#Last Episod (10) I'm sorry...

13 0 2
                                    

   Lalu Doktor terus memanggil nenek Tae .

" Ni nenek si Taeyeon ke ? " tanya Doktor itu kepada Nenek . " Ya saya , kenapa dengan Taeyeon ya ? " jawab Nenek Tae . " Maaf ya puan , keadaan dia sekarang ni sangat kritikal . Dia bukan demam saja malahan  buah pinggang dia juga sakit , kami akan cuba sedaya upaya untuk selamatkan nyawa dia  dan dia juga kene tahan di wad buat masa sekarang ni . " cakap Doktor itu kepada Nenek . Baekhyun terdengar perbualan di antara doktor itu dengan neneknya . " Apaaaa !!! Tae sakit buah pinggang ? boleh saya tolong dermakan buah pinggang untuk dia ? " jawab Baek dengan nada suaranya yang risau . " Hurm ... Awak betul2 nak derma kan dia buah pinggang ke ? . " tanya Doktor itu kepada Baek . " Ya saya nak derma kan dia buah pinggang . " kalau macam tu sila ikut saya masuk bilik saya ya . " jawab doktor itu

  Di dalam bilik ~

  " Apa jenis darah awak ? " Tanya Doktor kepada Baek . " Jenis darah saya O " jawab Baek . " Awak ada masalah kesihatan tak ? " tanya dok itu . " Hm ... dulu saya pernah kene demam denggi " jawab Baek . " Ohh kalau macam tu awak tak boleh derma kan dia buah pinggang sebab penderma buah pinggang tidak boleh ada masalah kesihatan yang teruk . Maafkan saya ya " jawab Doktor itu dengan lemah lembutnya . Lalu Baek berasa kecewa kerana tidak dapat menolong apa2 untuk Tae .

Baek terus masuk ke dalam wad Taeyeon untuk tengok keadaan Taeyeon . Taeyeon masih terbaring di atas katil . Sambil pegang erat tangan Tae .

" Tae , maafkan saya ya saya tak dapat nak dermakan buah pinggang saya kat awak erm " cakap Baek sambil menitiskan air matanya .

Taeyeon pun masih telentang di atas katil dengan keadaan yang kritikal . Lalu doktor pun datang di katil Taeyeon untuk memeriksa keadaannya sekarang .

  " Erm Adik , bole keluar sebentar tak ? sebab kami nak periksa keadaan dia terlebih dahulu . " Cakap Doktor kepada Baek dengan lemah lembut . Lalu Baek pun keluar dengan hati yang berdebar . " Tuhan .... selamatkan la Taeyeon... " doa Baek dalam hati . Lalu Doktor pun telah habis memeriksa dan Baek terus berlari ke arah doktor untuk bertanya . " Doktor .. Taeyeon okey kan ? Dia masih bernyawa kan ? " tanya Baek kepada Doktor . "   Kamu ni ahli keluarga dia ka ? " tanya Doktor kepada Baek . " Eh tidak , saya hanya kawan dia . Nenek dia ni sebelah saya " cakap Baek sambil menunjuk nenek Taeyeon . " Ya saya nenek si Taeyeon . Mak ayah dia dah tiada jadi saya yang jaga dia " cakap Nenek kepada Doktor . " Oh ya erm... saya harap kamu berdua boleh bersabar dengan dugaan ini ya " cakap Doktor kepada Baek dan Nenek Tae . " Kenapa ya doktor ? Tae tak apa2 kan ? Dia baik2 kan ? " cakap Baek sambil mengelap air matanya . " Maafkan kami ya mak cik dan adik kami tak dapat nak selamat kan Taeyeon . Kami harap mak cik dan adik dapat bersabar ya " cakap Doktor . Lalu mereka terduduk di atas kerusi sambil menangis . " Taeyeonnnnnnn... " nangis Baek sambil terduduk .

2 hari selepas kepergian Taeyeon . Nenek menyerahkan sehelai kertas yang di tulis oleh Taeyeon kepada Baek . Lalu Baek pun mengambil dan membacanya .

" KEHADAPAN BAEKKIE , MAAFKAN SAYA YA , SAYA TAK DAPAT NAK BERSAMA AWAK LAGI . SAYA TERPAKSA MERAHSIAKAN KESIHATAN SAYA DEKAT AWAK KERANA SAYA TAK NAK AWAK SEDIH . SAYA NAK MINTAK SESUATU DARI AWAK . TOLONG JAGA NENEK DAN ATOK SAYA BOLEH ? . SAYA PUN MENGHARAP YANG AWAK AKAN JUMPA PEREMPUAN YANG LAGI BAIK DARI SAYA . DAN MAAFKAN SAYA . SAYA BANYAK SALAH DENGAN AWAK . SAYA TAHU ERM . LAST WORD YANG SAYA INGIN SAMPAIKAN I LOVE U AND THANK U SEBAB SELALU ADA DENGAN SAYA "

YANG BENAR ,
TAEYEON ♡

Lalu Baek pun membaca sambil menitiskan air matanya . Lalu pergi ...

THE END "(

THANK U CAUSE SUDI MEMBACA ❤


 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 09, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I'm sorry..Where stories live. Discover now