bab 2

87 7 2
                                    

adik!!,sini cepat. irwansyah ni ." mimi menjerit memangil adiknya .
"ha?,irwanshah? pujaan hati aku? ,mana???"aku terus berlari ke ruang tamu dan terus bersimpuh di hadapan televisyen.
'Ya Allah,handsomenyaa,ala nak cair ni'..
kenapa la dia ni handsome sangat dengan rambut macam tu . haish tak boleh nak move on la macam ni .Eh,mana boleh.Irwansyah tetap milik aku selamanya. hehe .
"Nanti dia ada drama baru"
"yeke?tak sabarnya .bila?"
"tak tahu ."
"alaaa.takpela janji dia ada drama baru ."
tak tahu la kenapa aku excited sangat .
aku terus bangun menuju ke bilik dan menymbung semula kerja sekolah .

------------------------------------------------------------------

keeseokannya farah ke sekolah seperti biasa . seperti biasa dia selalu datang lewat.
aku megerling jam sepintas lalu.'aduh dah pukul 7:15,matilah aku kena denda'.
farah bergegas keluar dan menyambar kasutnya lalu terus masuk ke dalam kereta .
'apahal trafik light ni lembap sangat,haish'ngomel farah dalam hati.
sampai saja di sekolah farah terus berlari masuk ke kawasan sekolah tapi tak sempat pengawas dah tercegat dekat pagar sekolah .
"kenapa datang lewat?"soalnya.
"err,bangun lewat" .
aku lihat pengawas itu mengelengkan kepalanya .
"okey tulis nama dekat sini,pastu bayar seringgit"dia menghulurkan buku.
'what? kena bayar jugak ke ? alahai'
setelah siap bayar aku disuruh beratur di belakang semua murid bersama pelajar yang datang lewat .

'hmm,bila la aku nak berubah,selalu datang lewat'ngomel farah dalam hati sambil tangan bermain batu² kecil .

Aku berpaling ke arah pelajar lelaki yang datang lewat .
'eh,dia datang lewat jugak,kalau macam tu hari² aku datang lewat,hehe'.
'eh astargfirullahalazim,sampai bila aku takkan berubah macam ni,adoi' aku mengetuk kepala .
mataku terus beralih ke arah belakangnya dan aku ketawa perlahan.
'padan muka kau zzat ,tadi bukan main lagi cakap takkan kena denda ,ni apa cerita?'
"Okey bangun,saya nak rotan ni". Cikgu aziz muncul bersama rotan ditangannya  .
Tiba digiliran aku dia bertanya."berapa kali dah datang lewat?"
"Baru pertama kali ni"dalam hati biar dah berpuluh² kali.
"Okey,boleh pergi sebab baru pertama kali".
Aku apa lagi terus berjalan menuju ke arah beg.
'Sorry cikgu terpaksa tipu sunat,haha'.

Hello mr.lambrettaWhere stories live. Discover now