Jihye membawa segelas jus tembikai susu lalu duduk berhampiran kolam.
"Nak mandi tak sayang?"tanya Jin yang sedang bermain air.
"Tak nak lah.Tak pandai berenang"Jihye tersenyum.
"Ok"Jin mula membuat aksi bagaikan penyelam yang handal.
Jihye tergelak melihat suaminya.Tak ubah seperti kanak-kanak.Dia mula mengeluarkan iphone pemberian ayahnya untuk menghantar mesej kepada ayahnya.
Dia meletakkan telefonnya di tepi lalu mencapai gelas berisi jus yang dibawa keluar sebentar tadi.
"Alamak"Jihye terjatuhkan telefonnya ke dalam kolam.Dia cuba untuk menggapai telefonnya sebelum jatuh lebih dalam.
Entah di mana silapnya,dia juga terjatuh ke dalam kolam.Jihye cuba untuk berenang namun tidak mampu.Apatah lagi dia yang sedang mengandung.
"J--jin tolong.."matanya mula terpejam.
~
"Isteri encik selamat begitu juga kandungannya.Cuma dia perlukan rehat yang secukupnya kerana dia tertelan terlalu banyak air"kata doktor yang bertugas,Yera."Terima kasih,doktor"Jin melabuhkan punggungnya di kerusi yang tersedia lalu meraup mukanya.
Kalau dia tidak mengajak Jihye agar menemaninya mandi,semua ini takkan berlaku.
"Encik,isteri encik dah sedar.Encik boleh melawat"
Jin menggangguk perlahan mendengar kata jururawat yang bertugas.Dia menarik kerusi yang tersedia lalu duduk lebih hampir.
"Awak okay?"tanya Jin.Jihye menggangguk.
"Anak kita tak apa-apa kan?"
"Tak apa-apa Nasib baik saya perasaan awak tau.Kalau tak macam mana?"kata Jin sambil mencebik.
"Maaf"Jihye menolak badan Jin agar jauh darinya.Dia merasa tidak selesa.
"Awak ni kenapa?"tanya Jin.
"Tak suka.Awak dekat sangat"kata Jihye sambil menundukkan mukanya.
"Saya cuma risaukan awak"
"Tapi tak perlu dekat sangat pun,kan?"
"Awak ni kenapa?! Saya cuma risaukan awak! Tu je! Salah ke saya dekat dengan isteri sendiri?!"Jin mula meninggikan suaranya.
"I need to go"balasan Jin membuatkan Jihye menangis teresak-esak.Jika Jin masih bersamanya lagi,lelaki itu tidak akan selamat.Sehun pasti akan mencari Jin dan mencederakannya.
~
Jin mengelus pipi Jihye membuatkan Jihye terjaga dari tidurnya."Kenapa datang?"tanya Jihye.
"Saya minta maaf.Saya cuma risaukan awak.Saya cintakan awak.Bila awak kata macam tu,saya jadi takut awak akan tinggalkan saya.Saya betul-betul cintakan awak"
||TBC||
YOU ARE READING
Red Lips [K.S.J]
FanfictionChoi Jihye dan Kim Seokjin gembira hidup bersama.Mengharungi hari demi hari untuk menjadi ibu dan ayah.Pertemuan mereka bagaikan dirancang.Kerana gilakan lelaki yang bibir terlalu menarik perhatiannya,Choi Jihye angau separuh mati.Perwatakan dan ras...