#4 I'm sorry..

25 3 0
                                    

Episod 4 ;

Nenek Si Taeyeon pun membuka pintunya . Tetapi neneknya ingat tu ialah Taeyeon tapi tidak . Itu sebenernya ialah Baekhyun sendiri datang untuk
berjumpa dengan Taeyeon .

" Hai ! nenek Tae ! " tegur si Baekehyun . " Hi , ya awak cari siapa dan awak ni siapa ? " tanya Nenek Si Taeyeon dengan nada suara yang lembut lagi sopan . " Saya classmate dia , nama saya Baek . Saya nak jumpa dia boleh ? " tanya Baek dengan senyum sinisnya . " Dia belum balik lagi lah , Nenek pun risau dengan dia sebab tak balik2 lagi " cakap nenek dengan suara risaunya . " Hah ! mana dia pergi ni ! " jawab Baek dengan riak mukanya yang terkejut .

Lalu ada seorang perempuan di belakang Baekhyun . ( Sob ~ sob , tu Taeyeon ya bukan hantu 😂 )

" Apa yang awak buat kat sini Baek ? " tanya Tae dengan riak mukanya yang Blur . " Saya datang sini nak cari awak lah " jawab Baek . " Untuk apa awak cari saya ya ? tanya Tae lagi sekali lagi . " Saya cari awak sebab nak ajak awak pergi shopping Mall " jawab Baek dengan senyuman manisnya . " okey ! tunggu ya , saya nak siap2 kejap " jawab Tae .

Di Shopping Mall ~

" awak nak beli ape2 ke Tae ? " tanya Baek . " Saya nak belikan nenek saya baju untuk ke kebun nanti sebab pakaian dia semua nya dah koyak2 " jawab Tae dengan senang hati .

Tiba di Kedai Baju ~

" Cik , baju ni RM berapa ya ? " tanya Tae . " Baju ni dalam RM 40 macam tu je " jawab penjual di situ . " Tak boleh kurang kan lagi ke ? " tanya Tae dengan riak mukanya yang sedih . Lalu Baekhyun hanya memerhati Taeyeon untuk memilih pakaiannya ." Awak ambik je lah baju tu Tae , sebab baju di sini memang mahal2 , awak ambik je nanti saya bayar okey " menyampuk Baek dengan senyuman . " Eh tak mengapa lah Baek ! " jawab Tae . " Tak ape lah Tae , bukan selalu awak dapat pergi sini jadi ambik je lah nanti saya bayar kan lagi pun saya ada Card Credit " jawab Baek .

Selepas mereka pergi ke kedai pakaian , mereka singgah ke Restoran untuk makan tengahari .

" awak nak makan apa Tae ? " tanya si Baek . " Kat sini semua nya makanan yang saya tak pernah makan , tak apa lah biar saya minum air sahaja " jawab Tae . Lalu pekerja restoran tiba di meja mereka untuk mengambil oder . " Ya dik , awak nak makan apa ? " tanya pekerja itu . " Bagi saya Chicken Chop 2 dan Air Jus Apple 2 " jawab Baek . " Banyak nya awak makan baek " tanya Si Tae dengan riak mukanya yang biasa . " 1 untuk awak , 1 untuk saya hehe " jawab Baek dengan ketawa kecilnya . " Aigoo ~ saya tak pandai makan jenis macam ni lah " merungut si Tae . " Tak mengapa nanti saya ajar " jawab Baek dengan senang hati .

Selepas mereka sudah habis makan , mereka tiba di rumah ~

" Hello ! nenek & atok , Tae dah balik ni " tegur Tae sambil ketuk pintunya . Tetapi tiada siapa yang menyahut teguran Si Taeyeon . Taeyeon mula membuka pintu dan nampak darah yang mengalir di lantai dengan banyak . " kenapa banyak darah di atas lantai ni " tanya Tae dengan nada suara yang kuat . Di luar pun tiada siapa kerana Baek pun sudah pulang ke rumahnya sendiri .

BERSAMBUNG ...

Apa yang akan berlaku nanti ? tunggu lah ep5 pulak 😗

I'm sorry..Where stories live. Discover now