite di leherku.

"ARGH NI SEMUA SALAH PEREMPUAN GERSANG TU!! AKU HARAP AKU TAKKAN JUMPA LAGI DIA!! SHIT!!"

~
Jihye Pov

Sejak dua menjak ini,Sehun makin rapat dengan aku.

Aku tak faham kenapa dia jadi macam tu.Sampai rimas aku dibuatnya.

Tapi pada hari ini,aku dapat tahu sesuatu yang mengejutkan aku ketika aku sedang keluar bersama Sehun.

"B-betul ke ni,Sehun?"tanyaku dengan perasaan yang meluap-luap.

"Awak kena percayakan saya,Jihye.Saya cintakan awak"rayu Sehun.

"KALAU TAK,BUAT APA PEREMPUAN NI NAK CAKAP YANG DIA PREGNANT ANAK AWAK?!"kataku sambil menunding jari kepada seorang perempuan yang sedang menangis teresak-esak.

"PEREMPUAN NI SAJE JE NAK BUAT KITA GADUH!! EH BLAH LA KAU PEREMPUAN!!"kata Sehun sambil menolak perempuan itu.

"Sehun,kau kena bertanggungjawab.Tak kesian ke dekat dia dan anak dalam perut dia?"kataku sambil menggosok belakang perempuan tersebut.

"T--takpe unnie,saya akan lari dari sini dan anak ni saya akan jaga sendiri"kata perempuan itu dengan tergagap-gagap.

"No.Macam mana pun,Sehun kena bertanggungjawab.Pandai buat,pandai tanggung sendiri"

~
Jin Pov

Aku memastikan kedai kek aku berkunci sebelum balik.

Kedai kek ni la yang aku jaga siang malam.Aku hanya ada kedai kek ni je.

Beep!

Telefonku berbunyi menandakan ada mesej masuk.

Abang,beli bubur dekat kedai makan Ahjumma Choi tau-Jiwoo

Aku tersenyum.Budak ni,ada-ada je.

"Hikk..wuuu..wuuu"aku terdengar suara seseorang yang menangis.

"Siapa tu?!!!"tanyaku.

Aku lemah bab ni.Aku seorang yang penakut.

Dalam bayangan kepalaku,ada hantu.Aku beranikan diri aku untuk mendekati bunyi tersebut.

"Siapa tu?"tanyaku apabila ada seorang perempuan sedang menangis.

"Jihye?"hanya nama perempuan tersebut yang bermain dalam kepalaku.

Ish,takkanla.

Tiba-tiba perempuan itu berpaling ke arahku.

"Siapa sebut nama saya?"

"KAU JIHYE? KAU BUAT APA KAT POKOK NI?! DAHLA MALAM PULAK TU! BUAT AKU TAKUT JE!!"

||TBC||

Red Lips [K.S.J]Where stories live. Discover now