#9 I'm sorry...

11 1 0
                                    

Selepas Baek balik dari sekolah dia terus menuju ke rumah Tae .

   " Hello Tae ! " Baek menjerit memanggil Tae sambil ketuk pintu rumahnya . " Eh Baek ! ada apa kamu datang ke rumah Nenek ni ? " Nenek Tae menegur Baek dengan nada suara yang perlahan . " Saya datang ke sini nak tengok Tae , betul ke Tae demam ? " Tanya Baek . " Oh ya dia demam . Mana kamu tahu yang Tae demam ? " cakap Nenek Tae . " Kawan baik dia bagitahu saya tadi dia cakap yang Tae tak datang sekolah sebab demam jadi saya datang la ke mari hehe " jawab Baek dengan suara yang malu . " Oh ye ke . Hah jemput lah masuk , Tae kat bilik la , biar nenek panggil Tae ya kejap " cakap Nenek . " Hah Baiklah Nek " jawab Baek .

   Nenek terus memanggil Tae untuk ke ruang tamu tapi Tae masih tidak sedar dari tidur .

   " Mianhae Baek , Tae masih tidur la . Nenek dah kejut dia dah tapi dia tidak bangun lagi " cakap Nenek kepada Baek . " Oh yeke , Tae tak pergi ke klinik ke ? " tanya Baek . " Nenek nak bawak dia pergi klinik la tapi dia degil dia kata dia demam biasa je jadi nenek suruh dia rehat kat rumah je la " jawab Nenek Taeyeon . " Oh kalau begitu biar saya bawak dia pergi klinik la takut demam dia lagi teruk nanti " jawab Baek . " Tak menyusahkan ke ? " jawab Nenek . " Tak mengapa la Nek , kiteorang kawan jadi , masa Tae sakit saya kene tolong nanti kalau saya sakit Tae tolong saya pulak " jawab Baek dengan senyum sinisnya . " Kalau begitu Nek pergi kejut dia ya " jawab Nenek .

  Nenek Tae terus kejut Tae dengan sedaya upaya tapi Tae masih belum sedar lagi .

  " Tae ! Tae ! Bangun la , Baek nak bawak kamu pergi klinik ni . Bangun la Tae ! " kejut Nenek dengan sedaya upaya . Tapi Taeyeon masih belum sedar lalu nenek terus panggil Baek untuk kejut kan Si Taeyeon . " Baek ! Baek ! Tae tak bangun2 lah dari tadi . Cuba kamu kejut dia pulak " cakap Nenek kepada Baek . Baekyun terus menuju ke Bilik Tae dan kejutkan Tae . " Tae ! Tae ! Bangun la . Saya nak bawak awak pergi klinik ni . Tae ! Tae ! bangun laaaa.... " kejut Baek dengan suara cemas . Tapi Baek tidak berjaya kejutkan si Tae lalu dia mendokong Tae masuk ke dalam kereta miliknya .
   
   - Di Klinik -

" Doktor ! boleh bawak kawan saya ni masuk dalam bilik ? dia dari tadi tak sedar2 tolong ya Dok ! " merayu Baek dengan suara cemasnya . Lalu Doktor tersebut terus bawak Taeyeon ke dalam bilik rawatan . Baekhyun lari mengikut Taeyeon yang terbaring di atas katil dengan riak mukanya yang cemas . " Tae ! Bangun laaaaa .. saya perlukan awak Tae ... " merayu Baek dengan mengalir air mata . " Maaf dik ! Adik kene duduk di luar dahulu kami kene rawat dia terlebih dahulu ya . Lalu Baek terus terduduk sambil air matanya mengalir laju ..

Nenek Tae terus mendekati Baek dan memujuk Baek untuk bertenang ..

   " Sabar Baek ! Kita doakan Tae semoga dia dapat sembuh ya . Kamu kene kuat Baek ! jangan menangis ya Baek ! Nenek tahu kamu kuat . " cakap Nenek dengan suara sayunya . " Saaa..yaa sa..yang Taeyeon Nek ! saya tak nak kehilangan dia ! saya sunyi Nek tanpa dia . " jawab Baek nada suaranya yang sedih . 

BERSAMBUNG ...

*ABAIKAN TYPO YA !
*VOTE & KOMEN ♡

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA FF SAYA 😍 . NANTIKAN EP SETERUSNYA PULAK ...

I'm sorry..Where stories live. Discover now