#8 I'm Sorry ..

11 2 0
                                    

Baek pun mencari Tae di merata tempat tapi malangnya sesi pembelajaran nak mula . Jadi dia terpaksa masuk ke kelas untuk memulakan sesi pembelajarannya .

" Mana lah Taeyeon ni . Kenapa dia tak hadir harini . " tanya Baek dalam hati . Baek pun termenung jauh dan tidak menumpukan perhatian apa yang cikgunya mengajar . Cikgunya pun ternampak Baek sedang termenung dan menanyakan soalan . " Baek ! Sila berdiri . Cuba awak jawab soalan ini ! " . " Sasasa.....ya tak tahu cikgu , maafkan saya . " Jawab Baek dengan menunduk kan kepala nya . " Hah tu lah saya tengah mengajar kat depan awak termenung je . Sekarang ni awak berdiri sampai habis masa " marah Cikgunya .

[ S K I P ]

Kring kring kring ~ lonceng petama menandakan bahawa waktu rehat . Baek pun mula mencari kawan Taeyeon yang bernama SongNim .

" SongNim SongNim , awak ada nampak Tae tak ? " tanya Baek . " Tae tak datang harini . Nenek dia cakap dia demam sebab semalam masa hujan lebat dia balik tanpa payung dan basah kuyup " jawab SongNim kawan baik Tae . " Kesian...nya dia hurm.. saya sunyi lah kat kelas tanpa dia , boleh tak awak teman saya pergi rumah dia balik sekolah ni ? " tanya si Baek . " Mian Baek , saya tak boleh pergi sebab saya banyak homework hari ni lagipun saya takut mak saya marah saya . " jawab SongNim dengan suara sayunya . " Tak mengapalah Nim , gomawo kerana bagitahu saya tentang ni " jawab Si Baek dengan senyum man .

Baekhyun menuju ke padang untuk tenang kan fikirannya . Lalu si perempuan yang menyukai Baek pun ternampak Baek duduk keseorangan di situ , dia terus menuju ke tempat duduk Baek .

" Hai cinta hati saya ! , takkan duduk sorang2 je kat sini , mana perempuan tak sedar diri tu hahahahaha " tegur perempuan jahat tu dengan tangannya silang di dada . " Eyy perempuan , dengar sini elok2 sebelum kau nak mengata dia , baik kau pergi tengok cermin . Tantah kau yang tak sedar diri " jawab Si Baek dengan suaranya yang besar . " Hah ! sampai hati awak cakap saya macam ni . Saya dah lama suka kan kat awak dan saya dah lama kenal awak daripada betina tak sedar diri tu " jawab perempuan jahat tu dan pegang tangan si Baek . " Ey ! Apeni pegang2 tak tahu malu ke ! ." Baek lepaskan tangan perempuan tu dengan kekerasan lalu pergi dari situ . " Ey awak ! Sabar la takkan nak tinggalkan saya sorang2 kat sini je " menjerit si perempuan tu .

Kring kring ~ menandakan bahawa waktu rehat dah habis . Baekhyun pun menuju ke kelasnya untuk sambung sesi pembelajarannya . Ketika cikgunya masih belum sampai ada seorang pelajar menegur Baek .

" Eh Baek ! tadi aku ada nampak kau ada pegang2 tangan dengan perempuan kat padang . Nasib baik la cikgu tak nampak kalau nampak dah lama kau kene masuk bilik displin " tegur pelajar kawan sekelasnya . " Eh mana ada aku pegang2 tangan . Aku suci lagi okey . Mungkin kau salah pandang kot " jawab si Baek dan garu kepalanya .

[ S K I P ]

Kring kring kring ~ lonceng ketiaga menandakan bahawa masa untuk pulang .

BERSAMBUNG ...

● Sorry kalau ada typo
● Sorry kalau merapu
♡ VOTE & KOMEN KALAU SUKA ♡
THANK U sudi membaca FF saya 😗❤


I'm sorry..Where stories live. Discover now