Ugh, mijn nagels zijn zo lelijk. Ik gooi mijn nagelvijl weg, het is toch zinloos. Ik ga voor de spiegel staan. Waarom ben ik zo lelijk? Lelijk kind. Je moet nodig naar de schoonheidsspecialist. En je haar, kijk dat dan. Het ziet er uit alsof je nog nooit van een haarmodel heb gehoord. en je bent veelste dik. Je doet je best niet goed genoeg met het lijnen en met het sporten. Vandaag ga je niks meer eten. Je moet jezelf weer snijden. Want kom op, kijk dan eens naar jezelf. Als je er zo uit ziet en zo bent ben je het toch niet waard om ongestraft te leven. Je bent te zwak om dit vol te houden. Pak je mesje. Mijn hand rijkt naar mijn sieraden tasje. Ik heb nog steeds mijn mesje bij me. Het zit in een sieraden bakje, ingepakt in stof, in mijn sieradentas. Waarom doe ik dit? Kom op je bent er bijna! ja pak hem, goedzo. Wikkel nu die stof er af. Ja! Zo doe je dat. Nu zet je het op je vel en dan snijden maar. Je weet hoe het moet. Dit heb je vaker gedaan! Nee, dit wil ik niet. Ik was hier klaar mee! Hou je bek kut stem. Het depressieve stemmetje is weer weg. Ik gooi het mesje In de wc en spoel het door. Ik zie hem langzaam weg drijven. Maar net als ik weg wil gaan zie ik hem weer omhoog drijven. Fack. Nu moet ik hem er wel uit vissen. Maar de rubberen handschoenen zijn kwijt. Shit, Shit, Shit. Ik vis hem er uit met mijn blote handen en gooi hem uit het raam als niemand kijkt. Daarna ren ik meteen naar de wasbak en was mijn handen een kwartier lang. Ik ga weer zitten achter mijn bureau en begin aan mijn Frans huiswerk. Net als ik goed bezig ben hoor ik iemand op de deur kloppen. Dat zal Drake wel zijn. Alice komt naar binnen gerend, helemaal bezweet en helemaal bang. Ze sluit de deur snel achter zich. Ik gooi mijn oortjes uit en sta op. "WAT?". Dan komt Hanna binnen gerend. Met dezelfde blik als Alice in har ogen, ze kijken bang en gefrustreerd. Alice springt op mijn bed. Ik wil er iets van zeggen maar ik denk dat het deze situatie alleen maar raarder zou maken. Dus ik zeg boos "Wat is hier allemaal aan de hand? Jullie zijn echt vreemd bezig". Alice begint te stotteren. Over Eline en Hanna. What the fack moeten die met elkaar. "HOU JE MOND DICHT ALICE!" Schreeuwt Hanna. "HOU JE BEK DICHT HANNA, ALICE HEEFT IETS BELANKRIJKS TE ZEGGEN. IETS WAT ZE NIET MAG VERTELLEN VAN JOU. ANDERS WAS ZE HIER NOOIT GEWEEST!" "ze hebben een relatie" Zegt Alice. Ik sta met mijn mond open. What? Hanna en Eline?. Dat moet een grap zijn. Ik wil Alice slaan dus doe een stap dichterbij maar dan roept Hanna "ALICE HOU JE BEK NOU ES EEN KEERTJE DICHT MAN". Daardoor zijn mijn gedachten omgekeerd. Als het niet echt was zou Hanna wel anders gereageerd hebben. Alice rent weg. Hanna blijft staan met een betrapte blik. "April..." Begint ze. Ik walg van haar. "April, astjeblieft luister even." Al die tijd heeft ze stiekem met Eline afgesproken terwijl ze ook met Fabian had. Wacht, Fabian? Dit is iets! "AL DIE TIJD GEBRUIKTE JE FABIAN." schreeuw ik terwijl ik haar bijna aanval. Ze kijkt nu nog schuldiger. Volgensmij gaat ze zo huilen. Boeit me niet. "I-Ik kan wat voor je regelen. Met Fabian." Zegt ze beschaamd. "Ik luister." Zeg ik. "I-ik weet wel wat, maar dan moet jij wel doorgan m-met Drake." zegt ze. Ik knik. Ze begint te huilen. "As-astjeblieft. Vertel h-het aan niemand." Ik knik nog een keer. Ze huilt nu nog meer. Maar ik denk ook beetje van opluchting. Ik voel me nog steeds niet goed. Ik voel me eerlijk gezecht alleen nog maar erger. Hanna heeft Fabian al die tijd gebruikt en tegen mij gezet. Ze heeft al mijn vrienden ingepikt en ze heeft tegen ons allemaal gelogen. En ik moet dat allemaal te horen krijgen van degene die ik het meest haat. Nou na vandaag haat ik Alice iets minder dan Hanna. Wie weet wat Hanna nog meer voor geheimen heeft. Hanna gaat ook de kamer uit. Zie je, je bent zo´n slechte vriendin dat ze je zelfs bedriegen! Je bent echt niks. Niemand mag je en niemand vertrouwd je. Snij je dan! Dat is wat je waard ben! De stem is terug. Ik denk eigenlijk dat hij gelijk heeft. En dit keer heb ik gewoon zin om te snijden. Ik pak mijn vaders zakmes die ik van hem heb gestolen en snij diep in mijn boven been. Daar merkt niemand het. Daar zit zelfs mijn onderbroek over heen. Ik hoor de deur open en dicht gaan, fack. Ik laat het mes vallen en kijk om de hoek. Er is niemand. Misschien was het een deur in een andere kamer. Of was het gewoon niks. Ik pak het mes en maak het schoon. Ik kijk naar mijn been. Ja, dit ziet er nog uit als iets goeds. Ga door! - Nee! Nee nee nee!!! Ik heb er nu al spijt van. Ik doe een klein verbandje op de snee en plak dat vast met pleisters. Fack!
Ik wordt wakker van het oplichten van mijn mobiel. Ik ben dus weer populair. Ik kijk op mijn lockscreen hoe laat het is, 02;43 in de nacht. Maar de berichtjes blijven maar komen. Eerst open ik het gesprek tussen Fabian en mij. Er staat;
Fabian; April!!
Fabian; WTF je bent echt een freak!
Fabian; En ons allemaal voor lullen hea. Je kan oprotten!
Ik schrik echt heel erg van zijn berichten. Wat heb ik mis gedaan? Ik voel de tranen over mijn wngen rollen. Ik durf niks tegen hem te zeggen. Ik open het groepsgesprek van alle leuke mensen;
Melissa; Hebben jullie het al gehoord?
Fabian; Ja wat een freak!
Reneé; Ugh, ik mag haar echt niet meer he!
Hanna is toegevoegd aan het gesprek
Hanna; Waar hebben jullie het over?
Wim; Over wie denk je?
Hanna; Ik ben eigenlijk best bang, ik slaap nu met een gek kind op een kamer. Kan ik bij iemand komen?
Fabian; Ja kom maar hier schatje.
Hanna; Dankje lieverd. Ik kom nu
Drake; Ik heb die foto, willen jullie hem ook?
Reneé; Nee astjeblieft niet. Ik walg van dat kind.
Hanna; Weetje ze ging allemaal dingen over mij lullen he. En ze doet altijd vet raar. Ze gaat soms midden in de nacht weg. Eeen keer kwam ze stoned, bloedend en huilend terug. Ik dacht dat het een droom was want die volgende ochtend was alles gewoon normaal maar nu denk ik dat het echt was.
Melissa; Iell, Eng kind!!!
Wim; En Drake jij had nog wel wat met dr!!
Drake; Ja hoe kon ik zo dom zijn?
Hanna; He waarom komen jullie niet allemaal hier heen!!
Melissa; Ja gezellig! Reneé en ik komen!
Wim; Drake en ik ook!!!
Toen was het helemaal stil. Ik barst in janken uit. Wat is er gebeurt? Ik barst in janken uit. Snel kijk ik naar Hanna´s bed. Ze is weg. Het is dus allemaal echt. Ik krijg een bericht van Drake binnen. Door mijn Tranen heen open ik hem. En daar...... Daar daar is een foto. Van mij. In de badkamer. Met mijn vaders zakmes. Diep in mijn huid. Ik schreeuw mijn longen uit mijn lijf. Er staat nog een bericht bij maar ik hoef het niet meer te lezen. Het is alleen maar haat. Dit is dus waarom iedereen mij haat. Ze denken dat ik gek ben. Dat ik depressief en gestoord ben. De tranen blijven stromen. Ik gooi mijn mobiel weg. Fack Fack Fack Fack!! Mijn leven is verpest! Waarom ik? Dit was dus die deur. Hoe kon ik ook zo dom zijn zomaar te gaan snijden. Dit had ik achter me gelaten. Ik schreeuw nog harder. Ik ga op mijn rug liggen en doe mijn kussen op mijn gezicht. Ik gil zo hard ik kan. Ik trek het kussen nog harder tegen mijn gezicht. Ik krijg geen lucht meer. En dat is zo´n lekker gevoel. Ik wil dood. En dit keer zal het echt helemaal niemand iets boeien. Mijn lichaam houd het niet lang meer. Ik hoor de deur open gaan. Iemand gilt. Ik gil met mijn laatste adem "ROT OP." . Ik zie de mooiste momenten van mijn leven voorbij gaan. Ik voel iemand het kussen van mijn gezicht trekken en ik hoor een stem die schreeuwd maar langzaam wordt die zachter tot ik hem niet meer hoor en niks meer voel dan voel ik alles uit me verdwijnen. Mijn adem, mijn hartkloppingen, mijn emoties, mijn gedachten en mijn godverdomme ziel.
Hey mensen!! Voor als je het misschien zou denken is dit sws niet het einde van het verhaal! Ik wil even zeggen hier dat ik weet dat het leven hard is maar ga astjeblieft niet beginnen aan jezelf pijn doen. Je zult er alleen maar spijt van krijgen! Ik weet dat leven moeilijk kan zijn en ik weet wat er door je heen kan gaan (geloof me!) maar het is het niet waard om jezelf te snijden! jij bent even veel waard als iedereen en dat het nu niet meezit betekend alleen maar dat het later alleen maar beter kan worden! "it can´t rain for ever. and after rain comes the sun!" comment hier wie degene moet zijn die April probeert te redden! En wie de foto zou hebben kunnen gemaakt!! XXMandyy
JE LEEST
Frenemy's
Teen FictionApril en Alice gaan beide naar een nieuwe school met nieuwe mensen en nieuwe regels. Ze kunnen het niet echt met elkaar vinden. Maar ze zullen het jaar samen door moeten brengen. Ze vinden nieuwe vrienden en vijanden. Maar niet alles werkt mee. Leve...