Ch13;Kahwin

636 88 13
                                    

Jin memerhati tetamu yang hadir ke majlis perkahwinannya dengan teliti.

"Abang ni kenapa? Terhendap-hendap.Cari kak Jihye ek?"tanya Jiwoo sambil menjulingkan matanya.Bosan melihat gelagat abang sulungnya.

"Abang cari papa"jujur Jin sambil menundukkan wajahnya.

"Abang jangan risau.Walaupun papa marahkan abang,dia tetap akan datang.Seorang bapa mesti nak tengok anak dia bahagia pada hari bahagia anak dia"kata Jiwoo.Kesian pula melihat abangnya yang terlebih risau.

"Eii cakap macam Jiwoo tu dah besar pulak"Jin ketawa mengejek.

"Dahla.Pergi la kat sana.Tunggu kak Jihye pulak.Nak tengok jugak abang ni macam mana bila tengok kak Jihye"kata Jiwoo.

Jin menggangguk lalu berjalan di atas altar lalu berdiri di hadapan paderi.

"Ketibaan pengantin perempuan"umum pengacara yang bertugas pada hari itu membuatkan Jin makin risau kerana kelibat ayahnya belum kelihatan.

Kegusaran Jin berkurang apabila melihat Jihye yang dipimping oleh ayahnya semakin menghampirinya.

'Cantik'desis hati Jin.

Imagine Jihye pakai gaun tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Imagine Jihye pakai gaun tu.HAHAHHA AKU MALAS CROP DO CURI DARI GOOGLE HUEHUE

"Shall we?"Jin menghulur tangannya.

"Jaga anak appa ni baik baik"kata Tuan Choi sambil tersenyum.

"I will"

Ketika Jin dan Jihye melangkah agar dekat dengan paderi,ada suara menyuruh mereka berhenti.

"Tunggu!!"

Jin berpaling ke belakang lalu tersenyum.

"Kamu ni,nak kahwin bukannya nak tunggu papa datang dulu"bebel Encik Kim sambil duduk di sebelah Jiwoo.

"Teruskan.Maaf mengganggu"kata Encik Kim lagi.

"Boleh kita mulakan?"tanya paderi tersebut.

Jin mengangguk kecil.

"Adakah anda Kim Seokjin,berjanji akan menyayangi Choi Jihye sehingga akhir hayat anda dan sudikah anda menjadi suami kepada Jihye?"

"Ya.Saya janji dan sudi"

"Adakah anda Choi Jihye,berjanji akan menjaga Kim Seokjin sehingga akhir hayat anda dan sudikah anda menjadi isteri kepada Seokjin?"

"Ya.Saya janji dan sudi"

"You may kiss your bride"

Jin menarik Jihye agar dekat dengannya.

"From now,Im totally yours"bisik Jin sebelum mencium dahi Jihye.

~
"Maaf la.Rumah kecil je nak dibandingkan dengan rumah awak"kata Jin sambil mengangkat beg pakaian Jihye masuk ke dalam banglo dua tingkat miliknya.

"Em takpe.Saya tak kisah"Jihye mengangguk kecil.

"Hai.Ini daddy.Bukan daddy shark"Jin mengusap perut Jihye menyebabkan dia menerima cubitan daripada Jihye.

"Jangan nak main-main.Saya ngantuk"Jihye menjeling Jin.

Jin mencebik.Isteri dia ni garang la pulak.

||TBC||

Jemput baca new ff saya.

Lelaki Murahan[J.J.K]

Red Lips [K.S.J]Where stories live. Discover now