woi . bangunla,dah pukul 7 ni" Izzat mengejut adiknya .
"apa,biar betul?? dah lewat ni.
kenapa kau tak kejut aku awal-awal,ish" farah terus berlari masuk dalam tandas.seusai mandi dia terus bersiap memakai baju raya .dia mengenakan dress berwarna hitam dengan selendang berwarna turqoise .sepintas farah berpaling ke arah jam.
eh baru pukul 6 , kurang asam punya abang . tunggula kau .
------------------------------------------------sampai saja di sekolah, farah terus menuju ke kelas. dia berasa lega kerana kelibat kawanya berada dalam kelas
"wei,cantiknya korang" kata izzah yang baru saja muncul."well,tengokla siapa,hahaha"kata qema dengan muka bangganya.
"eh dah teacher panggil berkumpul tu" .Tahun ni memang meriah gila sebab semua kelas kena buat jamuan raya terbuka .so,sapa2 nak pergi melawat sambil makan tu boleh la.farah duduk di bangku yang disediakan sambil memegang minuman .
"hah,jauh termenung,relak la ni hari raya kot.buat apa nak stress bagai"muncul auni di depannya .
"ish dia ni,siapa yang stress? hah?.Takdela aku cuma pelik dari tadi aku tak nampak pon kelibat dia,mungkin tak datang sekolsh kot,hmm" katanya sambil mengeluh ."Eh crush kau datang la,aku baru je nampak tadi tapi ada lagi yang kau pasti berbunga bunga la"kata auni dengan penuh yakin.
"Yeke,biar betul?? apa dia? "kata farah.dalam diam hatinya mula bernari-nari ."crush kau pakai baju sama warna dengan kau.wehh,semua orang jeles kot sebab kau sedondon dengan crush .untungla"jawab auni dengan wajah sedih.
Japp.biar betul? omaigod maknanya baju kitaorang sedondon la kan .adakah ini kebetulan? duganya .
pantas terbit senyuman di wajah farah.cepat betul sedih boleh jadi gembira .pelik ."wei jom teman aku ambil beg dalam kelas"kata ain yang datang ke sini ."jom"jawab kami serentak .kami bertiga pon menuju ke kelas .
ssap .
farah tergamam dan ternganga melihat lelaki yang berjaya mencuri hatinya itu lalu dihadapannya.
dalam hati,ya Allah indahnya ciptaan mu ini .eh, dia pandang aku ke? malunya.pantas farah mengejar kawannya itu."ha,padan muka.kami kat sini dok perhati je kau dok tenganga tengok crush tu."hehehe.malu aku " .
YOU ARE READING
Hello mr.lambretta
Romancemengisahkan seorang gadis bernama farah qistina yang lincah,keras kepala dan brutal orangnya.Dalam diam dia meyukai kawan baik abangnya.farah sering menunggu akan kehadiran harraz samada di rumah atau disekolah dengan motor kesayangannya Harraz dani...