SARSICI HABER

65 7 5
                                    

Mahallemiz çocukluk arkadaşım olan lavin'in ölümü ile sarsılmıştı. Lavin'in şüpheli ölümü için hepimizin ifadesi alınmak üzere karakola götürülmüştük. Zehra Teyzem tek kızının ölümüne o kadar çok üzülmüştü ki gözleri kıpkırmızı olmuştu. Annem ise Zehra Teyzeme teselli veriyordu. Hepimiz orda oturmuş ifademizi vermeyi bekliyorduk.

Kapıya bakıyor ve lavin ile geçirdiğimiz anıları düşünüyordum gözüm dolmuştu ama ağlamayacaktım. İnsanlar beni ağlarken görürse güçsüz olduğumu düşüneceklerdi, buna izin veremezdim. Birkaç damla aktı gözümü kırpmamla birlikte elimi hemen yüzüme getirdim ve sildim damlaları. Tekrar kapıya bakmaya başladım. Birden içeriden emre çıktı. Üzerinde siyah deri ceket ve Beyaz solgun bir tişört vardı, yırtık kotu ve  siyah zincirli ayakkabısı çok uyumlu gözüküyordu. Solgun bir teni kırmızı ya kaçan kahverengi gözleri ve simsiyah saçları ile filmlerde izlediğim vampirleri andırıyordu. Yüzüme doğru kafasını çevirdi ve göz göze geldik o an kalbim hızlı hızlı attı ve kafamı hemen önüme çevirdim birşey düşünüyo gibi yapıp gitmesini bekledim. Orda olup olmadığını kontrol etmek için kafamı kaldırdığımda çoktan  gözden kaybolmuştu.

Hava biraz soğuktu, evden acele çıktığım için üstüme birşey almamıştım. Üzerimde eski yırtık kotum ve mavi tişörtüm vardı. Ben bu kıyafetlerle üşüyorsam Zehra Teyze ne yapacak diye üzüldüm bir an. Üzerinde kırmızı ince saten bir elbise vardı. Sanki gece kulübünden fırlamış gibi gözüküyordu. E doğruydu da.

Lavin öldüğü için çok şanslı diye düşünüyorum bazen. Lavin ile çocukluğumuzdan beri arkadaştık. O benim en iyi arkadaşımdı. Ailevi sorunlarını bana anlatırdı hep. Babası alkolikti ve eve geç gelirdi. Evde olduğu sıra da bazen Zehra Teyze ile tartışır kapıyı çeker giderdi. Bikaç gün eve gelmediği bile olurdu.

Zehra Teyzem eniştem evlenmeden önce lavin'den hamile kalmıştı. Bu durumu Zehra Teyzem'in ailesi pek hoş karşılamadı tabi. Karnında çocuğu olan teyzem ile Sinan Enişteyi evlenmeye zorladılar. Zehra büyüdü ve evi geçindirmekte zorlamaya başladılar. Hatta Zehra Teyzem ekonomik sıkıntı yüzünden annemle çalışmaya başlamış bi süre. Annem sekreter ve asistan olarak Zehra teyze'yi işe almış. Bir gün Zehra Teyze'yi patronla aynı arabaya binerken yakalamış. Zaten sürekli de patronun odasına girip çıkıyormuş Zehra Teyze. Annem bir gün Zehra Teyze'yi patronla öpüşürken görmüş ve iş çıkışı bunu teyzem'e söylemiş. Teyzem zaten eniştemden boşanacağını söyleyip geçiştirmeye çalışmış. Patron ile ilişkileri kısa süreli olmuş ama. Patron başka bir kadın ile evlenmiş. Zehra Teyze nasıl şok olmuştur kim bilir. Eniştem ile de boşanamadı ve aynı evde kalmaya devam ettiler haliyle kavgalar da başladı gece geç gelmeler falan. Bunlar annemin bana anlattıkları tabi lavin'e bunlardan hiç bahsetmemiştim taki o güne kadar...

İLK AŞK Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin