POV Alice
De spullen van Eline zijn weg. Ik ga zitten aan mijn bureau, ik doe mn oortjes in en ik laat de klanken door mijn oren dreunen. Ongeveer 20 minuten blijf ik zo zitten. Dan besluit ik om Eline te gaan zoeken. Nergens vind ik haar, zelfs niet bij Hanna. Hulpeloos ga ik terug naar mijn kamer. Plotseling hoor ik een hartverscheurende gil. Ik ren gelijk naar Aprils kamer. Daar zie ik April met een kussen over haar hoofd. Snel haar ik het kussen er vanaf. 'April, April, toe nou. Wordt wakker!' zeg ik. Ik voel aan haar hart. Oke mooi, ze leeft sowieso nog! Ik til April op en ik neem haar mee naar mijn geheime plekje. Daar leg ik haar naast het water neer en ik doe wat water op haar voorhoofd. Ze wordt nog steeds niet wakker. Ik ren snel terug naar de school en ik haar wat dekens en handdoeken. Daarna ren ik weer terug en ik gelukkig ligt April er nog. Ik doe de handdoeken om haar heen. Ik bel een taxi en ik neem April mee naar het ziekenhuis. Bij het ziekenhuis ga ik gelijk naar de eerste hulp. Ik ga naar zo'n balie en ik vertel wat er is gebeurd. Na 15 minuten komt er een arts aan en die neemt April mee naar de IC.
*twee uur later*
Eindelijk! Een arts komt aangelopen. 'ben jij hier met April?' vraagt ze. 'ja. Hoe gaat het met haar?' vraag ik bang. 'ze... euhmmm,,, zijn haar ouders hier ook?' vraagt ze aarzelend. 'nee, die zijn er niet. We zitten op Rosewood kostschool.' zeg ik. 'oke! Dan bel ik jullie school even om te vragen of er even een volwassene komt. Jij kunt beter weer daarheen gaan.' zegt ze. 'nee! Ik blijf hier wachten.' zeg ik beslist. 'oké, jouw keus' zegt de arts en ze loopt weg.
*nog een uur later*
Ik voel plotseling een hand op mijn schouder. Ik kijk achterom en ik zie mr Loorst achter me staan. Hij zegt dat ik naar school moet gaan en moet uitrusten. 'morgen mag je weer hierheen.' zegt hij. 'oké!' zeg ik. Ik loop naar huis en ik val gelijk op bed. Eline is er niet dus het is best rustig. Ik besluit weer te schrijven.
Lieve mama,
Ik had je een tijdje geleden verteld over April. Dat meisje die mij niet mag. Ik kwam erachter dat haar vriendin een relatie had met mijn vriendin. Ik ben gelijk naar April toe gegaan en ik heb het gezegd. Ik denk dat zij daarna ruzie heeft gehad met Hanna, want opeens hoorde ik een gil en toen lag ze met een kussen over haar hoofd. Als een soort zelfmoordpoging. Ik heb haar gelijk naar het zieken huis gebracht en ik heb daar drie uur gewacht en toen kwam meneer Loorst(mijn mentor) en die zei dat ik terug naar school moest. Nu lig ik hier op bed. Eline is ook weg door het gedoe met haar en Hanna. Ik ben dus nu alleen. Anna is ook weg. Alleen ik weet niet waar zij heen ik. Iedereen gaat weg. Ik moet gewoon dood. Niemand merkt er iets van. Als ik weg ben ik het beter. Dan ben ik ook bij jou. Meer dan dat kan ik niet wensen.
Xx
JE LEEST
Frenemy's
Teen FictionApril en Alice gaan beide naar een nieuwe school met nieuwe mensen en nieuwe regels. Ze kunnen het niet echt met elkaar vinden. Maar ze zullen het jaar samen door moeten brengen. Ze vinden nieuwe vrienden en vijanden. Maar niet alles werkt mee. Leve...