HS. 5

65 4 4
                                    

POV April

Buiten verteld meneer hottie dat hij meneer Loorst heet en dat hij docent Engels is. Hij legt wat dingetjes uit maar ik kan niet meer concentreren. Zijn ogen zijn groen. Groen en dromerig. Hij zegt dat we allemaal kunnen kennismaken en dat we over een uur worden verwacht in de eetzaal. Ik loop naar mijn kamer en zie dat Hanna daar al is. "En, leuke klas?" vraag ik sarcastisch. Ze schud haar hoofd, "Nee, die Franka en d'r vriendinnetjes zitten in mijn klas. Voor de rest paar meiden die wel oké zijn. Er zijn wel wat leuke jongens." zegt ze. "En jij?". "Nou, wel oké zijn ze. Denk ik. " zeg ik aarzelend. "Jij hebt weer het beste bed en de beste kleding kast uitgezocht. Hé." zegt ze. ik lach. "Ja, maar ik heb het nodig. Zullen we naar buiten gaan? Deze kamer is zo saai!" zeg ik. Hanna knikt. We lopen lachend en arm in arm naar buiten. Het park is hier zo mooi, en het ruikt er zo lekker. "Moet je die kijken." zegt Hanna lachend. Ik volg haar vinger naar een boom. En in de boom zitten 2 kinderen. ik moet hard lachen. Wie denken die wel niet dat ze zijn. Een van de twee kijkt mij aan en probeert een bitchy blik te geven maar ze faalt zo hard dat we alleen nog maar harder moeten lachen. Ik kijk ze beide heel bitchy aan om te laten zien hoe het moet. Dan lopen we lachend weer verder. "Hoe laat moesten we nou eten?" vraag ik Hanna. "Over 10 minuten." zegt ze en we gaan alvast ons klaarmaken voor het eten.

De zaal is echt heel groot en is al bijna vol met mensen. Aan het begin staan heel veel tafels met op elke een bordje met een klas. Hanna gaat aan haar tafel en ik aan de mijne. Meneer Loorst zit er ook. Op het laatste moment komen de 2 rare kinderen van de boom ook naar binnen gerend. En, alsof het niet erger kon, zitten ze in de zelfde klas als mij. Ik zie Hanna al lachen vanaf haar tafel. Ik zit tussen een trutje en een best wel knappe jongen in. Ik zit sowieso aan de coole kant. "He, weet je wat die 2 losertjes net deden." zeg ik fluisterend naar de coole mensen terwijl ik knik naar de twee boomklimmertjes. Iedereen kijkt me vragend aan. Well done, April. Je hebt ze allen in je zak. "Mijn kamer genoot, Hanna, en ik liepen net naar buiten en ze zaten in de boom te klimmen." zeg ik terwijl ik overdreven lach. Alle kinderen moeten ook hard lachen en een iemand roept "Bomenlosers" naar ze. Meneer Loorst neemt de namen door. De twee bomenlosers heten Alice en Eline. De leuke jongen heet Fabian en twee meisjes die me leuk lijken van het coole groepje heten Melissa en Renée. "Oké, iedereen is er. Elke dag zullen jullie hier om deze tijd eten krijgen. zes uur sluiten we hier de deuren dus als je te laat bent heb je geen eten. Omdat het de eerste dag is zitten we nu met de klas bij elkaar. Vanaf morgen mag je gewoon zitten waar je wilt." zegt hij en dan gaat hij weg. Als we allemaal ons eten hebben is het nog leuker. Iemand heeft Eline's gezicht in de jus geduwd. Eline moest huilen en zij en Alice zijn samen weg gegaan. Zo te zien gaan de deuren helemaal niet op slot want zij kunnen gewoon weg.

"APRIL! BEN JE NOG WAKKER?" roept Hanna naar me. "Ja!" zeg ik terwijl ik een van mijn kussens naar haar gooi. Het is 11 uur in de nacht en iedereen moet slapen van de leiding. Ik hoop dat ze later niet meer zo controleren. Ik stap uit mijn bed, doe de deur open om te checken of er iemand is. Niemand. Dan doe ik de deur op slot en het licht aan. Hanna springt uit haar bed. Wow, wij hebben beide goed gevoel voor mode. Zelfs in pyjama zien we er goed uit. Hanna beter moet ik bekennen. Maar ik zal er verandering in brengen want Hanna mag niet de knapste van school zijn. Dat moet ik zijn. Hanna zet de muziek aan. "Is het niet een beetje te hard?" mompel ik. "WAT? IK HOOR JE NIET." roept Hanna. "Laat maar." roep ik terug. Who cares. We dansen rond en zingen keihard mee. Ik hoor iemand op de deur kloppen en moet nog harder lachen. Hanna doet de deur open en daar staat Eline. "He, Eline. doe je mee?" roept Hanna terwijl ze Eline meetrekt de kamer in. Eline stribbelt tegen maar ik help Hanna. Ik neem Eline mee de kamer in en Hanna doet de deur op slot en doet de sleutel in haar kontzak. Eline moet bijna huilen, ik zie het aan haar ogen. Maar Hanna pakt haar handen en gaat met haar dansen. Eline blijft stokstijf staan. Hanna en ik dansen om haar heen tot we niet meer verder kunnen van het lachen. Er klopt iemand op de deur. "Nog iemand die mee wilt doen. Leuk he, Eline." roept Hanna. Dit keer loop ik naar de deur. Als ik hem open zie ik Alice staan. "Hoi, Alice. Doe je ook mee? Eline heeft zo'n grote lol hier." en ik trek haar ook al mee maar ze trekt haar hand terug en loopt naar Eline. "Doe eens normaal oké?" Roept ze naar ons. Ik schaam me een beetje maar ik laat het niet merken. Hanna kijkt alleen maar hee bitchy. Ze lopen samen weer de kamer uit. Als de deur weer dicht is barsten we in lachen uit. Maar als ik de deur dicht wil doen wordt hij al open gerukt. Meneer Loorst staat er. Ik schrik me dood. "He meneer." zegt Hanna dood leuk die weer in haar bed is gaan liggen en doet alsof ze net wakker is geworden. De muziek staat nog aan. Meneer Loorst kijkt mij woedend aan. "Kom jij maar even mee." zegt hij alleen maar en hij trekt mij mee aan mijn arm. Ik geef Hanna een woedende blik. "Waarom doe je Eline dit aan?" zegt hij als we op de gang staan. De muziek valt uit. Ik zeg niks. "Dit is je eerste waarschuwing. Als ik je vaker moet waarschuwen nemen we grotere maatregelen.". ik knik alleen maar. "Ga maar slapen." zegt hij. "En? roept Hanna naar me als ik de kamer weer binnenkom. Ik negeer haar, doe het licht uit en ga in mijn bed liggen.

#TeamAlice of #TeamApril?

Frenemy'sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu