#5 I'm sorry..

19 4 0
                                    

Episod 5 ;

Ketika Taeyeon balik dari Shopping Mall . Dia nampak banyak darah di atas lantai . Dan dia mula teringat pesan si gadis yang benar2 menyukai Baek . " Jauhkan diri dari Baek kalau tidak aku akan bunuh Nenek & Atok kau " Tae teringat pesanan dari gadis yang menyukai Baek semalam .

Dia mula mencari nenek & atoknya di dalam rumah . Dengan secara tiba2 dia ternampak Neneknya di dalam bilik yang sedang bersiap2 untuk ke kebun .

" Nenek !!! " Taeyeon menjerit lalu memeluk neneknya . " Nek ! kenapa banyak darah kat atas lantai tu ? " tanya Tae . " Oh tu bukan darah , tu sirap yang tumpah tadi haha , tadi nenek suruh atok tolong bersihkan tapi dia tak bersih kan lagi " jawab Nenek Tae sambil tersengih sengih . " Ish nek ni terkejut Tae tau " jawab Tae . " Okey lah Tae , nenek nak kene pergi kebun ni . Nanti tolong nenek lapkan sirap yang tumpah kat atas lantai tu tau " jawab Nenek Tae dengan suara kecilnya . Taeyeon salam neneknya sebelum neneknya ke kebun dan menyuruh neneknya jaga diri .

Pada Keesokkan harinya , Taeyeon bangun pagi untuk ke sekolah dan menyiapkan sarapan untuk nenek & atoknya sebelum ke sekolah .

~ Tiba di Sekolah ~

" Maaf , cikgu saya lambat sampai ! " cakap Tae untuk cikgunya . " nasib baik awak sampai sekolah cepat hari ni . Lagi berapa minit pagar akan ditutup " jawab Cikgunya dengan nada suara yang biasa .

Di dalam Kelas 5 Hibiscus ~

" Hi Tae ! " tegur si Baek . " Hi Baek ! awak nampak happy harini ye " jawab Tae dengan senyuman nya yang manis . " Hehe ! mestilah kene happy . Bak kata pepatah Mulakan harimu dengan senyuman " jawab Baek dengan nada suara nya yang gembira .

Cikgu masa pertama pun melangkah masuk ke kelas 5 Hibiscus .

Selepas mereka memberi salam sejahtera . Mereka dibenarkan duduk .

" Okey ! harini awak boleh buat kerja awak sendiri tapi saya tak nak dengar 1 suara pun " cakap Cikgunya . " Yeah !!! " jawab si Baek dengan kegembiraan nya . " Aip Baek ! saya datang sekolah nak belajar tau tak " tegur Tae dengan gurauan nya . " Haha! tak apalah Tae , takkan setiap hari datang sekolah nak belajar je . Saya pun nak tahu tentang hidup awak hehe " jawab Baek dengan ketawa kecilnya . " Hidup saya ? erm hidup saya biasa2 je . Wae ? " tanya Tae . " Saja nak tahu " jawab Baek dengan siulan nya .

Mereka mula berbual kosong ~

Selepas beberapa minit kemudian , Taeyeon hendak ke tandas .

Tiba di tandas , dia ternampak gadis jahat dan dia mula ketakutan .

" Kenapa lah setiap hari aku asyik jumpa kau je " tanya Tae dalam hati dengan perasaan takut . " Eh! kau lagi , adakah kita memang ditadirkan untuk bertemu ? " cakap gadis tersebut . " Hi ! mungkin juga , sebab setiap hari , setiap masa , di mana saya ada di situ ada awak " Jawab Tae . " Alang2 aku dah jumpa kau kat sini , aku nak bagitahu kat kau ni . Ingat pesan aku semalam . Jangan pernah lupa ye muahahaha . " jawab Gadis tersebut dengan ketawa jahatnya .

Ketika dia berjalan untuk ke kelasnya . Dia asyik teringat pesan gadis itu je .

" Kenapa aku asyik ingat pesan dia je . Kenapa ? kenapa ? " cakap Tae dalam hati

BERSAMBUNG..

NAK TAHU KESUDAHAN CERITA INI ? SILA LAH SUPPORT FF INI YA HAHA ! THANK U YANG SUDI BACA . 😚

I'm sorry..Where stories live. Discover now