Bab 7

66 4 0
                                    

Peperiksaan akhir tahun dah nak hampir .Buku langsung tak sentuh.apa nak jadi la.Farah menggaru kepalanya yang tak gatal.

"Okey start study, no main² "farah membelek buku subjek matematik . subjek paling dia tak suka .sebab apa? SUSAH !

Tiba² dia teringat kata² cikgunya .
"Matematik ni tak susah pun sebenarnya ,awak kena hafal formula lepastu banyakkan buat latihan. InshaAllah lama² akan senang ,yang penting kena minat subjek tu dulu ."
Farah menulis semula kata² itu dan menampal di dinding agar dia bersemangat .

"Wah,rajinnya adik akak " mimi masuk ke dalam bilik dan terus baring di atas katil .
"Of course"
"Ulangkaji subjek ape?"soal mimi .
"Matematik"
Owhh,nanti kalau ada soalan tak faham ke tanya akak la ."
"Okey" ni semakin sayang kak mimi ni, memahami betul adiknya.

------------------------------------------------
Farah sedang leka menonton movie di ruang tamu, tiba² dia ternampak kelibat abangnya yang nampak gaya macam nak pergi main futsal .
"Oit,nak pergi mana?" Tanya lagi walaupun dah tahu .
"Main futsal" .
"Owh,kirim salam dekat daniel" farah segera pandang ke arah lain.
"Apa?"soal abangnya .
"Eh takde pape,hehe" fuhh nasib baik dia tak dengar .

"Adik jom pergi pasar raya . mama suruh beli barang dapur"mimi mengosok tudung yang hendak dipakainya itu .
"Okey,jap nak pergi siap"farah segera berlari masuk ke dalam bilik.
-
-
Selepas mencari parking,farah dan kakaknya berjalan masuk ke dalam pasar raya sambil menolak troli yang baru diambilnya itu .
Kami menuju ke tempat barang basah .

"Eh dik ,kau pergi ambil biskut ke ikut la ." mimi menyuruh adiknya .
"okey"
Farah memilih biskut yang selalu dibeli . selepas itu dia berjalan ke bahagian maggi .
"Hmm,nak beli maggi apa eh?"farah bercakap sorang².
"Maggi ni la"farah mengambil satu paket maggi kari dan 3 cup maggi perisa lain .

"Weh,banyak nya  ambil maggi" mimi mengerut dahi .
"Hehee ,buat stok .nanti dah tak payah beli ."farah membuat peace.
Mimi hanya mengeleng kepala.
Adik .adik .
"Dah penuh dah troli ni , jom bayar" selepas siap bayar , kami terus pulang ke rumah .

------------------------------------------------
"Weh bro,adik aku kirim salam " . kata Izzat selepas turun dari motor .

"Haa ,dekat aku ke? Waalaikumussalam ."jawabnya .
"Yelah kau la."
"Okey kirim salam balik dekat dia" harraz menepuk bahu jak .

"Okey bro ,jumpa besok " kata jak lalu masuk ke dalam rumah .

--------
Selesai saja menunaikan solat maghrib ,farah mula menyambung kerja sekolahnya yang bertambung itu .

"Ahh ,hausnya" setelah beberapa jam , farah masuk ke dapur untuk  mengambil air .
"Dik"
Farah berpaling .
"Apa?"kata farah sambil meneguk semula air .
"Harraz kirim salam" jak berlalu pergi .

Blurp!
Farah serta merta tersedak . nasib baik dia tak makan ,kalau tak tercekik nanti tak pasal .

'What? Aku salah dengar ke?macam mana dia boleh kirim salam dekat aku? Ke abang aku dengar apa aku cakap tadi?tapi kan aku sebut nama daniel '
Ngomel farah dalam hati .




Hello mr.lambrettaWhere stories live. Discover now